کد خبر 287579
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شکارچیان متخلفی که در گرگان با ضربات چاقو محیط بانان را راهی ICU کردند، شناسایی شده‌اند، گفت:‌ هم‌اکنون پلیس امنیت درصدد دستگیری این متخلفان است.

به گزارش مشرق، سرهنگ حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره جراحت شدید دو محیط بانی که با ضربات تبر و چاقوی متخلفان زیست محیطی مصدوم شدند، اظهار داشت: این محیط بانان فقط با ضربات چاقوی شکارچیان متخلف در گرگان مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: متخلفان هم‌‌اکنون شناسایی شده‌اند و پلیس امنیت استان گرگان پیگیر این موضوع است که متخلفان را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان هم‌اکنون متواری هستند، ابراز داشت: بدون شک متخلفان زیست محیطی که محیط بانان را با ضربات چاقو مصدوم کرده‌‌اند، دستگیر می‌شوند.

سرهنگ خیلدار در ادامه با بیان اینکه یکی از محیط بانان تحت عمل جراحی قرار گرفته است، افزود: ریه این محیط بان آسیب دیده است و هم‌اکنون در بخش ICU تحت مراقبت است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه میانگین سنی این حافظان محیط زیست میان 25 تا 33 است، اظهار داشت: بدن شک متخلفان دستگیر و به مقامات قضایی هدایت و در نهایت برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی ابراز داشت:‌ همیشه محیط بانان با متخلفان زیست محیطی درگیر بوده‌اند؛ به عنوان نمونه می‌توان به محیط بانی اشاره کرد که حدود دوسال گذشته با سلاح ساچمه زنی مورد حمله قرار گرفته بود و پس از مداوا هم‌اکنون نیز در حال اهتمام برای حفاظت از محیط زیست است.

خیلدار در ادامه یادآور شد:‌ فقط متخلفان حوزه یگان حفاظت محیط زیست هستند که با خود سلاح به همراه دارند و این تمایز یگان حفاظت محیط زیست با سایر یگان‌های حفاظتی است.

وی با بیان اینکه محیط بانان کشور به میزان لازم به منظور حفاظت از محیط زیست تجهیزات در اختیار دارند، گفت:‌ به لحاظ دفاعی یگان حفاظت محیط زیست با کمبودی روبرو نیست اما محیط بانان آخرین اقدام خود را تیراندازی به سمت متخلفان قرار داده‌اند، برای نمونه، دو محیط بان گرگانی می‌توانستند تیراندازی کنند اما این کار را انجام ندادند و در نهایت با ضربات چاقو شدیداً مصدوم شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    تیر اندازی میکردن که بعد مثل محیط بان دنا به اعدام محکوم بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس