به گزارش مشرق به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی، سیروس نصیری با اعلام این مطلب گفت: به موجب ماده 2 قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب 21/8/52، کارفرمایانی که کارگران مشمول قانون را به کار میگمارند یا نمایندگان آنها، موظفند درصورت وقوع حادثه ناشی از کار فوراً کارگر حادثهدیده را به نزدیکترین واحد درمانی تأمیناجتماعی منطقه اعزام کنند.
وی افزود: درصورت عدم دسترسی به واحد درمانی تأمیناجتماعی، کارفرما یا نماینده او مکلف است کارگر حادثه دیده را به نزدیکترین واحد درمانی اعزام و مراتب را ضمن تنظیم برگ گزارش حادثه، حداکثر ظرف 3 روز به اطلاع شعبه مربوطه تأمیناجتماعی برساند تا این سازمان نسبت به پرداخت هزینههای مزبور اقدام کند.
نصیری اظهار داشت: کارگران حادثه دیده ناشی از کار با ارائه معرفینامه از شعبهای که محل وقوع حادثه در محدوده عملکرد آن قرار دارد، امکان استفاده از تمامی خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی ملکی را همانند بیمهشدگان اجباری تأمیناجتماعی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که امکان ارائه معرفینامه از سوی شعب در زمان بروز حادثه میسر نباشد و متعاقباً معرفینامه از سوی شعبه مربوطه ارائه شود تمامی هزینههای پرداختی توسط فرد حادثهدیده در بخش سرپایی و بستری طبق مقررات مربوط به بیمهشدگان اجباری قابل استرداد خواهد بود.
مدیرکل امور فنی بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی ارائه خدمات درمانی تا بهبودی حادثهدیده و خاتمه درمان، غرامت دستمزد ایام بیماری در ارتباط با حادثه ناشی از کار درصورت عدم اشتغال به کار و دریافت مزد از کارفرما، هزینه سفر و اقامت بیمهشده و همراه، هزینه پروتز و اروتز، مستمریهای ازکارافتادگی جزئی و کلی و فوت ناشی از کار و نیز غرامت مقطوع نقصعضو را از تعهدات قانونی سازمان تأمیناجتماعی دربرابر کارگران حادثهدیده ناشی از کار عنوان و تصریح کرد: کارگران درصورتی میتوانند از این تعهدات برخوردار شوند که حادثه پیش آمده برای آنان، ناشی از کار باشد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی افزود: درصورت عدم دسترسی به واحد درمانی تأمیناجتماعی، کارفرما یا نماینده او مکلف است کارگر حادثه دیده را به نزدیکترین واحد درمانی اعزام و مراتب را ضمن تنظیم برگ گزارش حادثه، حداکثر ظرف 3 روز به اطلاع شعبه مربوطه تأمیناجتماعی برساند تا این سازمان نسبت به پرداخت هزینههای مزبور اقدام کند.
نصیری اظهار داشت: کارگران حادثه دیده ناشی از کار با ارائه معرفینامه از شعبهای که محل وقوع حادثه در محدوده عملکرد آن قرار دارد، امکان استفاده از تمامی خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی ملکی را همانند بیمهشدگان اجباری تأمیناجتماعی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی که امکان ارائه معرفینامه از سوی شعب در زمان بروز حادثه میسر نباشد و متعاقباً معرفینامه از سوی شعبه مربوطه ارائه شود تمامی هزینههای پرداختی توسط فرد حادثهدیده در بخش سرپایی و بستری طبق مقررات مربوط به بیمهشدگان اجباری قابل استرداد خواهد بود.
مدیرکل امور فنی بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی ارائه خدمات درمانی تا بهبودی حادثهدیده و خاتمه درمان، غرامت دستمزد ایام بیماری در ارتباط با حادثه ناشی از کار درصورت عدم اشتغال به کار و دریافت مزد از کارفرما، هزینه سفر و اقامت بیمهشده و همراه، هزینه پروتز و اروتز، مستمریهای ازکارافتادگی جزئی و کلی و فوت ناشی از کار و نیز غرامت مقطوع نقصعضو را از تعهدات قانونی سازمان تأمیناجتماعی دربرابر کارگران حادثهدیده ناشی از کار عنوان و تصریح کرد: کارگران درصورتی میتوانند از این تعهدات برخوردار شوند که حادثه پیش آمده برای آنان، ناشی از کار باشد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.