کد خبر 292166
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲

وزیر خارجه انگلیس امروز با هزینه‌دار خواندن موضوع شبه‌جزیره «کریمه» برای روسیه، گفت لندن از هر تصمیمی که اتحادیه اروپا در این مورد اتخاذ کند حمایت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس امروز از مسکو خواست برای حل مسئله شبه‌جزیره «کریمه» از مسیر دیپلماسی پیش برود. وی همچنین گفت تحولات اخیر در کریمه قطعا در بلند مدت برای روسیه هزینه‌های زیادی خواهد داشت.

هیگ که امروز در دو برنامه تلویزیونی حاضر شد، ابتدا به شبکه بی‌بی‌سی گفت لندن به دنبال آن است که تنش در شرق اوکراین کاهش یابد. وی همچنین گفت روسیه در جریان «کریمه» دچار اشتباه محاسباتی شده است.

وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد که به سود منافع ملی انگلیس است که همه به معاهدات و قراردادهای بین‌المللی پایبند بمانند. او از نیروهای ارتش اوکراین هم خواست که از خود در برابر اقدامات تنش‌زای طرف مقابل خویشتنداری نشان دهند.

به گفته هیگ، او و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز برای تصمیم‌گیری در مورد گام‌های بعدی مقابله با بحران اوکراین تلفنی گفت‌وگو می‌کنند. دیشب هم «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد کریمه گفت‌و‌گو کردند.

«ویلیام هیگ» در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به حمایت لندن از تصمیمات اتحادیه اروپا، گفت انگلیس در مقابل تصمیمات بروکسل در مورد روسیه نمی‌ایستد. اشاره وی به سند محرمانه‌ای است که هفته گذشته به دست رسانه‌ها افتاد و نشان می‌داد لندن با تحریم اقتصادی انگلیس مخالف است.

وزیر خارجه انگلیس سپس به شبکه «اسکای‌نیوز» رفت و در برنامه «مورنگان» شرکت کرد. وی در این گفت‌وگوی تلویزیونی مدعی شد که هیچ‌کس در داخل اوکراین از حضور نیروهای روس در «کریمه» حمایت نمی‌کند.

وی با اشاره به خودداری مسکو از به رسمت شناختن دولت موقت اوکراین، گفت زیرسوال بردن استقلال اوکراین از سوی روسیه قطعا باید با هزینه‌هایی همراه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس