کد خبر 296481
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تلاش غربی‌ها برای فرستادن نماینده حقوق بشر به ایران گفت: آنها یک بازی دو سویه را آغاز کرده‌اند که از طرفی می‌خواهند به دولت یازدهم برای بازکردن فضا فشار آورند و از طرف دیگر حقوق بشر را مطالبه کنند و هدف این بازی احیای جریان تجدیدنظر طلب است.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک، با اشاره به رویکرد دوگانه غربی‌ها در بحث حقوق بشر در دفاع از تروریست‌ها و در عین حال تلاش برای فرستادن نماینده حقوق بشر به ایران، اظهار داشت: این بار اولی نیست که غربی‌ها دچار تناقض می‌شوند و از اوایل انقلاب نیز جمهوری اسلامی بیشترین قربانی را در زمینه تروریسم داشته است.

سراج با یادآوری شهادت رئیس‌جمهور کشورمان، نمایندگان مجلس و مردم عادی در اوایل دهه 60 خاطرنشان کرد: ما بیش از 15 هزار نفر شهید ترور داریم و تروریست‌هایی که این اقدام را انجام دادند مورد حمایت آمریکا و اروپا قرار گرفته و در حال حاضر نیز می‌خواهند به آمریکا پناهنده شوند.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد:‌ در قضیه مرزبانان ایرانی نیز کاملا مشخص است تروریست‌ها از سوی جریان وهابیت و تروریسم دولتی حمایت می‌شوند لذا از نظر غربی‌ها حقوق بشری مدنظر است که می‌خواهد با جمهوری اسلامی مبارزه کند.

وی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای فرستادن نماینده ویژه حقوق بشر به ایران گفت: آنها یک بازی دو سویه را آغاز کرده‌اند؛ در واقع از طرفی می‌خواهند به دولت یازدهم برای بازکردن فضا فشار آورند و از طرف دیگر حقوق بشر را مطالبه کنند و هدف این بازی دوسویه احیای جریان فتنه و جریان تجدیدنظر طلب است.

سراج تأکید کرد: اگر رویکرد دولت برای مقابله با تحریم‌ها نگاه به بیرون باشد غرب از این روزنه اهداف خود را دنبال خواهد کرد اما اگر هدف‌گذاری دولت اقتصاد درون‌زا باشد، غرب در قبال ایران با شکست مواجه خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس