به گزارش مشرق، محمود امراللهی - رییس هیات مدیره بیمه ایران - گفت: رعایت حقوق بیمه گذاران و مردم مقدم برمنافع مالی شرکت است و بر اجرای این اصول پایبند هستیم.
وی با بیان اینکه بیمهگذاران نباید در وضعیت ناآگاهی بیمه نامه ناقصی را خریداری کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: اگر بیمه نامه ناقص که در زمان بروز حادثه پوشش کامل را نداشته باشد ناآگاهانه به بیمه گذاران ارائه شود همه ما مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم.
وی تاکید کرد: تمامی کارکنان و شبکه فروش این شرکت باید در زمان فروش بیمه نامه اصول اساسی بیمهنامه را به بیمهگذاران عرضه کنند تا آنان با اطلاع کامل از شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه نسبت به خرید پوشش بیمهای اقدام کنند.
رییس هیات مدیره بیمه ایران شفاف سازی را نخستین اصل در این شرکت عنوان کرد و گفت: شفافیت در گفتار و عمل باید برای مردم صورت گیرد زیرا خسارت وارده به بیمه گذاران از محل حق بیمه ای که از بیمهگذاران دریافت می شود پرداخت می گردد.
وی با بیان اینکه هدف ما درشرکت سهامی بیمه ایران تنها کسب سود نیست، افزود: هدف اصلی این شرکت رسیدگی سریع به پروندههای خسارتی و حمایت از زیاندیدگان در زمان وقوع حادثه و جبران خسارت مالی به آنان است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به دوران مدیریت خود در صندوق تامین خسارت های جانی بیمه مرکزی، تصریح کرد: دراین صندوق روزانه بین 200 تا 250 نفر از هموطنانی که به علت تصادفات رانندگی دچار معلولیت دائم شده بودند و یا ورثه افراد فوت شدگان به ما مراجعه میکردند خواستار رفع مشکل خود بودند.
به گفته وی در برخی موارد حدود 20 سال از وقوع حادثهای که برای زیان دیدگان اتفاق افتاده بود می گذشت که با به جریان انداختن پرونده آنان خسارت وارده به آنان جبران شد.
وی ادامه داد: درسال 1388 و درجریان بازدید از 66 زندان کشور با مواردی مواجه شدیم که برخی افراد به علت نداشتن بیمه نامه در زمان وقوع حادثه بیش از 20 سال در زندان به سر می برند این درحالی است که طبق قانون پرداخت دیه به نرخ روز محاسبه می شود و کسانی که به این دلیل درزندان باقی مانده بودند هر روز ناتوانتر از رفع این مشکل می شدند.
به گفته وی متاسفانه اطلاع رسانی کافی دراین موارد صورت نگرفته است و این روند همچنان ادامه دارد و ما امروز شاهدیم که تا به افردا برای دریافت الحاقیه جدید بیمه نامه شخص ثالث به شرکتهای بیمهای مراجعه نکردند.
مدیرعامل بیمه ایران اضافه کرد: همچنین دراین مدت شاهد بودم برخی از زندانیان تنها به دلیل نداشتن یک روز بیمه نامه سالها را در زندان سپری می کردند و از اینکه به موقع به شرکت های بیمه ای برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث و الحاقیه بسیار نادم و پشیمان بودند.
وی با اشاره به اینکه در صندوق تامین خسارت های جانی از مشکلات و مصیبت های مردم شناخت بیشتری پیدا کردم ،اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران در مدت سه سال از محل اعتبارات این صندوق سه هزار زندانی را از زندان آزاد کردیم.
امراللهی با بیان اینکه بیمه گذاران حادثه دیده در گذشته باید برای پیگیری پروندههای خسارتی این صندوق از تمامی نقاط کشور به تهران مراجعه میکردند،افزود: با همکاری مدیرعامل سابق بیمه ایران و شبکه گسترده این شرکت ، بیشتر مردم امروز خسارتهای خود را در محل سکونت خود دریافت میکنند.
وی یکی دیگر از مهمترین سیاستهای بیمه ایران را در دوره جدید افزایش سطح کیفیت خدمات بیمهای عنوان کرد و افزود: کیفیت به خدمات این شرکت باز می گردد چرا که هدف نهایی بیمه پوشش حمایتی از آسیبدیدگان در زمان حادثه است و خسارت مردم باید با نگاه کارشناسی سریعتر پرداخت شود.
رییس هیات مدیره بیمه ایران همچنین بر حفظ حقوق مردم در شرکت متبوعش تاکید کرد و گفت: در همین ارتباط و برای انجام تعهدات خود در سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد ریال از سپرده های بانکی خود را شکستیم تا خسارت زیان دیدگان به موقع پرداخت شود.
وی باردیگر تاکید کرد: هدف ما از کار بیمهگری تنها تحصیل سود نیست و خدمت به مردم حادثه دیده اولویت اول ما دراین شرکت بیمه ای است.
امراللهی توجه به سرمایه انسانی و بهرهگیری از فرهیختگان را از دیگر اولویت های مسوولان ارشد این شرکت خواند و اظهار کرد: آموزش و توجه به معیشت کارکنان مهم ترین رکن در منابع انسانی است که ما به آن توجه ویژه داریم.
وی در ادامه با تشریح اصول و کار حرفهای در صنعت بیمه خواستار تعامل با سازمانهای مرتبط و حمایت اصول بنگاهداری شد و افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند باید وحدت کلمه سرلوحه کارها باشد زیرا انسجام و هماهنگی ما را به هدف نهایی که ارائه خدمات کیفی به مردم خواهد بود، میرساند.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به ضریب نفوذ کم بیمههای زندگی در کشور خاطرنشان کرد: توسعه بیمههای زندگی سیاست مشخص بیمه ایران است و آن را دنبال می کنیم.
به اعتقاد وی بیمههای زندگی در ایران به دلیل اندک بودن بیمهگذاران نسبت به جمعیت کشور و بازدهی سرمایه آن بهتر از هر جای دیگر دنیا جواب می دهد از این رو باید به آن توجه بیشتری شود.
امراللهی با اشاره به موفقیت برخی شرکتهای بیمه خصوصی کشور در ارائه پوشش بیمههای زندگی گفت: شبکه فروش بیمه ایران باید در رابطه با بیمه های زندگی قوی تر از این عمل کند تا توانگری ما در سرمایه گذاری در حمایت از اشتغال زایی بیش از این شود.
رییس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه به سپرده گذاری مردم در بانک ها نیز اشاره کرد و افزود: درحال حاضر توازن و تعادل اقتصادی بین بانکها و بیمهها برقرار نیست و باید با تعامل مناسب درگروه های مختلف این توازن برقرار شود.
وی با بیان اینکه بیمهگذاران نباید در وضعیت ناآگاهی بیمه نامه ناقصی را خریداری کنند تا در زمان حادثه با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: اگر بیمه نامه ناقص که در زمان بروز حادثه پوشش کامل را نداشته باشد ناآگاهانه به بیمه گذاران ارائه شود همه ما مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم.
وی تاکید کرد: تمامی کارکنان و شبکه فروش این شرکت باید در زمان فروش بیمه نامه اصول اساسی بیمهنامه را به بیمهگذاران عرضه کنند تا آنان با اطلاع کامل از شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه نسبت به خرید پوشش بیمهای اقدام کنند.
رییس هیات مدیره بیمه ایران شفاف سازی را نخستین اصل در این شرکت عنوان کرد و گفت: شفافیت در گفتار و عمل باید برای مردم صورت گیرد زیرا خسارت وارده به بیمه گذاران از محل حق بیمه ای که از بیمهگذاران دریافت می شود پرداخت می گردد.
وی با بیان اینکه هدف ما درشرکت سهامی بیمه ایران تنها کسب سود نیست، افزود: هدف اصلی این شرکت رسیدگی سریع به پروندههای خسارتی و حمایت از زیاندیدگان در زمان وقوع حادثه و جبران خسارت مالی به آنان است.
رییس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به دوران مدیریت خود در صندوق تامین خسارت های جانی بیمه مرکزی، تصریح کرد: دراین صندوق روزانه بین 200 تا 250 نفر از هموطنانی که به علت تصادفات رانندگی دچار معلولیت دائم شده بودند و یا ورثه افراد فوت شدگان به ما مراجعه میکردند خواستار رفع مشکل خود بودند.
به گفته وی در برخی موارد حدود 20 سال از وقوع حادثهای که برای زیان دیدگان اتفاق افتاده بود می گذشت که با به جریان انداختن پرونده آنان خسارت وارده به آنان جبران شد.
وی ادامه داد: درسال 1388 و درجریان بازدید از 66 زندان کشور با مواردی مواجه شدیم که برخی افراد به علت نداشتن بیمه نامه در زمان وقوع حادثه بیش از 20 سال در زندان به سر می برند این درحالی است که طبق قانون پرداخت دیه به نرخ روز محاسبه می شود و کسانی که به این دلیل درزندان باقی مانده بودند هر روز ناتوانتر از رفع این مشکل می شدند.
به گفته وی متاسفانه اطلاع رسانی کافی دراین موارد صورت نگرفته است و این روند همچنان ادامه دارد و ما امروز شاهدیم که تا به افردا برای دریافت الحاقیه جدید بیمه نامه شخص ثالث به شرکتهای بیمهای مراجعه نکردند.
مدیرعامل بیمه ایران اضافه کرد: همچنین دراین مدت شاهد بودم برخی از زندانیان تنها به دلیل نداشتن یک روز بیمه نامه سالها را در زندان سپری می کردند و از اینکه به موقع به شرکت های بیمه ای برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث و الحاقیه بسیار نادم و پشیمان بودند.
وی با اشاره به اینکه در صندوق تامین خسارت های جانی از مشکلات و مصیبت های مردم شناخت بیشتری پیدا کردم ،اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران در مدت سه سال از محل اعتبارات این صندوق سه هزار زندانی را از زندان آزاد کردیم.
امراللهی با بیان اینکه بیمه گذاران حادثه دیده در گذشته باید برای پیگیری پروندههای خسارتی این صندوق از تمامی نقاط کشور به تهران مراجعه میکردند،افزود: با همکاری مدیرعامل سابق بیمه ایران و شبکه گسترده این شرکت ، بیشتر مردم امروز خسارتهای خود را در محل سکونت خود دریافت میکنند.
وی یکی دیگر از مهمترین سیاستهای بیمه ایران را در دوره جدید افزایش سطح کیفیت خدمات بیمهای عنوان کرد و افزود: کیفیت به خدمات این شرکت باز می گردد چرا که هدف نهایی بیمه پوشش حمایتی از آسیبدیدگان در زمان حادثه است و خسارت مردم باید با نگاه کارشناسی سریعتر پرداخت شود.
رییس هیات مدیره بیمه ایران همچنین بر حفظ حقوق مردم در شرکت متبوعش تاکید کرد و گفت: در همین ارتباط و برای انجام تعهدات خود در سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد ریال از سپرده های بانکی خود را شکستیم تا خسارت زیان دیدگان به موقع پرداخت شود.
وی باردیگر تاکید کرد: هدف ما از کار بیمهگری تنها تحصیل سود نیست و خدمت به مردم حادثه دیده اولویت اول ما دراین شرکت بیمه ای است.
امراللهی توجه به سرمایه انسانی و بهرهگیری از فرهیختگان را از دیگر اولویت های مسوولان ارشد این شرکت خواند و اظهار کرد: آموزش و توجه به معیشت کارکنان مهم ترین رکن در منابع انسانی است که ما به آن توجه ویژه داریم.
وی در ادامه با تشریح اصول و کار حرفهای در صنعت بیمه خواستار تعامل با سازمانهای مرتبط و حمایت اصول بنگاهداری شد و افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند باید وحدت کلمه سرلوحه کارها باشد زیرا انسجام و هماهنگی ما را به هدف نهایی که ارائه خدمات کیفی به مردم خواهد بود، میرساند.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به ضریب نفوذ کم بیمههای زندگی در کشور خاطرنشان کرد: توسعه بیمههای زندگی سیاست مشخص بیمه ایران است و آن را دنبال می کنیم.
به اعتقاد وی بیمههای زندگی در ایران به دلیل اندک بودن بیمهگذاران نسبت به جمعیت کشور و بازدهی سرمایه آن بهتر از هر جای دیگر دنیا جواب می دهد از این رو باید به آن توجه بیشتری شود.
امراللهی با اشاره به موفقیت برخی شرکتهای بیمه خصوصی کشور در ارائه پوشش بیمههای زندگی گفت: شبکه فروش بیمه ایران باید در رابطه با بیمه های زندگی قوی تر از این عمل کند تا توانگری ما در سرمایه گذاری در حمایت از اشتغال زایی بیش از این شود.
رییس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه به سپرده گذاری مردم در بانک ها نیز اشاره کرد و افزود: درحال حاضر توازن و تعادل اقتصادی بین بانکها و بیمهها برقرار نیست و باید با تعامل مناسب درگروه های مختلف این توازن برقرار شود.