کد خبر 252253
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر تشکیل شورای سوژه‌یابی در مطبوعات، گفت: گوش کسی که مدیریت روزنامه را عهده‌دار است نباید از سفارشات و توصیه‌های بیرونی پر شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمد حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مسئول روزنامه جوان که در محل لانه جاسوسی با حضور سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام جلالی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی، حسن مرادی جانشین بسیج اساتید و قدیانی رئیس سابق بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که طی سالهای اخیر مدیریت روزنامه جوان را عهده‌دار بودند جزو چهره‌های دارای روحیه جوانانه و پشتوانه‌های غنی فرهنگی و وحدت انقلابی بودند.

وی یادآور شد: دوره حیات نوین روزنامه جوان از زمان سیدنظام‌الدین موسوی آغاز شد و در این زمان تحول جدی در راه و رسم و ساز و کارهای آن به وجود آمد و در دوران محمد ودود حیدری نیز همان مسیر با قوّت امتداد پیدا کرد.

وی یادآور شد: سید نظام‌الدین موسوی زمانی در جنبش دانشجویی فعالیت مستمر داشت و در کنار ما در روزنامه کیهان حرکت تأثیرگذاری را دنبال کرد، جالب این است که سید‌نظام‌الدین موسوی، محمدودود حیدری و عبدالله گنجی در کارنامه خود فعالیت در جنبش دانشجویی را با موفقیت ثبت کرده‌اند.

وی بیان داشت: کسی که مدیریت روزنامه را بر عهده دارد نباید گوشش دائم از سفارشات و توصیه‌های بیرونی پر شود.

صفارهرندی بیان داشت: البته در این میان مبانی اصلی حق دارند ارزیابی کنند و می‌توانند سفارشات کلی خود را بیان کنند اما نباید بر جزئیات تأثیرگذار باشند، این با اصول حرفه‌ای کار روزنامه‌نگاری جور در نمی‌آید.

به گفته وی، توصیه‌ها غالباً غیر حرفه‌ای صورت می‌گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بر همین اساس معتقد هستم روزنامه جوان اگر امروز نسبت به گذشته جلوتر آمده است برای این است که اصول حرفه‌ای کار را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار داده البته راه طولانی برای رسیدن به قله‌ها در پیش است.

صفارهرندی در ادامه سخنان خود از قدیانی نیز به عنوان اداره کننده بسیج دانشجویی و مدیریت کلان وی در این بخش تشکر کرد.

وی یادآور شد: قدیانی رابط خوبی از ناحیه بدنه به رأس بود.

وی متذکر شد: لازم است روزنامه جوان متأثر از نامش پیش برود و یکی از اصلی‌ترین کارهای خود را تشکیل شورای سوژه‌یابی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه برخی روزنامه‌ها درجا می‌زنند این است که از چنین امکانی خود را بی بهره کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس