کد خبر 292848
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران دو فوریت طرح (الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال از فاطمیه و نوروز با هدف تکریم ایام فاطمیه در نوروز) تصویب شد.

به گزارش مشرق، پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور اکثریت اعضاء و مهمانانی از وزارت ورزش و شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقایان حافظی و حقانی مطالبی را در صحن علنی شورا مطرح کردند.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر از دو معاونت سابق شهردار تهران (مناف هاشمی - تقوی) تجلیل کردند.

به گزارش فارس، اعضای شورای شهر سپس بررسی دو فوریت طرح (الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال از فاطمیه و نوروز با هدف تکریم ایام فاطمیه در نوروز) مورد بررسی قرار دادند که در نهایت دو فوریت طرح به تصویب رسید.

به گزارش فارس، ماده واحده (الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال از فاطمیه و نوروز با هدف تکریم ایام فاطمیه در نوروز) به شرح ذیل است:

شهرداری تهران ملزم می‌شود به منظور ترویج علمی زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان بانوی اخلاق و ترویج ارزش‌های دینی، مذهبی، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی نسبت به تشکیل ستاد پاسداشت از ایام فاطمیه و نوروز «احیای فرهنگ فاطمی» جهت یکپارچگی و انسجام ملی در بخش‌های مختلف شهرداری تهران شامل سازمان زیباسازی، شهرداری‌های مناطق 22 گانه، موسسه همشهری، سازمان فرهنگی و هنری، معاونت فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش‌های مذهبی و دینی برای انجام این وظیفه مهم اقدام کنند.

1- اجرای برنامه‌های مربوطه می‌بایست با محوریت تکریم جایگاه مادران و تبیین حقوق زنان در جامعه در ابعاد مختلف و نیز ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه با تاکید بر آموزه‌های سیره حضرت فاطمه(س) بوده و استفاده از عنوان مشترک «احیای فرهنگ فاطمی» در تمامی برنامه‌های تبلیغی و تبلیغات محیطی انجام پذیرد.

2- اجرای برنامه‌های شهرداری تهران می‌بایست با هماهنگی ستاد ویژه فاطمیه کشور و برنامه‌های این ستاد باشد.

3- خلاقیت و نوآوری در اجرای برنامه‌ها و توجه به نقش اساسی و کلیدی مساجد مورد توجه جدی قرار گیرد.

4- استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات مردم و شهروندان و علاقه‌مندان به اهل‌بیت (علیهم السلام) بویژه بانوان گرامی و نیز استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و محله‌ای و تشکل‌های مردم نهاد مورد توجه جدی قرار گیرد.

5- تمامی اقدامات مربوط به ایام نوروزی می‌بایست با محوریت برنامه‌های ستاد ویژه مرسوم به «احیای فرهنگ فاطمی» و با توجه به جایگاه نوروز در فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین انجام شود.

6- در اجرای برنامه‌های اشاره شده به میزان هزینه‌های انجام شده با توجه به آموزه‌های دین مبین اسلام در سیره حضرت فاطمه (س) و تناسب هزینه‌ها با برنامه‌ها توجه کافی صورت پذیرد و از خطبا و روحانیون دانشمند در جهت ارتقاء سطح معنوی برنامه‌ها استفاده شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    چقدر ما بی سواد داریم که عناوین مدیریت را یدک می کشند !!! استقبال از نوروز درست است ولی استقبال از فاطمیه واژه اشتباهی است !! برای فاطمیه باید از کلماتی مانند تکریم ، بزرگداشت ، عزا داری و.... استفاده شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس