گروه جنگ نرم مشرق- گزارش خبرگزاری فرانسه درباره رواج آرایش در میان زنان ایرانی، مورد توجه رسانه های صهیونیستی قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است:
آرایش در میان زنان ایرانی در سالهای اخیر آنچنان گسترده شده که حتی میتوان گفت
از برخی کشورهای غربی نیز پیشی گرفته است.
طبق این گزارش، ایران با جمعیت 38 میلیونی زنان، دومین بازار بزرگ لوازم آرایش از لحاظ درآمد و در سطح خاورمیانه (بعد از عربستان) و هفتمین بازار بزرگ لوازم آرایش در سطح جهان است.
یک طراح مد و لباس به خبرگزاری فرانسه گفته است: هماکنون زنان ایرانی از همان اول صبح که بیدار میشوند، خود را مکلف به آرایش کردن میدانند، حتی اگر حال مساعدی نداشته باشند؛ چون آنها تمایل دارند در خیابان، با زیبایی نمایان شوند.
خبرگزاری فرانسه همچنین
خبر داده که یکی از برندهای لوکس فرانسوی به نام Lancome اخیرا پس از چند دهه غیبت به بازار ایران بازگشته است و در همین
راستا همایشی نیز در یکی از بزرگترین هتلهای ایران برگزار کرده که در آن حدود 400
شرکت و هنرمند فعال در صنعت لوازم آرایش حضور پیدا کردند. این واقعه، اولین نمونه
از نمایش تبلیغاتی یک برند معروف لوازم آرایش در ایران از زمان انقلاب اسلامی
تاکنون محسوب میشود.
شرکت Lancome مهمترین زیرمجموعه گروه مشهور لورآل است. شرکت لورآل از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی در جهان است که همکاریهای تجاری گستردهای نیز با رژیم صهیونیستی دارد.
بر اساس برآورد فعالان و کارشناسان صنعت آرایش، هر زن ایرانی به طور متوسط در ماه یک قوطی ریمل خریداری میکند؛ در حالی که این رقم در میان زنان فرانسوی هر 4 ماه یک بار است.
همچنین فقط 40 درصد از بازار لوازم آرایش در ایران به صورت رسمی و قانونی است و 60 درصد آن در اختیار کالاهای قاچاق است.
خبرگزاری فرانسه مینویسد: حتی مردان ایرانی نیز به تدریج در حال استفاده از لوازم آرایشی هستند.
در این گزارش، رواج استفاده زنان ایرانی از آرایش به عنوان اعتراض آنان به حجاب اجباری تفسیر شده است.
همزمان و طی روزهای اخیر رسانههای دیگری هم به این خبر پرداختهاند:
هلث نیوز، چرا زنان ایرانی عاشق آرایششان هستند
توجه نیویورک دیلی به میزان مصرف لوازم آرایش در ایران