کد خبر 294062
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱

مدیرکل انتقال خون استان گلستان از کاهش ذخیر خون O منفی در کشور و استان خبرداد.

به گزارش مشرق، میرمحمد علی حسینی مدیرکل انتقال خون استان گلستان در جمع خبرنگاران استان با اشاره به تلاشهای انجام شده در سال های گذشته در زمینه سلامت خون و تغییر نگرش متخصصین در ارتباط با مصرف خون به ضرورت خدمات انتقال خون به بیمارستانها و مدیریت ذخایر خون درمصرف خون بدون گروه بندی، خصوصاٌ درخونریزهای زنان تاکید کرد.

وی گفت: گروه خون O منفی بعنوان خون بدون هم نیاز به گروه بندی در مدیرت سوانح شدید و خونریزی های انبوه برای همه گروههای خونی قابل استفاده است و به عنوان خون Out of type می باشد که کاربرد آن از دید پدافند غیرعامل توجه ویژه شده است .

وی در ادامه افزود: از مردم استان که درسنین ۱۸ تا ۶۰ سال می باشند و دارای گروه خونی O منفی هستند درخواست دارم در خصوص برنامه ریزی جهت اهدای خون و ذخیره سازی مناسب خون آنها به عنوان خون بدون گروه بندی (O-) در زمان های بحران استفاده شود.

مدیر کل انتقال خون استان از اهدا کنند گان گروه خونی O منفی درخواست کرد: جهت ثبت نام به واحد روابط عمومی و دفتر جذب آموزش و حفظ اهداکننده انتقال خون استان گلستان و پایگاه های تابعه درسطح استان مراجعه کرده و یا با تلفن های ۲۲۳۶۶۶۳-۲۲۵۰۱۲۰-۲۲۴۱۰۲۴ تماس حاصل نمایند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس