به گزارش مشرق، فراری و پورشه برخی از مجللترین وسایل نقلیه را تولید میکنند؛ خودروهایی هم از لحاظ مواد به کار رفته و هم از لحاظ قیمت در سطح بالایی هستند. در همین حال، در ادامه مشاهده کنید که یک طراح سوپرماشین که برای هر دو کمپانی ذکر شده فعالیت میکند، برای سرویس قطارهای JR East چه طراحیای انجام داده است.
این یک قطار سریعالسیر جدید است که دارای ۱۰ واگن به همراه لوکوموتیو بوده و توسط یک طراح ژاپنی سوپرماشینها به نام «کن اوکویاما» طراحی شده است. این قطار لوکس در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی به روی ریل خواهد رفت.
اوکویاما که در سال ۱۹۵۹ در ژاپن متولد شده، این کشور را برای به کار به عنوان سرپرستی طراحان جنرالموتورز، یک طراح عالیرتبه برای پورشه AG و مدیر طراحی در «پینین فارینا» ترک کرد. پینین فارینا شرکت مسئول طراحی فراری انزوی افسانهای بوده است. وقتی کارهای قبلی این طراح را دیده باشیم، طراحی نامتعارف و تهاجمی این قطار چندان جای تعجب نیست.
قطار تندرو حداکثر ۳۴ مسافر را در ۱۰ واگن مجزا، پنج سوئیت و یک سوئیت ویژه، دو اتاق تماشا، یک استراحتگاه و همینطور یک سالن غذاخوری چای میدهد. هر کدام از واگنها با اثاثیه و ساختاری تدارک دیده شدهاند که کاملاً عناصر ژاپنی را در خود جای داده است. نمونه کامل از این موضوع در دکور الهام گرفته از درختان قابلمشاهده است.
هر کدام از سوئیتها دارای یک دستشویی اختصاصی بوده که با دوش و توالت همراه است. این سوئیتها دارای یک طبقه فوقانی هستند که برای غذاخوری استفاده میشوند و سطح پایین نیز مکان خوابیدن برای چهار نفر را فراهم میکند. با این که تا اینجا همهچیز خوب و اعیانی به نظر میرسد، انتظار میرود که مسافران، بخش زیادی از زمانشان را در جلو و عقب قطار سپری کنند و به نمایی از ژاپن در پشت شیشههای واگنهای تماشای قطار نگاه کنند.
این قطار تندرو میتواند در هر دو نوع ریل الکتریکی و غیرالکتریک حرکت کند. البته برای کسانی که طاقت صبر کردن تا ۲۰۱۷ را برای سواری با این قطار ندارند، یک سرویس قطار لوکس مشابه JR کیوشو «هفت ستاره» وجود دارد که از سال ۲۰۱۳ راهاندازی شده است. ولی برای یک مسافرت دو شبه، هزینهای در حدود ۱۷۶۵ دلار باید پرداخت.
این یک قطار سریعالسیر جدید است که دارای ۱۰ واگن به همراه لوکوموتیو بوده و توسط یک طراح ژاپنی سوپرماشینها به نام «کن اوکویاما» طراحی شده است. این قطار لوکس در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی به روی ریل خواهد رفت.
اوکویاما که در سال ۱۹۵۹ در ژاپن متولد شده، این کشور را برای به کار به عنوان سرپرستی طراحان جنرالموتورز، یک طراح عالیرتبه برای پورشه AG و مدیر طراحی در «پینین فارینا» ترک کرد. پینین فارینا شرکت مسئول طراحی فراری انزوی افسانهای بوده است. وقتی کارهای قبلی این طراح را دیده باشیم، طراحی نامتعارف و تهاجمی این قطار چندان جای تعجب نیست.
قطار تندرو حداکثر ۳۴ مسافر را در ۱۰ واگن مجزا، پنج سوئیت و یک سوئیت ویژه، دو اتاق تماشا، یک استراحتگاه و همینطور یک سالن غذاخوری چای میدهد. هر کدام از واگنها با اثاثیه و ساختاری تدارک دیده شدهاند که کاملاً عناصر ژاپنی را در خود جای داده است. نمونه کامل از این موضوع در دکور الهام گرفته از درختان قابلمشاهده است.
هر کدام از سوئیتها دارای یک دستشویی اختصاصی بوده که با دوش و توالت همراه است. این سوئیتها دارای یک طبقه فوقانی هستند که برای غذاخوری استفاده میشوند و سطح پایین نیز مکان خوابیدن برای چهار نفر را فراهم میکند. با این که تا اینجا همهچیز خوب و اعیانی به نظر میرسد، انتظار میرود که مسافران، بخش زیادی از زمانشان را در جلو و عقب قطار سپری کنند و به نمایی از ژاپن در پشت شیشههای واگنهای تماشای قطار نگاه کنند.
این قطار تندرو میتواند در هر دو نوع ریل الکتریکی و غیرالکتریک حرکت کند. البته برای کسانی که طاقت صبر کردن تا ۲۰۱۷ را برای سواری با این قطار ندارند، یک سرویس قطار لوکس مشابه JR کیوشو «هفت ستاره» وجود دارد که از سال ۲۰۱۳ راهاندازی شده است. ولی برای یک مسافرت دو شبه، هزینهای در حدود ۱۷۶۵ دلار باید پرداخت.
منبع: پدال