کد خبر 335297
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶

کاهش قیمت ها در فرانسه و آلمان به نگرانی های اروپا در مورد بروز تورم منفی در حوزه یورو دامن زد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد کاهش سه دهم درصدی بهای قیمت ها در فرانسه طی ماه های ژوئن تا ژوئیه (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) آن هم پس از سه ماه ثبات، نگرانی اروپا را از بروز تورم منفی در حوزه یورو تشدید کرد.

هر چند فرانسه معتقد است کاهش قیمت ها در یک ماه برای کشیده شدن این کشور به سمت تورم منفی کافی نیست، این امر به افزایش نگرانی های اروپا از ناکارآمدی ابتکارات بانک مرکزی این قاره در این زمینه، دامن زد.

افزون بر این خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری از فرانکفورت بر اساس آمار رسمی روز چهارشنبه دفتر آمار و ارقام دولت فدرال موسوم به ˈدیاستاتیسˈ از تورم معکوس در آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا خبر داد.

بر اساس این گزارش قیمت کالاهای مصرفی در آلمان در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) هشت دهم درصد کاهش یافته است.

تورم معکوس در 18 کشور عضو منطقه یورو به نگرانی ها در مورد بازگشت این منطقه به رکود افزوده است، زیرا تورم معکوس به معنای کاهش مستمر قیمت ها فعالیت های اقتصادی و در نتیجه آن اشتغالزایی را تهدید می کند.

در حالیکه کاهش قیمت ها می تواند برای مصرف کنندگان مطلوب باشد، از منظر اقتصاددانان به کاهش تقاضا منجر می شود؛ زیرا خانواده ها به ظن ادامه روند معکوس قیمت ها خرید را متوقف می کنند. همین امر به کاهش اجباری تولید نیز منجر خواهد شد.

چنین نگرانی هایی باعث شده بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه ژوئن (تیر/مرداد) کاهش داده و تدابیر دیگری را برای تسهیل شرایط پولی و مالی در منطقه یورو اتخاذ و اعلام کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرنگ ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    وضعه اقتصادایرانم چندان خوب نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس