فائزه هاشمی درباره عملکرد دولت یازدهم در حوزه زنان می گوید: به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته است و احساس یک نوع زن ستیزی در این دولت دارم.

گروه سیاسی مشرق - فائزه هاشمی در گفت‌و‌گو با «الشرق الاوسط» از فرهنگ مردسالاری در کشور می‌گوید که حتی مختص مردان نیست بلکه زنان، مادران و خانواده ها را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

فائزه هاشمی همچنین می گوید: "متاسفانه زنان در ایران بیشتر حکم پیاده نظام را پیدا کرده اند. زحمت می کشند. پا به پای مردان کار می کنند اما زمان تقسیم غنائم که می رسد، پست ها و سمت ها علیرغم توانایی هایی که زنان دارند به «جرم» زن بود به آنها داده نمی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در بعد از انقلاب با قبل از انقلاب چه تغییراتی داشته است می گوید: چون در زمان انقلاب ۱۶ ساله بودم ، اطلاعات دقیقی از مشارکت زنان در آن زمان ندارم و اطلاعاتم از روی شنیده ها و منابع مکتوب است. به نظر من از نظر سیاسی با توجه به آمار موجود و همچنین با توجه به شرایط زمانی که مربوط به ۳۵ سال قبل است، وضعیت بهتری نسبت به هم اکنون داشت.
اگر آن موقع دو وزیر زن (وزیر آموزش و پرورش و وزیر مشاور در امور زنان) داشتیم در شرایط فعلی باید چند برابر آن زمان باشد که یک وزیر زن هم نداریم؛ همینطور به صورت نسبی و درصدی، تعداد زنان نماینده آن زمان در مجلس ملی و سنا قابل توجه تر از شرایط فعلی بوده است. یعنی اگر جهانی شدن و بهبود وضعیت زنان در این بیش از سه دهه را اضافه کنیم، مشاهده می شود در بخش مشارکت سیاسی زنان خیلی عقب مانده ایم.

یعنی از نظر سیاسی نه تنها پیشرفت نبوده است بلکه عقب گرد هم داشته ایم اما در زمینه های اجتماعی به نظرم متفاوت است چرا که رعایت موازین اسلامی سبب شده تا فعالیت های اجتماعی برای زنان، در سرتاسر کشور عمومیت پیدا کند. آن زمان اکثریت بالایی از خانواده ها، اطمینان از حضور دختران خود در جامعه نداشتند. بنابراین حضور زنان در این حیطه محدودتر بود.
در نتیجه می توان گفت که مشارکت اجتماعی زنان در حوزه تحصیلات دانشگاهی، ورزش، هنر، حتی حوزه کارگری و…در بعد از انقلاب رشد داشته است که با عقب گردی که در بخش سیاسی مشاهده می شود تناسب ندارد.

وی درباره چشم انداز زنان و گام های دولت روحانی درباره زنان می‌گوید: به نظرم گام های نخست درست و محکم نبوده، به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته است و احساس یک نوع زن ستیزی در این دولت دارم... در دوران بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، زنان در همه جا چه فردی و چه به صورت گروهی در تلاش و لابی بودند. حتی کارگروه زنان که در آن دوران شکل گرفت بسیار فعال بود ولی نتیجه در دولت برای انتخاب زنان در پست های کلیدی بسیار ناامید کننده بود.

وی در قسمت دیگری از مصاحبه درباره نسبت میان احزاب و زنان می گوید: برای ورود به مجلس، نقش احزاب هم مهم است و این در حالی است که احزاب ما هم مردانه هستند. تعداد زنان در لیست احزاب کم است. متاسفانه زنان در ایران بیشتر حکم پیاده نظام را پیدا کرده اند. زحمت می کشند. پا به پای مردان کار می کنند اما زمان تقسیم غنائم که می رسد، پست و سمت ها علیرغم توانایی هایی که زنان دارند به «جرم» زن بود به آنها داده نمی شود. زنان کنار گذاشته می شوند.

فائزه هاشمی درباره انتخابات آتی مجلس و  نامزد شدنش می گوید: فعلا چنین تصمیمی ندارم. البته اگر واقعا شرایطش فراهم شود قابلیت فکر کردن را دارد اما در حال حاضر نه.

اگر واقع بینانه بخواهیم ببینیم دوره آقای احمدی نژاد بیشترین مدیران زن فعالیت می کردند؛ من اعتقادی به نمایشی بودن آن ندارم. حتی اگر هم بگوییم نمایشی بود اما آن زنان به سمت مدیریت رسیدند و حتی وزیر زن هم داشتیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی همچنین درباره علاقه‌اش برای ورود به فعالیت حزبی می‌گوید: حتما علاقمند هستم و جزو برنامه‌هایم است و حتما حزب کارگزاران [انتخاب خواهم کرد] چرا که بین احزاب موجود کارگزاران را مناسب تر می‌بینم.
فرزند آیت الله هاشمی درباره امیدش نسبت به ورود زنان در عرصه مدیریتی ورزش در دولت یازدهم، با منفی دانستن توجه دولت به زنان می‌گوید: با چیزی که از شروع دولت آقای روحانی دیدم خیلی امیدی ندارم و فکر نمی کنم اتفاق خاصی بیافتد. چون ما تنها یک معاون ورزش بانوان داریم اما وقتی می گوییم مدیریت زنان منظورمان این نیست که ورزش زنان را به زنان بدهیم تا اداره کنند چون این موضوع بالاخره اتفاق خواهد افتاد منظور این است که زنان بتوانند در همه صحنه های تصمیم گیری حضور داشته باشند یعنی رئیس فدراسیون باشند، مدیرکل استان ها باشند، معاون وزیر باشند و در هیئت مدیره باشگاه ها حضور داشته باشند و … اما این همه فدراسیون است اما یک رئیس زن انتخاب نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 104
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    بعد این حرفا رو برای سعودی های مدافع حقوق زن زده؟! چقدر آدم می تونه وقیح باشه!
  • فاطمه ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    زن شجاع . هر چی از فکرهای پدرش بدم میاد از فائزه خوشم میاد . کاملن مستقل فکر می کنه و عمل می کنه .
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    تقسیم غنائم؟؟
  • بنده خدا ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    خیلی هم مطمئن نباش مستقل از ددی جونش باشه! اگه کارهایی که توی فتنه88 کرد مستقل از بوبوی اش!!-به لحن باران بخونید- بود که شش ماه نمیرفت هتل عشق و حال! والا اون کارهایی که که این زن شجاع!!! کرد هرکی میکرد... بگذریم ولی مشرق درمورد اینا واس چی مطلب کار میکنی اینا دنبال همین مطرح شدنن دیگه ولشون کنید تو رو خدا!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    دروغ بزرگ
  • محمد ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خوب معلومه چون قبل از انقلاب زنان ساندویچ نمیخوردن ولی پس از انقلاب قرار گذاشتن همه با هم بریزن تو خیابونا و ساندویچ نوش جان کنن
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    الشرق الأوسط روزنامه سعودي جاب لندن است أيا در سعودي وزير زن هست ؟!؟!؟
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    با وجود اینکه قبولش ندارم ولی به نظرم درست میگه
  • مراقب ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    چه قدر این بشر ....... است آخر این همه بی عقلی بیسوادی وبی بصیرتی به خدا نوبره خود سلطنت طلب ها هم چنین دیدگاهی که این نوکیسه داره ندارند
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    وضعیت زنان قبل انقلاب بهتر بوده !!!! عجب جک خنده داری !!! کلی خندیدیم ! شبکه نسیم پخش کنه خیلی ها می خندن! بعد در پایانش شعر می خونن... اگه تو بخندی همه چی خوبه بخند بخند بخند ...
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سبقت ممنوع! دیگه تو رو خدا حرف می زنید از دشمنان اسلام سبقت نگیرید . همشون معترفن زن امروز خیلی پیشرفته تر هست تا زن دیروز...
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    تو حرف نزنی بابات بهت پول جیبی نمی ده کوچولووووو !!!
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    هههههههه
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اگه حرف نزنی کارخانه ات رو توی کانادا تعطیل می کنن؟؟؟؟
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    این چی می گه این وسط ! سبد کالا نگرفته ناراحته!
  • مراقب ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    چه قدر این بشر.........است این همه بی عقلی بی سوادی وبی بصیرتی نوبره به خدا خود سلطنت طلب ها هم این طور که این نوکیسه فکر می کنه ادعا ندارند
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ای بابا مامان بزرگ من که بی سواته همیشه می گه زن قبل انقلاب تنها چیزی که به حساب نمی اومد "انسان بودن" بود. حالا این دختر سرمایه دار چی می گه یکی ترجمه کنه؟!
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    این دختر حتی برای ظاهر سازی هم که شده به سابقه مبارزاتی و ایدئولوژی پدرش هم احترام نمیزاره ... الحق که فرزند و مال فتنه اند ...
  • امیر ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    واقع بینانه برای دوره احمدی نژاد در مورد مدیریت زنان قضاوت کرد
  • فلافلی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کاملا مستقل به سمت ساندویچی میره...
  • میترا1 ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کی از دست این خانداان راحت میشیم ؟؟!!!!!
  • زيبا دوستي ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حيف كه از نفوذ خودش درست استفاده نكرد و با حمايت از كساني كه نبايد ، انقلاب اسلامي ايران رو با ناراحتي هايي مواجه كرد .
  • حسین 1400 ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    واقعا در حد همون «کاملن» که گفتی مستقله نه بیشتر!
  • حسین ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    وقتی‌ کسی‌ از لحاظ فکری و عقیدتی‌ پخته و نباشه و فهم و درک کاملی از اوضاع اطراف خودش پیدا نکرده باشه افکار و گفته هاش با گذشت زمان و با تغییر اوضاع و احوال و بقیه فاکتورهای محیطی‌ تغییر میکنه وقتی‌ رفتار و گفته‌های این خانم همیشه حالت زیگ زاگ و ضّد و نقیض هست باید متوجه شد چه حرف خوب و چه حرف بدش هیچ اعتباری نداره و نباید بهش اعتنا کرد چه وقتی‌ که از کسی‌ یا جریانی تعریف و حمایت میکنه چه وقتی‌ که علیه جریانی صحبت میکنه . متأسفانه اینجور افراد چون درک عمیقی از اوضاع ندارند همیشه آلت دست هستند ،از این نمونه افراد بین اساتید دانشگاه هم هست که علی‌ رغم سوادی!!! که دارند فهم و درک عمیقی ندارند که به اون بصیرت گفته می‌شه. اینطور افراد هستند که در کشورهای مختلف مثل اوکراین آلت دست جریانها قرار میگیرند.
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خانم هاشمی، در جواب به تیتر این مطلب فقط همین بس که بهتره به آمار تعداد دانشجویان زن قبل از انقلاب و بعد از انقلاب یک نگاه بیاندازید
  • فرهاد ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    این تو فکر تقسیم غنایم هست! از پیامبر ص هست هرجا دیدین یه عده دور یه زن جمع شدن و اون بهشون امر و نهی میکنه از اون جمع فاصله بگیرین. متاسفاه الان تو تمام دنیا این کار داره زیاد میشه که اینم از علایم آخر الزمانه.
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حالا یعنی چی ؟! پست می خواد ؟! امیدوارم دیگه دولت اونقده سواد و تدبیر داشته باشه که اون و امثال اون رو وارد پستهای دولتی نکنه کسی که عملا ثابت کرد امنیت کشور و سلامتی و جون مردم براش مهم نیست فقط کینه و بدقضاوت کردن و نظر شخصی اش براش مهمه. مطمئنا چنین افرادی نه تنها صلاحیت و سواد ندارن که اگر دولت انتخاب کنه واقعا بی لیاقتی محض خودش رو ثابت کرده
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    قبل انقلاب زنها به زور روسری سر نمیکردن، و حجاب نشان اعتقاد بود و احترام می اورد، ولی الان با این سیاست اشتباه ببین با افراد محجبه چطور برخورد میشه.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    این نظام اینقدر به شما زنان باج داده که بعضی هاتون که البته اکثریت هم هستین متاسفانه مملکت رو به گند کشوندین.
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    متاسفانه تیتز به نظرم خوب انتخاب نشده. ایشون در زمینه ی سیاسی ظاهرا همچین نظری داشته اند اما در زمینه های دیگر گفته اند که بهتر شده و این گفتن بخشی از حقیقت و نگفتن بخش مهم دیگری از آن است. ضمنا من با نظر ایشون که زنان به طور گسترده پست های سیاسی و مدیریتی بگیرند به شدت مخالفم و این به نظر من بر خلاف مصلحت خانواده در یک جامعه است (که سلول اصلی جامعه است) امیدوارم سایتتون موفق و موفقتر باشه.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 1
    واقعا زنا میتونن پا به پای مردا بیان؟!!! پس برن سربازی (البته دقیقا مثل مردها و با همون کیفیت)،برن تو مرز خدمت کنن،برن مین خنثی کنن یا برن به عنوان کارگر ساختمونی کار کنن و یا برن تو کارگاه ریخته گری مقابل کوره ذوب فلز کار کنن یا حتی برن به عنوان رفتگر شهرداری کار کنن یا برن ... حالم بهم میخره از این زنایی که ادعا میکنن مثل مردها کار میکنن و پا به پای مردها هستند. مشرق نامرد نباش منتشر کن
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    قبل انقلاب بهتر بود!!! ظاهرا دوست داشته اون دوره میبوده وبه جای فائزه اسمش یه چیز دیگه میبود
  • جنوبی ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ایشان در فعالیت اجتماعی و رقابت با مردان هم از واژه سهم و گرفتن غنائم استفاده میکند.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    یه نفری بود یک شخصیت، کوته فکر، بی ملاحظه، مشکل آفرین و وقیح که بویی از اسلام و انقلاب نبرده داشت. .......
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    باید وقاحت اینا رو شناخت. نگی مردم یادشون می ره. به علاوه که مشرق ماهیت خبرگزاری داره و اگر بخواد در انتخاب اخبار سانسور اعتبارش کاسته می شه. به نظرم خوبه یه مقاله ی تحلیلی هم در جواب بنویسید.
  • اهوازی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    گویا این فتنه نمیدانند که در این مملکت پدر محترمشان از کارگزاران اصلی بوده و تقریبا هیچ سمت سیاسی مهمی نیست که ایشان به برکت خیزش ملت ایران بدست نیاورده باشند.
  • حاج احمد ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    برای قوه قضاییه متاسفم
  • حسین ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    یادم میاد در شلوغی های فتنه 88 وزیر اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی گفت یکی از آقا زاده ها که ریاست یک سازمان درباره بهینه سازی مصرف سوخت را در نفت به عهده داشت از خانم های متقاضی کار مصاحبه میگرفت و با بعضی ها هم زبانم لال ..... انجام میداد که فیلم هایش موجود است.نگاه این خانواده به موضوع زن اینست.لطفا منتشر شود.
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اینها فقط بلدند برای خودشون بازار گرمی بکنند تا مطرح بشوند توی دولتی که مدافع حقوق اقای هاشمی و فرزندانش هست هم دارند با دولت قبل که دائم ازش انتقاد می کردند مقایسه می کنند که مثلا ما خیلی روشنفکر هستیم . سیاست و مدیریت مردان ما پر از اشکال خیلی مونده تا بتونند مردان و زنان ما ذهنشون و عملشون نسبت به زنها درست باشه و به فکر سو استفاده از حضور زنان نشوند
  • نصیری ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ....محترم که به فکر آزاد سازی صیغه است برادرن محترم که نگو و نپرس خودت که هم وای وای وای.خدا به داد این ملت برسد.
  • دوست ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سرکارخانم ،شماکه دم ازنمیدونم چی می زنی ،بدانید وارث این انقلاب شهدائ وجانبازان هستند ،نه حضرت عالی و....زمان دفاع شما واخویهایتان کجابودید که اینقدر...................ای کاش رودررو بودیم
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خیلی چیزها قبل از انقلاب وضعش بهتر بود - خصوصا دین و اخلاق آحاد مردم -
  • محسن ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کاش لااقل خاطرات باباشو میخوند تا نگه وضع زنان قبل از انقلاب بهتربود ...
  • امیر ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اینقدر حرص نخورین که چرا فائزه اینجوری شد خب تاثیر ... دیگه
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ....مغزش
  • اهوازی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    یادمان باشد که ما خون داده ایم یک بیابان مرد مجنون داده ایم یادمان باشد پیام آفتاب دست نا اهلان نیفتد انقلاب
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    به همون دلیل که قبولش نداری به همون دلیل هم حتما راست می گی !!!!!؟؟؟؟؟ کاستو بیا ماست بگیر !!!
  • علی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    دختر آیت الله (!!!!) شما که مشکل نداری، مشکل شما داخل کشور (نه خارج کشور) یه حجاب اجباریه آنهم تو که به این چیزها اعتقادی نداری، بیادبیاری این چند کلمه؛ مریضی، فرودگاه مهر آباد، انگلیس، دلخوری همسر شهید رجایی.
  • هاشم ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    از اولش هم معلوم بود که برخی به فکر ثروت هستن ولی کسی باورش نمیشد. فائزه خیلی تندرو است اگر جلوی وی گرفته نشود دستور بی حجاب شدن علنی خانم ها را صادر می کند و خیلی ها را با خود همراه می کند. این خانم دست هرچی ... رو از پشت بسته!!!!
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ذائقه ت تو حلقم!!
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    آخه ! مثلا شما مردها گندکاری های عجیب و غریب ندارین. اونم خیلییییییی زیاد. ببخشید خیلی از همین فتنه گران و خائنین که شماها هم ازشون خون دل می خورید از جنس مذکرن هااااا
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    نه بابا !!! جل الخالق خوب مسلماً وقتی مردم جاهلند خیلی چیزها رو بلد نیستن دیگه ...
  • بختیاری ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کسی که به اعتبار پدرش شهرتی یافته فرد برجسته ای نیست. طفیلی است
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خانم فائزه همه چیز رو داره جنسیتی نگاه میکنه مدیریت مساله ای نیست که مرد و زن زیاد درش دخیل باشن در مدیریت و مسائل سیاسی تعهد و تخصص اصالت دارد نه جنسیت بر خلاف بعضی از حوزه های خانوادگی و اجتماعی
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    یعنی جنسیت باید مبنای انتخاب مدیر سیاسی باشه؟
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    مدرک سند آمار بیار بعد در مورد این مساله به طور منطقی حاضرم بحث کنم
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اینا 35 ساله دارن سبد میگیرن اونم سبدی به بزرگی سبد کالا بتوان بینهایت
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    بابا هر کی میگه امیر, زنک تو سرتو بذار بمیر:-$
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    جدا؟ حجاب احترام میاورد؟ مگه توی "ترشحات" مغز یه معلول ذهنی قبل انقلاب حجاب احترام آورده باشه و گرنه رفتار دستگاه های رسمی و غیر رسمی با حجاب معلوم بود کاملا
  • مهدی90085 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    من یکی که هنوز به دی ان ای شما پی نبرده ام کلا شما مخالفید مثل اون یکی که میگفت ما هم زمان شاه زندان بودیم هم انقلاب تو رو خدا مسیرتون رو برای مردم مشخص کنید ؟؟؟؟ بلاًخره شما جزو آقازاده ها هستید وما کاری بغیر از دیدن هر روز چهره شما در سایت های مختلف کاری نمیتوانیم بکنیم
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اتفا قا به نظر بنده آقای روحانی کار صحیحی انجام داده که پای زن جماعت رو در دولتش کوتاه کرده چون امثال شما نو ن به نرخ روز خورها و نو کیسه ها رو جلوی چشمش می بینه.
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    از یک دختر دهاتی که در دورترین دهاتهای ایران زندگی می کرده و یکشبه شده کاخ نشین نیاوران نباید بیش از این انتظار داشت
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    بی ادب
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    به زور روسری سر نمی کردن به زور روسری از سر زنها بر می داشتن
  • زن ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    واقعاشمامرداروتوسیاست دیدیم که چه گندایی زدیدازاختلاص گرفته تاآخربی عدالتی من باخانم هاشمی موافقم خوب شدتوکابینه اقای روحانی چندزن حظوردارند
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خیلی مردی یکی بزا تا بدونی تحمل یعنی چی؟ مسخره سبک مغز مشرق منتشر نکنی به زن جماعت بی احترامی کردی
  • حسين ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام، برای تمام بیکاران ایران زمین و من که در حال انجام مراحل استخدامم دعا کنید اننشاء الله تمام مشکلاتتان برطرف شود ممنون...
  • ددی ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    فائزه... الهی بمیری از دستت راحت شم ( ددی )
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    وزوزوزوز وزوزوزوزوزوز وزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزوزو صدای مگس میاد کی مگس کش داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    قبل از انقلاب هم زنها ساندویچ را بهانه می کردن ؟
  • شادی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    این خانم متدینه چرا اینقدر دوست داره خودش را مطرح کنه ؟؟ از شهرت سیر نمیشه ؟؟؟
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خدایا کمکش کن
  • مهدی ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    گفتم موسوی دروغ میگفتا! روشن فکر ترین زن ایران ایشونن نه اون یکی!!!!!
  • حامی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    گالش هاشون و فراموش کرده دنیا 2 روز بهشون رو کرده خودشون رو گم کردن همشون شدن تحلیلگر یاد رفته اشرف خیلی گنده تر از تو بود از روزگارش عبرت بگیر بازی در نیار.
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ایشان وضعیت زنان دورو بر میدان گمرک را می گوید.
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کار از این حرفها گذشته از بزرگتراز باباش پول می گیره.
  • اونور آب ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ما معروفت نکردیم که پولدار شوی باید بایمان کارکنی.
  • نادر ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حالا که دوباره درامد دانشگاه ازاد اوفتاد دستش
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    منظور من را نفهمیدین باید انقدر ازاد باشیم تا مرکزی برای کار داشته باشیم.
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اونم بدونه مالیات.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    کار گذاران هههههههههههه
  • نادر ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اگر یادتان باشد رفت انگلیس درس گرفته.
  • فه فه ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ما خانواده......کار را باید تمام کنیم و تحویل دهیم.
  • مراد ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ایشان در دستور کار دارد تا تماشاچیان زن را در دیدارهای فوتبال ببرد تا آنجا ... شوند.
  • مشتی ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    میرفرسمت پیش دختر بوتوها
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    بندم ممممممخاستم همین را بگم.
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    من از زنانه قلعه دفاع کردم.
  • دانا ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    وضع بهتری داشته. منظور ایشان کاربری قبلی بیمارستان چشم پزشگی راضی می باشد. حتما می خواهد رئیس بشه.
  • باختر ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    ایشان چکاره مملکت هستند که برای استاندارتعین تکلیف کرده وادمهایش رابرای گرفتن پست ومقام به این طرف وان طرف می فرستد؟حالا هم چون استاندار هیچ وقعی به دوسیه ایشان نکرده،اینطوربرزخ شده وازاساس مملکت را زیر سوال برده که دوتاادمش راپس زده اند!!بعدهرچندوقت سروکله اش پیداشده وافاضات فرمایش میکنند!ظاهرابایدبه فرمایش یکی از معصومین س که گفته اندازکناردیوارشکسته ردنشویدوضمنا حذرکنید توجه نماییم!
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    احسنت بانو
  • لطفا منتشر کن ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    شما هر وقت زایمان کردید زنان هم سربازی میرن ! ببخشید که جنگ ها رو شما مردها راه می اندازید و ببخشید که قانونگذار هم شما مردها هستید . بفرمایید ارتش حرفه ای درست کنید تا دیگه همه مردها مجبور نباشند برن سربازی .
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    حالا مگه بقیه مسئولان نظام بالا شهر نشین بودند ؟! برای له کردن رقیب همه اصول خودتون رو هم زیر پا می گذارید و در جلد یک بورژوای افاده ای ظاهر میشین !
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    پودر بانو ...
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    جالبه که دار و دسته هاشمی هم دارند از دوره محمود تعریف می کنند
  • جانقربان ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    دمت گرم
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    این هم از اون حرف هایی است که می خواهد خود را دایه دار مردم نشان دهد. بابا اینها انقدر دارند که نیازی به ما ندارند وففط می خواهند از ما مردم به عنوان چماقی برای افکار خود استفاده کنند.مثل شعار آزادی وعدالت و.......................
  • ارشد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    ناشناس : ۲۲:۱۱ - بقیه اگه روستایی هستن ولی خوی اشرافی گری و سلطنتی به خودشون نگرفتن ...
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    سیاست یعنی ساندویچ وقاحت
  • حسين ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    چه با انصاف اند اونایی که لایک منفی میزارن ! واقعا متاسفام برای خودم که به دعای هموطنم امید دارم...
  • معین ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    من به جای تو بودم صبح تا شب میرفتم پای روضه امام حسین توبه میکردم که حرمت امام حسین شکستم نه به فکر حزب کارگزاران باشم خیلی انسان پستی هستی
  • حجت ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    عجب!! دین خوب بوده، اقتصاد خوب بوده، ارتش و قدرت نظام خوب بوده. یحتمل مغز شما پوک بوده که انقلاب کردید؟ البته اگه مغزی در کار بوده!!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    خوب شد نگفت چون زمان شاه مرکز فساد و مشروب بوده حالا باید چند برابرش رو داشته باشیم! احتمالا این رو واگذار کرده وزیر ....بگه!
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    اونم دیگه نمی تونید و الا زائیدن رو هم می انداختید گردن مردا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس