در معروف ترین عکس های باقی مانده از حاج حسین خرازی، آستین خالی دست راستش به چشم می آید. این شهید بزرگوار به علت شباهت فیزیکی که با مجسمه ی سرباز اشکانی دارد، به عنوان نمادی برای تقابل فکری دو طرز تفکر که یکی باستان گرایی و دیگری سنت گرایی نامیده شده اند، قرار گرفته است.

گروه فرهنگی مشرق -  توجه... توجه... این صدایی که می شنوید، صدای آژیر وضعیت قرمز بود... اما این شب ها معنا و مفهوم آن این است که مسعود ده نمکی یک بار دیگر از قاب رسانه ی ملی و این بار از شبکه ی یک سیما به شما سلام می کند.

یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران

مسعود ده نمکی برای اولین بار در سال 1385 و با فیلم اخراجی ها، زبان سینما را برای سخن گفتن با مردم انتخاب کرد. حال اینکه از سال های دور جنبه های مختلف رسانه از جمله روزنامه نگاری و مستند سازی را تجربه کرده بود. طی این هشت سال با سه گانه ی اخراجی ها، رسوایی و معراجی ها در سینما؛ و دارا و ندار و سریال معراجی ها، به عنوان کارگردانی که حرفهای زیادی برای گفتن دارد به مخاطبان معرفی شده است.
وی پس از سال ها فعالیت در نشریات، زبان عامه ی مردم را به خوبی می شناسد و می داند که چطور می توان حرف خود را به ساده ترین و تأثیرگذارترین شکل ممکن انتقال داد. او برای خلق کاراکترهایش از معمولی ترین افراد جامعه الگو می گیرد و حرف های سیاسی و فلسفی خود را در دهان آن ها می گذارد تا مخاطب به سادگی آن ها را درک کند و از طرفی به خاطر طنز به جایِ به کار رفته در آن، رنجیده خاطر  نمی شود. در واقع مسعود ده نمکی طی این سال ها توانسته است برای خود جریان سازی کند و در قالب سینمای خاص خودش با مردم سخن بگوید. سریال معراجی ها نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران

معراجی ها که این شب ها از شبکه ی یک سیما پخش می شود، ادامه ی داستان فیلم معراجی ها است که در جشنواره ی سال گذشته ی فیلم فجر اکران شد و مثل همیشه با استقبال چشمگیری همراه شد. این فیلم درباره ی جوانی رزمنده بود که خانواده اش بنا به دلایلی مخالف حضور او در جبهه بودند و حتی پدرش برای بازگرداندن او به منطقه می رود؛ اما در نهایت تقدیر او به گونه ای رقم می خورد که به شهادت می رسد. 

بخشی از سریال معراجی ها داستان خانواده و هم رزمان آن جوان را در زمان حال دنبال می کند و بخش دیگر به دیدگاه جامعه علی الخصوص جوانان نسبت به حقایق آن دوران می پردازد. ده نمکی فضای یک دانشگاه هنر فرضی را به صورت نمادین و برداشتی از کل جامعه ی ایران در نظر گرفته است و در آن، بیشتر به تقابل بین دو قشر "روشنفکر" و "مذهبی و سنتی" در امور مربوط به جامعه (در اینجا دانشگاه) پرداخته است. او داستان این سریال را با قاعده ی « یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران » آغاز می کند. ابتدا نمایش قشر مذهبی و متعهد و انقلابی جامعه با دغدغه ها و فعالیت های آن ها و البته کم و کاست ها و نواقصی که گهگاه در عملکرد و ظاهر برخی از آن ها وجود دارد و باعث قضاوت سوء از طرف دیگران می شود. که البته پرداختن به این موضوع در قالب طنز با کاراکتری طناز (چهاردانگه)، شگردی است که  مانع بروز مشکلات حاشیه ای شده است.

پس یک سوی ماجرا این قشر قرار دارند که معمولاً دست پر هستند و حرف های زیادی برای گفتن دارند و در اغلب موارد هم مُحِق هستند، اما چه به دلیل نداشتن جرأت و جسارت کافی و چه برای حفظ شأن خود و یا هر دلیل دیگری نهایتاً به این نتیجه می رسند که سکوت اختیار کنند و هر بار هم که تصمیم می گیرند قفل زبان را بشکنند، طرف مقابل با شگرد های مختلف؛ چه سرکوب و بی اهمیت جلوه دادن موضوع و چه سر و صدا و اعتراض کردن، جلوی آن ها را می گیرند.

گروه مقابل اما برعکس، همیشه برای اعلام و اعمال نظراتشان مُصِر هستند و برای سخن گفتن و حضور فعال در جامعه پیش قدم هستند، حتی اگر حرف خاصی برای گفتن نداشته باشند یا هرچه می گویند مطالبی رونوشت شده از نظریات غربی باشد که با بیانی زیبا و پرطمطراق مخاطبان زیادی برای خود جذب می کنند. و البته این روش آن ها حسن بزرگی است که باید قابل توجه گروه اول قرار بگیرد. سکانس های مربوط به کلاس های پروفسور گنجی و دیالوگ های موجود در آن ها تمثیل خوبی برای این واقعیت است.
از سوی دیگر، جملات و اصطلاحات و اظهارنظرهای سیاسی، اجتماعی و... که گاه مستقیم و گاه غیرمستقیم و در موقعیتی تقریباً بی ربط در جای جای فیلم شنیده می شود، کاملاً حساب شده و به جاست و می توان گفت این اثر، از نظر دیالوگ بسیار قوی و غنی است و می توان چندین بار آن را گوش کرد و مطمئن بود که هر بار نکات تازه ای درخواهد یافت.

یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران

 این اثر یک توصیه ی بسیار ظریف اما مهم و قابل توجه اقتصادی هم در بردارد و آن هم تلاش برای کسب روزی حلال و درگیر نشدن به معضل رباست که بحث رایج این روز های جامعه ی ما محسوب می شود و حُسنش در این است که به اشاره بسنده نکرده و راه حلی منطقی و اسلامی و مشروع را ارائه می کند که همان رجوع به مسجد است تا به مخاطب یادآوری کند که امور معیشتی و تزکیه ی مال یکی از اساسی ترین جنبه های عملی دین ما است و با امور تعبدی و تزکیه ی روح از جمله اقامه ی نماز ارتباط تنگاتنگی دارد. خوشبختانه دین اسلام از این ظرفیت برخوردار است و نهادی به نام مسجد می تواند در مقام پایگاهی تعبدی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در جامعه ی اسلامی عملکردی مناسب و مشروع داشته باشد که در نهایت به سعادت مردم جامعه منجر شود. 
ده نمکی پیش از این هم در فیلم رسوایی در سطح ساده تر به این مقوله اشاره کرده است. در معراجی ها هم خسرو که در شرایط سخت مالی و فشار بیماری فرزندش قرار دارد و از طرفی روی حلال بودن پول مورد نیازش هم تأکید دارد، در نهایت از گرفتن وام از بانک که شرایط پیچیده و نامعقولی هم دارد، صرف نظر کرده و از صندوق مسجد کمک می گیرد.

از این ها که بگذریم، نکات فنی و تکنیکی قابل توجهی هم در این اثر وجود دارد که در خدمت محتوا قرار گرفته و در متن اثر، خوش نشسته است. استفاده از جلوه های ویژه ی بصری در آثار ده نمکی سابقه ی چندانی ندارد. او اولین بار این سطح از جلوه های ویژه را در سینمایی معراجی ها به کار برد که با موافقت ها و مخالفت هایی هم مواجه شد. او برای دومین بار در سریال معراجی ها از این قابلیت های بصری بهره برده است. استفاده از کات های طولانی و نمایش شهر تهران (به عنوان بستر جغرافیایی روند داستان) عامل خوبی است تا هر از گاهی استراحتی به مخاطب بدهد و او در این فرصت بتواند آنچه را دیده در ذهن خود حلاجی کند و فلاش بک های متعدد هم به کمک آن آمده تا  به مخاطب یادآوری کند که در کجای قصه قرار دارد و چه شده که به این نقطه رسیده است. استفاده از این تکنیک ها و فیلترهای رنگی، علاوه بر افزایش جذابیت بصری کار، در خدمت انتقال مضمون قرار گرفته. در کل، می توان گفت که در این اثر تجربه ی موفقی بوده است. 

یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران

همه ی این ها در کنار بازی خوب و باور پذیر بازیگران، علی الخصوص کاوه خداشناس در نقش عماد، که به حق بسیار طبیعی است و گاهی اوقات مرز میان قصه و واقعیت را از بین می برد، از امتیازات این اثر به شمار می آید. 
آنچه که از قسمت اول این سریال و سکانس ابتدایی آن به چشم می خورد، حضور تصاویر شهدای شناخته شده ی دفاع مقدس در قاب تصویر است. بزرگانی چون آوینی، باکری، همت و... . از دفتر محل کار حاج آقا کریمی گرفته تا دفتر تشکل و میدان اصلی دانشگاه؛ که در این میان تصویر شهید حسین خرازی بیشتر به چشم می خورد. می توان گفت به طور میانگین در همه ی قسمت ها حداقل یک بار تصویر ایشان با چهره ای خندان در قاب دیده شده و یا حداقل اسمش به زبان آمده است که خود به نوعی باعث طرح معما می شود. این جریان ادامه می یابد تا اینکه در روز تشییع پیکر شهدای گمنام و اتفاقات درون دانشگاه و در جایی که حاج کریمی نسبت به کم کاری شخصیت های فرهنگی در معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، به دکتر مهدوی گلایه می کند، به آن پاسخ داده می شود.

حاج حسین خرازی، فرمانده ی لشکر 14 امام حسین (ع) در عملیات خیبر در سال 1362 در منطقه ی طلائیه دست راست خود را از دست داد و سه سال بعد در عملیات کربلای5 در منطقه ی شلمچه به فیض شهادت نایل شد. در معروف ترین عکس های باقی مانده از او، آستین خالی دست راستش به چشم می آید.
این شهید بزرگوار به علت شباهت فیزیکی که با مجسمه ی سرباز اشکانی ( که البته مجسمه در اصل یک دست نیست و دست دیگر آن پیدا نشده) دارد، به عنوان نمادی برای تقابل فکری دو طرز تفکر که یکی باستان گرایی و دیگری سنت گرایی نامیده شده اند، قرار گرفته است. کما اینکه تصویر تمام قد ایشان با یک دست، بار ها پشت سر سازه ی دانشجوهای تجسمی در یک قاب دیده شده. این دو شخصیت موازی هم قرار گرفته اند و به دلیل داشتن نقاط مشترک رو به روی هم دیده می شوند. هر دوی آن ها در روزگار و شرایطی کاملاً متفاوت سرباز وطن خود بوده اند و برای آن ایثار کرده اند. آن چه که اهمیت دارد این است که با وجود همه ی تفاوت ها هر دو برای حفظ و حراست از سرزمین و عقیده و ناموس خود در برابر دشمنی واحد ( سلوکیان یونانی تبار در دوران باستان و عوامل استکبار جهانی- غرب- در دوران دفاع مقدس) ایستادگی و مقاومت کرده اند. لذا این تصاویر همگی مُهر تأییدی است بر سخنان عماد در جلسه ی درس دکتر گنجی که چه شهدای دفاع مقدس که قهرمانان معاصر ما هستند و چه سربازان باستان، هرگز منافاتی با هم ندارند و هر دو گروه برای خاک و عقیده شان جنگیده اند. فقط باید هر کدام در جای خود و به اندازه ی خود مطرح شوند. 

ضمن اینکه انتظار می رود طبق سخن حاج کریمی،  انقلابیون هر چه بیشتر در جهت معرفی درست و کامل این شخصیت ها به نسل جوان تلاش کنند تا دفاع از قهرمانان بزرگی چون خرازی به اندازه ی یک مجسمه ی سنگی برای آن ها مهم و حیثیتی باشد. وقت آن رسیده که دست از درشت گویی در باب دفاع مقدس برداشته شود و درست گفته شود و در معرض فطرت انسان ها قرار داده شود.حقیقت اگر درست بیان شود، بر دل ها خواهد نشست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 201
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حمید ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اجر ایشان با امام حسین ان شاالله افسران عرصه جنگ نرم، هر کدوم ما باید نقش خودمونو ادا کنیم
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    احسنت به ده نمكى يعنى عاشق اين چهار دانگه ام ٢-١٠
  • الیاس ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    موضوعاتی خوبی رو انتخاب میکنه اما گارگردانی واقعا بدی داره و خوب نمیتونه فیلم بسازه. در ضمن نویسنده متن همش تعریف کرد اصلا ی نقد هم نکرد معلومه که ....
  • محمد ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق الان باعث شدی عده ای از شدت سوزش زیاد بیان علیه دهنمکی چرت پرت بنویسن بیچاره ها خیلی میسوزن.
  • سینا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    من دغدغه های ایشونو خیلی دوس دارم اما فیلماشون بخداا خیلی ضایس... مثلا پلیس افتاده دنبال ماشین میگه چرا شمال میرید...یا رییس دانشگاه تا بسیجیا میان میره چفیه میاره .....یا مثلا این که با استاد دانشگاه مثل پسرخاله شون صحبت میکنن .. علاوه بر این سناریو بسیار قابل پیش بینی میباشد... خدایی اقای ده نمکی شما یکم فیلمای غیر هالیوودی(چون اوناهم لمپنی هستن) خارجی ببینید بعد ببینید فیلماتون عوامی هستن یا نه..با این حال دغدغه فرهنگی تونو دوس داریم
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    منم اين سريال رو ديدم كه خيلي هم نقص داره البته مسعود دهنمكي كارهاش خيلي افت چشم گيري داشته و نگاه صفر يا صد او به موضوع كاملا ً در آثار او روشن هستش اون صحنه اي كه دست زدن دانشجويان را با هل هله عراقي ها هنگام سوزاندن اجساد شهدا مقايسه ميكنه داراي مفهوم خاصي هستش كه نشان از تندروي او در ديد نسبت به صداي مخالف داره و ميخواد به بيننده القاء كنه كه اينها هم به مانند عراقي ها هستند در صحنه هاي ديگه كه اون جوان ها اون پيرزن و پير مرد رو جا ميگذارند هم سعي در سياه جلوه دادن مخالفان عقيده خودش داره كه به همه بقبولانه كه اينها حتي كارهاي غير انساني مثل جا گذاشتن مادر پدر شهيد توي راه را هم انجام ميدهند كه اين يك ديد سياه نسبت به قضيه مخالفتهاي دانشجوئي هستش كه آقاي ده نمكي عادت داره كه مخالف خودش رو حتي در وطن به صورت يك مزدور بعثي ببينه كه اين بر ميگ ده به روحيه ايشان البته شايد يك عده من رو مزدور يا خائن تصور كنند كه به حاج مسعود إيراد گرفتم اما واقعاً بعضي از كارهاي دهنمكي عالي بوده و من به اين قضيه اعطراف ميكنم و اونها رو دوست دارم اما با بعضي از صحنه هاي سريال معراجي ها مخالف هستم جوان ايراني هر قدر هم مخالف نظام باشه ديگه مخالف انسانيت نيست كه اين طور سياه نشان داده بشه
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    متن خوبی نبود متاسفانه مثل فیلم ضعیف
  • دوست ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    من به معراجی ها علاقه داشتم اما از وقتی که این آقای سید جواد هاشمی هم به مجموعه اضافه شد واقعا دیدن این سریال برایم آزاردهنده شد. ای کاش این آقای سید جواد هاشمی که همیشه در نقش شهید و یا یک بسیجی مخلص بازی می کند یک بار هم با هویت حقیقی خودش در یک فیلم ظاهر می شد تا حقیقت روشن شود. دوستانی که احیانا با این نظر موافق نیستند اگرچه می توان به مصادیق زیادی اشاره کرد اما تنها به ارادت ویژه ایشان به سران فتنه بویژه خاتمی و نیز موضوع سفر هنرمندانه! برخی افراد به برزیل که ایشان می گوید چون با نهایت اخلاص! و بدون چشم داشت! با فروختن خانه اش آنها را به برزیل برد پس باید از او تقدیر شود! اشاره می شود. ای کاش برای اجرای مراسمات متعلق به شهدا و یادواره ها از این فرد استقاده نشود!
  • amirabbas ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    سینای عزیز، من مثل این رئیس دانشگاه رو به چشم خودم تو یکی از دانشگاه های مطرح کشور در زمان دانشجویی خودم دیدم، انصافاً این تیکه های فیلم خیلی جالبه!!!
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام داداش حالا کاری به بحث پلیس ش ندارم که مصداقی هست .. ولی اون دانشگاه و رئیس دانشگاه ش رو خدا نکنه ببینی اما اگه خواستی ببینی تو قضایایی مثل 18 تیر ها برو ببین ..میفهمی هست اونورترشم هست !
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    نه دادا ... نه دادا چطوری نیست ؟ تو روز عاشورا 88 هم مگر همینطورالکی الکی همین جوانان گول خورده ماهواره ای نیومدن اون جنایات رو در حق سیدالشهدا مرتکب شدند ....
  • صبا ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    روی چهره ها خوب کار کرده. مثال: ان بسیجیه که همیشه خالی میبنده و میخواد همه رو بکنه تو گونی اما اصلا حزب اللهی نیست. اون رییس دانشگاهه... اون استاد دانشگاه مثلا فرهیخته... اون فرزند شهید بی لیاقت و ....
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    چرا فقط امثال ایشون میتونه وارد یکسری خط قرمز ها بشه... ?خیلی ازکارگردانها کاربلدتر از ایشون هستن که بهتر میتونستن این فیلمنامه وباتوجه به موضوعش پرداخت کن واثری به مراتب تاثیر گذارتر وواقعی تر بسازه که درورطه شعار زدگی ولودگی نره,اینو با لیلی بامن است مقایسه کنید خودتون دستکیرتون میشه چی میگم
  • یک بسیجی قدیمی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    همین که چهره بعضی بسیجیان به ظاهر بسیجی رو نشون میده عالی است. حرف دل ما رو میزنه
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    منظورم رای کمتر نسبت به دیگر آثارش
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    در فرهنگ اهلبیت (ع) ندیدم سخنی باشه برای سوزاندن طرف مقابل جز آگاه سازی و هدایت، هدف و فراموش کردی چسبیدی به سوزاندن؟واقعانکه
  • سعید ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مسلما کسایی که صبح تا شب سریالای آمریکایی می بینن این جور سریالا براشون ضعیفه
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    کافرهمه را به کیش خود پندارد!
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    تدوین سریال ضعیفه؛ برش ها و پریدن های نابجا زیاد داره که تو ذهن مخاطب میره... ولی در کل آقای ده نمکی نمای دیگری از حزب اللهی بودن رو نشان میده که واقعا تو کارش موفق بوده..
  • پیرو موسوی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    حالم از مشرق و مشرقی ها به هم میخوره. کثافتهای.... لعنت به همتون و مخاطبهاتون و فیلماتون
  • ناشناس ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    "اما چه به دلیل نداشتن جرأت و جسارت کافی و چه برای حفظ شأن خود و یا هر دلیل دیگری نهایتاً به این نتیجه می رسند که سکوت اختیار کنند و هر بار هم که تصمیم می گیرند قفل زبان را بشکنند، طرف مقابل با شگرد های مختلف؛ چه سرکوب و بی اهمیت جلوه دادن موضوع و چه سر و صدا و اعتراض کردن، جلوی آن ها را می گیرند." ببخشین من که نفهمیدم کج به کجاست!! میشه یکم بیشتر توضیح بدین؟!!!!!!!!!!!!!! آخه نویسنده محترم! یه چیزی بنویس که باورش واسه خودت هم راحت باشه.
  • علي ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    موضوع و داستان فيلم خوب و جذاب و به روز است. اما بعضي جاهاي فيلم، زيادي كشدار و طولاني شده و وقت بيننده را تلف ميكند. يك مقدار هم شلوغي بيش از حد در ديالوگ ها و بازي ها به چشم مي خورد. در عين حال فيلم مردم پسندي است.
  • جواد ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    کار های ایشون دیدم معمولا خوب میسازه ولی اینبار خوب در نیومده فیلمش خیلی رو هست اصلا به مخاطب اجازه فکر کردن نمیده شخصیت های فیلم اصلا جذابت کافی رو ندارن
  • ساسان ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    آقای ده نمکی در فیلم خودش سعی در القای این قضیه داره که دانشجویان به ظاهر روشنفکر ذاتا بچه های پاکی هستند و اسیر جریانهای ساختگی می شوند در صورتیکه واقعا اینگونه نیست من خودم تحصیلکرده دانشگاه اول ایرانم همکلاسیهای این تیپی خودم نه انسانهای مقیدی بودند و نه از خانواده های متوسط جامعه اکثرا هم خودشونو از ما بالاتر می دیدن به لحاظ اجتماعی و خانواده ، اینم بگم که من نه بسیجی بودم و نه تشکلی ، در حال حاضر هم من با داشتن مدرک از یه رشته تاپ از یه دانشگاه درجه یک بیکارم و شرمنده خانوادم و اکثر اونای که وصفشونو گفتم خارج تشریف دارن و .....
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    جنگ فقط به نفع امثال ده نمکی شده...
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    1 0
    اگر به فیلم دقت کرده باشین پلیس فهمید اینا یه ریگی به کفششون هست و به بهونه همراهی اون پیرمرد و پیرزن اینا رو زیر نظر گرفت (حتی استعلام پلاک ماشین هم انجام داد و گفت گشت جاده ای مراقب شما هستن)
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اگر جنازه های سوخته شهدا رو میدیدی اینطوری اظهار فضل نمیکردی!
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ده نمکی باید چند سال زیر نظر حاتمی کیا آموزش ببینه تا فیلمساز بشه. فیلمهاش خیلی سطحی اند.
  • بنده خدا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    دم دهنمکی گرم ... عالی است
  • شاهرخ ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اتفاقا دهنمکی در جذب مخاطب اوله. علتش را نمیدانم اما همین قدر میدانم که اولین فاکتور موفقیت در همه دنیا جذب مخاطب است ...
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    آقای ده نمکی داره یک اتفاق واقعی روایت می کنه که تو دانشگاه تهران و چند تا دانشگاهدیگه اتفاق افتاده
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    برای که فیلم برای ما عوامه نه شما خواص
  • میعود ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اخه این سریال ارزش داره که براش نقد بنویسی؟ شماها که خودتون 24 ساعته walking dead نگاه میکنید و بعد میاید از این سریال دفاع میکنید و بقیه رو متهم میکنید!! این سریال اول توهین به نمادهای ایرانی و فرهنگ ایران کرد بعد به رییس جمهور و دانشجویان و بعدشم... جالبه توی تمام فیلماشم چند تا جاهل هستند؟ احتمالا فیلم فارسی میسازه! احتمالا بقیه هم که رفتن جبهه و شهید شدن اصلا مهم نیستند و فقط اینا مهم هستند!! دهنمکی اگر مرد بود و دنبال حقیقت توی اخراجیهای 3 با دفاع از احمدی نژاد که عاقبتش خراب شد الان دیگه باید یک فکر جدید میکرد.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    به خاطر اینکه با زبون خود مردم باهاشون حرف میزنه
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    بی سواد سریاله !!!!
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خدارو شکر که ما جز فتنه گر ها نیستیم و پشتمون با خونه شهدا گرمه نه دست بوسی از غرب !!
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    بله نفع که داره همین که ناموسش امنیت داره کافیه .... حالا شما اگه دوست داری برو تو عراق زندگی کن به ما ربطی نداره
  • محمدعلی رضازاده ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    دامت برکاة
  • مهدی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    1 0
    مشرقی ها هم حالشون از امثال تو منافق به هم میخوره.... لعنت به همه خائنان وطن فروش
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    در جواب ناشناس ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    بسیارکارضعیف وباورناپذیری است تا انتقادکنیم میگن پربیننده تریت فیلمهاروساخته چرت چرته ولومیلیونهامخاطب داشته باشه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ده نمکی فکر میکنه با 4تا بازیگر معروف و 5 تا تیکه انداختن میتونه فیلمساز موفقی باشه. متاسفم.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    شما بهتر میسازی. شما بساز :)
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    "جمگ مفهومی نداشت" این گذر از خط قرمز که هیچی گذر از عقل و منطق نیست که کارگردان های دیگه گذشتند !؟
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    لعنت بر فتنه گر جایی تو این مملکت ندارید با این افکار پوسیده
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    منصفانست
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    برای امثال تو که هالیوود زدند باید تند تند سکانس های سکسی داشته باشه. معلومه که درکش واست سخت شده. یه چند وقتی 24 ساعتع فیلم هالیوودی نبین نظرت عوض میشه :)
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ناشناس 08:44 خداییش راست میگه .خیلی سریالش پرش داره
  • سید ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    واقعا هر وقت دو یا سه دقیقه از این فیلم رو میبینم احساس خیلی بدی بهم دست میده، از بس بی مزه و نپخته و فقط برای رفع تکلیف و پول ساخته شده نه فرهنگ شهادت و شهداء
  • محمد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    برو سطل اشغالتو بخور جلبکی دستم به امثال شما برسه سرتونو میبرم شما از داعشیها هم برام منفورترید کثافت.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ایشون جامعه رو نمیشناسه و تو دهه 60 مونده
  • محمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    احتمالا بقیه هم که رفتن جبهه و شهید شدن اصلا مهم نیستند و فقط اینا مهم هستند!! میشه بپرسم منظور شما از اینا کی هست؟! امثال شما همونایی هستید که موقع جنگ تو سوراخ موشتون بودید
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ده نمکی و حاتمی کیا و... کسایی هستن که دیروز جونشونو گرفتن کف دستشون و امروز آبروشونو و دارن تو خط مقدم میجنگن برا دنیا و آخرت من و تو و شما نشستی و تخریبشون میکنی..........
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    فیلم به کنار دید سیاسی خیلی ضعیفی داری من به احمدی رای دادم بعدها بهش نقد داشتم ولی هیچ وقت پشیمون نیستم اگه دهه 70 هم رای میدادم به هاشمی رای میدادم و با اینکه الان کلیییی خراب کرده پشیمون نمیشدم چون ملاک حال فعلی افراده
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    پیرو شیطان تو 88 می شنیدیم که می گفتید بی شمارید و اگه موسوی زندانی شه ایران قیامت می شه و از این حرفا نکنه فقط پشت اینترنت مردید و زبون باز می کنید
  • امیر ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    چرا رییس دانشگاه همش بنفش میپوشه؟؟؟
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    جدیدا چرت و پرت ساختن هم اجر داره؟! حمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    دم دهنمکی گرم و خدا قوت که یک تنه ساختارهای دگم مدعیان سینمایی رو شکسته. فقط از ته دل ناراحتم که تیتراژ پایانی تکخوان زت همراه مرد شعر بسیار زیبای مداحی کریمی رو میخونه... عشق یعنی یه پلاک
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    علت جذب مخاطب در فیلمهای دهنمکی دوست عزیز فقط مسخره بازی در اورونه و بس.. اگر راست میگه یک فیلم درست و حسابی در مورد دفاع مقدس بیازه تا اونوقت واقعیت معلوم بشه
  • سید مهدی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    نسبت به سریال قبلیش دارا وندار خیلی بهتره اما هنوز یه ضعفایی داره بیشتر این سریال دیالوگ محوره تا داستان محور البتهدیالوگای قشنگی داره اما شاید خیلیا نفهمن چون تیکه های سیاسی بیشتر به هم میندازن که از نظر من خنده دار به نظر برسه اما خیلیا متوجه موضوع نمیشن
  • joonoob ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    یعنی میخوای بگی با تدبیراست!!!!!!!!
  • joonoob ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    آقاسینا یا دانشجو نبودی یا ازاون سرب زیراش بودی. در دانشگاه از این بدترش هم هست: دادن نمره ی الکی درس ندادن و الکی گذرندن کلاس تحریک دانشجوها برعلیه یکدیگر تحریک دانشجو برعلیه رئیس و مدیردانشگاه برای گرفتن یک واحداضافه برای تدریس چه خودشیرینی هایی که نمیکنن از زدن دانشجوتاهرجا که دل بخواد و و و من اینا رو دیدم که گفتم ..یاحق
  • سبحان ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    با تشکر از ده نمکی
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    بعضی ها نمیدانم زبانشان چرا اینقد نیش داره ومعنی اسلام ناب رو نفهمیدن
  • گمنام ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    10-2 11-24 ...... عالیــــــــــــــــــــــــــــــه:)))))
  • گمنام ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    واااااااااااااا په قد حساسی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • گمنام ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    من که اولین بار سینمای معراجی ها رو دیدم خیلی پسندیم حتا بیشتر از بقیه فیلماش شاید تو سریالش چون خیلی فیلمو طول میده اذیت بشه آدم ولی محتوای فیلم و موضوع کاملا متقاوته که همون عشق به جبهه و گذشتن از همه چیو حتا داشتن ی زندگی با شغل مناسب که محمد این شرایطو داشت واقعا آدمو به این فیلم جذب میکنه... واین هم جالبه که انگار با سریاش داره میگه که جوونای الان هم مثلا عماد شبیه محمد داره مبارزه میکنه نه تو جنگ سخت بلکه تو جنگ نرم (البته عماد به اندازه محمد که انسان کاملی نیستو اشتباهاتی هم داشته) .......... یاعلی هدیه به روح شهید طلبه علی خلیلی و حضرت زهرا (س)و حضرت باعبدلله(ع) صلواااات اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • گمنام ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    10-2 11-24 ...... عالیــــــــــــــــــــــــــــــه:)))))
  • علیرضا ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    عموجون از کدوم تیمارستان فرار کردی؟
  • lak ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    پول خوبی میگیره تو فیلمش که دختر های 14 سال به بالا مدام میرقصیدن اختاپوس بود ماه پیشونی چی بود بدش این اقا رو من رفتارشو با دیگران دیدم بابا تو چقد ساده ای اینا دکونه دکون همین حرفای اقای ده نمیکی که جخته گریخته میزنه .من هزاربار دقیق علمی تو یک نهاد به اصلاح فرهنگی با بودج0 8میلیلردی زدم که گوش بگیره برادرا فقط اداشو درمیارن متاسفم واسه خودم که تو این کشور موندم.راسی.....ولشکون.....
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    البته این سرباز اشکانی که میگید فکر میکنم سورنا باشه که راه کشور شهید شد...
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    زیاد جوش نزن چون درجه شیماییش رفته بالا تا چند وقت دیگه با حاضر شدن تو مجلس شهادتش قیافه واقعی شو میبینی
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    همون سررررررریالهای امریکایی هزارتا درس اخلاقی معرفتی داره اما ادما مثل شما فقط چند سکانسشو میبینید بیان میکنید انها میگن فرهنگ خودشون ناب وواسش تبلیغ میکنن وانسانهایی با ان فرهنگ میسازن. شما چی یک سری حرف میزنی بدش هم هی میگید اسلام به خود ندارد عیبی به مسلمانی ماست .ببین قواعدی که نتونه واسه خود ش پیاده نظام تربیت کنه باید تخته اش کرد اقای بافهم .شما مشورت کردن تو قران تون سفارش شده اما واقعا میپزیرید مشورتو قبول دارید .میخای بگم من تو 6سالگی مشورتو از چه کارتونی یاد یادگرفتم و الان واسه هر کاری مشورت میکنم .متاسفم واستون که همه رو کافر میدونید وخونشون ناموسشون همچیزشون و حلال میدونید عین داعش همین
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    موضوووع داستان خوب اما شخصیت پردازی بسیار ضعیفی داره وداستان در حال کش آمدن است .
  • علی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    جناب ناشناس! اقای ده نمکی اینهمه تلاش کرده تا دلیل رفتار اون دانشجوها رو غقلت نشون بده که مقصرش هم خودمون هستیم- اون وقت شماچطور فهمیدی که ایشون داره مخالفین رو با تندروی و مغرضانه نشون میده؟؟؟
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    تنها فیلمی که من فقط 3 قسمتشو دیدم و حالم به هم نخورد همین فیلمه واقعا عالیه
  • رضا ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    باسلام، وازه های روشنفکر و سنتی برای تخریب فرهنگ ایران و اسلام و برجسته کردن فرهنگ غربی به کار میرود و از مشرق انتظار داریم از این کلمات در تحلیل هایش استفاده نکند
  • ممل 67 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ینی من تا حالا صدبار نظرامو منتشر نکردی توش هیچ توهینیم نبود الان اراجیف این دوست عزیز(میترسم بنویسم احمق منتشر نکنه)رو منتشر کردی ک توهین ب همه بچه ها بود فقط ب خاطر اینکه بگی ازادیه بیان دارن...از دست کارای تو مشرق
  • محسن ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    دهنمکی با ساخت فیلم های "کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟" و "فقر و فحشا" در مورد واقعیتهای جامعه که خیلی از افراد سعی می کنند اونها رو مخفی کنند صحبت کرده.
  • جواد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    سریال باباته :) محض خنده
  • پیرو رهبر ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    برای من جالبه که بعد ار این همه مدت و حضور مردم تو راهپیمایی ها و انتخابات روی امثال شما هنوز زیاده این رو بدون و به تمام رفیق هات هم بگو, اگه لارم باشه تمام روزها رو مثل روز 9 دی سرتون خراب می کنیم خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    از "افسران عرصه جنگ نرم" انتظار می رود خودشان به جنگ نرم دامن نزنند
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مثلا طرف پلیس می بینه به حالت تسلیم میان بیرون دستاشونو روی ماشین میگذارن که یعنی طرفو پاکدل نشون بده هر چند با بعضی چیزا مخالفه!! واقعا چندش آور و کلیشه ای و مسخره ست
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق چقدر پول گرفتی از این فیلم تعریف کنی. خداییش این سریال رو فقط می شد دز یک مجموعه 7،8 قسمتی پخش کرد. خیلی تو فیلم آب ریختن
  • لیلا ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خاک بر سرتون. خب این هم یک فیلمه دیگه و تابع نگاه سازنده اش است. چرا الکی حرف مفت و مزخرف میزنید. البته فیلم خیلی طولانی شده و رو اعصاب مردمه و مطمئنا رای خوبی نمیاره
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مث اینکه بهش گفتن تو هر چی بسازی ما پخش میکنیم. کاریت نباشه تو فقط بساز. اینم راه رو باز دیده حالا که تنور داغه بزار هر چی به دلم مونده بگم. آخه اینم شد فیلمسازی؟ کاملا جناحی
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    سریال مسخره و طرفدارای مسخره
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    محمد مگه جلادی عزیز؟ جوابایی میدین
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    12:54 بهتر نیست بگیم سکانس غیر اخلاقی؟
  • سعید ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    پاسخ به ناشناس 16:25: اولا حرف از اخلاقیات زدی شاید منظورت تبلیغ خوردن گوشت خوک و شراب باشه که الان داریم تاثیراتش رو می بینیم یا هرزه گری و لاابالی گری یا علم کردن یه ناجی آمریکایی و اسرائیلی که جهان رو نجات می دن یا خشن و بی وجدان خوندن مسلمونا یا نژاد پرستی یا خرافات و کفر گرایی یا کشت و کشتار و خونریزی تو مشورتو که از اصول و مبانی اولیه ی اعتقادات و شریعت ماست رو از کارتونها یاد گرفتی؟ خدا ستیزانی که با تبلیغ و گسترش نظریاتی مثل اومانیسم و ماتریالیسم سعی در حذف خدا تو زندگی انسانها دارن و در واقع با این کار به انسان ها مجوز هر جنایاتی رو می دن به خصوص که تبلیغ اینها تو کشورهایی مثل کشور ما که رو در روی اونها ایستادیم به مراتب پیچیده تر و وسیع تره که ساخت سریالهاشونم در راستای همین کاره تا مقاومت مارو ضعیف کنن و از بین ببرن این اخلاقیاتیه که این سریالها یاد می دن؟ من نه گفتم کافرن و ناموسشون رو هم غنیمت جنگی حساب نکردم فقط گفتم کسانی که اومانیسم و ماتریالیسم و همچنین فرهنگ غنی از فساد غربی به واسطه دیدن این سریال ها روشون تاثیر گذاشته صلاحیت این رو ندارن که سریالی رو که سعی داره یکی از معضلات اجتماعی ما که به واسطه ی همون چیزایی که بالا گفتم به وجود اومده رو ضعیف بدونن اصلا توانایی این کارو ندارن عزیز من آمریکا سرزمین تعارض هاست چطور می تونه اخلاقیات یاد بده تنها کاری که می تونه بکنه ایجاد تعارضه ثانیا مشکل از قواعد نیست مشکل از اون مسئولینی هست که تفکراتی همچون شما و امثال شما دارن که باید برای اجرای این قواعد ایده بدن و اونا رو اجرا کنن و چون ایده هاشون برگرفته از فرهنگ غربیه که اتفاقا تو این سریالا تبلیغ می شه و شما اونا رو به عنوان اخلاقیات می خونی و مسلما این ایده ها با اسلام و اعتقادات ما همخونی نداره نمی تونه پیاده نظام تربیت کنه به صورت خلاصه مشکل از سبک مغزی و ایمان ضعیف شماست که با دیدن این سریالها متزلزل می شید و شیفته ی غرب نه از قواعد
  • کاپیتان ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ده نمکی رو داخل کارگردان نمیدونم
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام به این آقای ده نمکی بگید برای ساخت سریالاتون زن و مرد نامحرم با هم صحبت می کنن و میلونن گناه مرتکب نشن خدای نکرده!!!
  • رها ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    نتیجه ی هزارتا درس اخلاقی سریالای آمریکایی میدونی چی بوده آقا یا خانوم ناشناس؟ اینکه از هر سه نوزاد یکیشون زنا زادهس.اینکه زن بدبخت توی غرب به جز یه کالای جنسی هیچ ارزش دیگه ای نداره وهزارتا کوفت دیگه که با همین رسانه به خورد مردم بیچاره دادن.
  • رها ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    فیلماش سطحیه.فیلمای همین کارگردان پرفروشترین فیلمای ایران بودنا
  • رها ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    فیلم نه مسنتد
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    فیلم خوبیه اگرچه خوب از فیلمای قبلی آقای دهنمکی ضعیفتر به نظر میرسه و باید یادمون باشه که این فیلم طنزه واسه همین توی روایت از آدما مبالغه هم داره
  • ایمان ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    سریال مزخرفیه.حتی خنده دار هم نیست.اخراجی ها ی 1و2 فیلمای خوبی بودن ولی اون فیلم سوم اخراجیا و اون رسوایی و این معراجیا خیلی ضعیفن.ای کاش ایشون همون مستندسازی و نشریه شو ادامه میداد.اونجا چقدر خوب بود و اینجا چقدر بده!
  • یاسر ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ما هم حالمون از تو به هم میخوره کثافت زاده. جان هرکسی دوست داری تایید کن مشرق جان.
  • افشین تهران ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ناشناس 14.27چرت پرت تویی و اون کارگردانهایی که دنبال جایزه گرفتن در جشنواره های خارجی هستن و ابروی ایران و ایرانی رو میفروشن.
  • افشین تهران ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    دوستان دونفری اب بریزید که بوی دودش بلند شده.
  • افشین تهران ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    مهم نظر مردمه که در استقبال از این ساخته ها نمایان هست حتی با تحریم جلبکها .
  • افشین تهران ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اقا سینا همه مثل شما هالیوودی فکر نمیکنن جناب خاص!!!
  • افشین تهران ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شما یا سریال رو کامل ندیدی و یا کاملا مغرضی و یا اصلا قوه تحلیل نداری .بنده خدا اینهمه سعی داره نشون بده که این چندتا دانشجو گول خوردن و تحریک شدن و بعد هم دچار توهم بعد میفرمایید که طاقت مخالف رو نداره؟!سوزاندن شهدا مگه با سوزاندن و هل هله کردن در روز عاشورا فرق داره؟از خارج اینها رو وارد کرده بودن؟انصاف هم خوب چیزی هست که شما دنبال اون نیستی و بیشتر دنبال تحریک هستی .
  • افشین تهران ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اره بابا توخوبی .اصلا تو اخرشی.برو جدایی نادر از سیمین یا سیمین از نادرو نگاه کن .
  • افشین تهران ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    متاسفانه از این تیپها در همه جا پیدا میشه و این اشاره ده نمکی خیلی خوب هست.شما اینجور ادمها رو ندیدید.؟
  • افشین تهران ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شما مطمئن باش که بقیه این کار رو بلد نیستن و بجای گذشتن از خط قرمز میرن رو خط سیاه وگرنه این گوی این میدان .
  • افشین تهران ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ناشناس 16.25 اولا این بنده خدا سعید که چیز بدی نگفته که پاچه میگیری و دوما برای دیکته هم برو مشورت کن و سوما شما از فیلمهای امریکایی و ماهواره ای درس میگیری قرار نیست که بقیه هم درس بگیرن .چرا که بقیه عاشق فرهنگ خودشون هستن و پیاده نظام خوشونو هم دارن البته نه ان پیاده نظامیکه در هنگام اسیر شدن 3بار باید لباس زیر بهش بدن تا کثافتکاریشو تمیز کنه.اگه شکار روباه رو میدیدی میفهمیدی که پیاده نظام کیه و چهارما این رفتار شما دقیقا مثل داعشه که فقط نظر خودت رو درست میدونی و پنجما گفتی قران شما و ما افتخار میکنیم که این کتاب اسمانی که پیشرفته ترین و مترقی ترین کتاب الهی در کذشته و حال و اینده هست رو مال ما خطاب کردی اما خدا اونو برای همه فرستاده اگه لیاقتش رو داشته باشن .در خاتمه شما به گرفتن درس از فیلمهای امریکایی و ماهواره ای ادامه بده میگن فارسی وان و ام نمیدونم چی هم هست که دروس خانوادگی و اجتماعی خاصی رو یاد میده یه سری هم به اونا بزنی بد نیست چرا که برای راحتی بیننده هایی مثل شما هزینه دوبله هم گذاشتن !عجب شبکه های غمخواری هستن به پای هم پیر بشین.
  • افشین تهران ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    موسوی خودش چی بود که تو پیرو حال بهم زن روانی باشی.کثافت تویی و جدو ابادت .شما عاشق سطل اشغال هستید جلبکهای بی وطن پس کثافت هم هستید.اگه ازادی بیانه تایید کن مشرق.
  • افشین تهران ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    مهم اینه که شما باور کنی .
  • افشین تهران ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اگه این جنگ برای شما نفعی نداشته بگو ببینم الان به بعثی ها میگی دایی جون!!!امثال ده نمکی و حاتمی کیا روزیکه لازم بود سلاح بدست گرفتن و امروز هم دوربین و هردوی این جنگها مهمه و انوقت یکی مثل تو دم از نفع و ضرر میکنه!!!اگه امروز امنیت داری چه جانی چه مالی چه ناموسی و ....از صدقه سر همین اقایان و شهدا و جانبازان و ایثارگران هست جناب طلبکار!
  • افشین تهران ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شما عمقش رو نگاه کن جناب کارشناس .حتما به نتیجه مطلوب میرسی.واقعا به عمقش بپرداز شوخی نبود.
  • افشین تهران ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    کلا برادر تعطیلی.گفتن واقعیت توهینه؟به تصویر کشیدن یک جریان سیاسی و توطئه ای از قبل طراحی شده طرفداری از شخص بخصوصی هست؟از کجا میدونی که همین اقای بقول شما خرابکار دوباره منتخب مردم نشه؟مثل موسوی اینده بین هستی؟بماند که نظر مردم خیلی باشما متفاوت هست اینو در فروش فیلمها میبینی.
  • افشین تهران ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    یعنی میلیونها بیننده به اندازه شما عقل ندارن.شما خوبی شما میفهمی .با این روحیه که داری اصلاح طلب نیستی؟
  • افشین تهران ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    فعلا که هست و فیلمهاش هم خوب میفروشه و پر بیننده هم هست و با وجود خشکسالی اب برای ریختن فراوان وجود داره و شما هم برای خودت متاسف باش که حسودی.
  • افشین تهران ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شما میشه از فرهنگ شهدا کمی بگی تا امثال من بیسواد بی شناسنامه یاد بگیرم.مثل اینکه باز در سایتهای زنجیره ای ندا دادن که برید مشرق سمپاشی که اوضاع خرابه!!به کامنتهای اخر توجه کنید.
  • افشین تهران ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    پسر جان دهه شصت شناسنامه انقلاب و ایران هست.تنها سالهایی که مردم ایران مردانه جنگیدن و یک وجب از خاک وطن رو بعد از 300سال به دشمن واگذار نکردن .انهم دشمنی که متشکل از 30دشمن بود نه یکی .خوب معلومه که باید تا دنیا دنیا باشه از این دهه گفت و اونو یاداوری کرد چرا که تمام امروز ما مربوط به ان روزها هست.مغلومه که این شما هستیکه جامعه ای که در اون زندگی میکنی رو نمیشناسی.
  • افشین تهران ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شما متنی که میفرستی رو لااقل یه مرتبه بخون یا بده بزرگترت غلط های املایی رو درست کنه بعد بفرست.در ضمن هر کسی یه سبک کاری داره که برای اون از جنابعالی اجازه نمیگیره و ضمن اینکه وقتی مخاطب میپسنده مگه مریضه که ریسک کنه و خودشو بزحمت بندازه .
  • افشین تهران ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بله در این مورد حق باشماست که تیکه های سیاسی رو همه متوجه نمیشن اما دارا و ندار رو من بهتر پسندیدم.
  • افشین تهران ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بهت مثبت دادم اما خدا سورنا رو هم بیامرزه شهدای دفاع مقدس هم با یاران امام حسین محشور کنه ولی همینکه میگی فکر کنم یعنی تر وتازه نیست پس بهتر نیست از کسایی تجلیل کنیم که هنوز تازه تازه پیکر متبرکشون پیدا میشه و دوستان و اشناهاشون زنده هستن؟برای الگو گرفتن بهتر نیست که به چند سال پیش بریم تا چند هزار سال پیش؟
  • افشین تهران ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    همینکه با اقبال عمومی روبرو میشه منظورم همه اثار ایشان هست خودش شاخص بزرگ و اصلی هست .قرار نیست که همه منتقد سینما باشن یا مثل بعضیها خودشونو خاص فرض کنن.فیلمهاو سریالهایی که از سیما پخش میشه باید برای عموم مردم جذاب باشه نه یک طیف خاص و کم شمار. البته بعضی از انتقادات کاملا سیاسی و با بغض و کینه همراه هست و تابلو که از جمع جلبکهای قسم خورده تراوش میشه و انشالله اینها هم نادم و پشیمان به اغوش کشور و ملت و نظام برگردن.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    آهای موافقین و مخالفین یاد بگیرید درست نقد کنید ................اینقدر علاقه و دشمنی تان را وارد اینگونه مسائل نکنید ............خطی و جناحی نگاه کردن به مسائل بود که امثال اصحاب فتنه را بوجود آورد ............اقای ده نمکی هنوز باید راجب مجید سوزوکی ادعائیش تا مجید خدمت واقعی توضیح بدهد البته امیدی بدرج نظرم ندارم
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    واقعا فیلم ضعیفی هست و بهش آب بسته تا طولانی بشه
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    دیدی که درج شد نظرت هم واسه خودت خوبه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    از "مزخرف" گفتن معلومه که ادب درست درمونی نداریو بنابراین نظرت با بغض و کینه هست
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    چه نظر سطحی دادی بچه. چند سالته عمو ؟
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    خوب شد گفتی. کل دنیا منتظر نظر تو بود !
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ادب نشانه ی شخصیت شماست که متاسفانه نداشتنش رو داری اثبات میکنی
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شاید بزرگتر نداره خوب
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ده نمکی عالیه
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بابا جامعه شناس ! کم مونده تفکرات امثال تو راجع به جامعه بنویسن. برو bbc تو ببین بچه جون. ببین چی میگه راجع به معراجی ها بعد بیا اینجا کپی پیست کن. برو عمو
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    یعنی افشین خنده دا ترین تیکه رو انداخته داداشو دمت گرم
  • سامان ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    به نظرتون وهابی ها و صهیونیست ها دنبال استهزا کردن و تخریب شخصیت هستند یا اهل بیت (ع).......تو رو خدا این واژه های سخیف مانند سوزاندنو شما از کجای سیره ی گفتاری ائمه (ع) وارد فرهنگ رفتاری ما کردین....به خدا قسم این ها اسرائیلیاته.
  • سامان ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط اخراجی های یک و تا حدودی رسوایی خوب بود بقیه هجو و مضحک....
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بله با این نظرشما از یه بعدی موافقم. اما این عده اقلیت هستن و اگر دانشگاه فرضی سریال رو نمادی از کل جامعه درنظر بگیریم که تقابل بین دو گروه مذهبی و گروه روشنفکرنما رو نشون میده خب شاید نشه به این صراحتی که شما گفتین قشر مقابل رو با یه چوب روند و ... البته در کل اقای ده نمکی خیلی به گروه مقابل ارفاق کرده !
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شاید ناخواسته به یک اصل مهم قرآنی اشاره کردی. اکثرهم لایعقلون ..لا یعلمون ... پس قبول داری بعضی چیزای چرت و پرت ممکنه میلیونها مخاطب داشته باشه ولی این نشونه ی ارزشمندیشون نیست! یکیش فوتبال! نمونه ی دیگه اش همین فیلم های هالیوودی و درراس و ریشه ی همشون ، سبک زندگی غربی واقعا چرت و پرت هایی هستن که میلیونها مخاطب دارن.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    شاید ناخواسته به یک اصل مهم قرآنی اشاره کردی. اکثرهم لایعقلون ..لا یعلمون ... پس قبول داری بعضی چیزای چرت و پرت ممکنه میلیونها مخاطب داشته باشه ولی این نشونه ی ارزشمندیشون نیست! یکیش فوتبال! نمونه ی دیگه اش همین فیلم های هالیوودی و درراس و ریشه ی همشون سبک زندگی غربی، واقعا چرت و پرت هایی هستن که میلیونها مخاطب دارن.
  • اشکان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    هر کی از فیلمای ده نمکی خوشش نیاد میشه دشمن ملت و نظام!!!!!1تفکرت بخوره تو سرت
  • سامان ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط اخراجی های یک و تا حدودی رسوایی خوب بود بقیه هجو و مضحک....
  • امیر لس انجلسی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    عجب اقبال عمومی.. مردم میرن مسخره بازی ببینن و بخندن افشین خان بیسوادی افشین جان...
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    نظر من حداقل یک محتوائی داشت تو چه که حتی ادب نداری ؟
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ناشناس۱۹:۴۴ خودت فهميدي چه گفتي؟
  • افشین تهران ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    جناب اشکان معلومه که تفکر من خورده تو سر خودم مگه قرار بوده بخور تو سر تو.تو هنوز معنی بعضیها رو بلد نیستی بعد از تفکر حرف میزنی.اینجا بحث فیلم ده نمکی نیست و مورد مباحثه فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و نفوذ فرهنگ غرب و بی تفاوتی بعضی اشخاص هست نه یک فیلم و سریال که البته شما مثل اینکه از درکش عاجزی .
  • افشین تهران ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    البته شما که با سوادی بگو ببینم بخندن بهتره یا افسوس بخورن به حال کارگردانیکه مثل تو کشور و مردمش رو به یک جایزه فروخته؟تو اگه ایرانی هستی چرا اسم لس انجلس رو یدک میکشی و با پرچم امریکا اومدی ؟ایا این نتیجه یک تحاجم فرهنگی و نمایش عقده گشایی نیست؟اگه میخوای بگی که در ایران نیستی و در امریکا زندگی میکنی خوب هر چند که قدیمی شده ولی لس انجلس رو چرا پسوند اسمت کردی ؟ایا فاقد اصالت و فرهنگ ایرانی نیستیکه از اسم شهری استفاده میکنی که هنوز 2قرن از ساخته شدنش نگذشته و نشانه ابتذال در کشورته؟واگه ایرانی نیستی که نباید در مورد مردم و کشوری نظر بدی که فقط زبانش رو بلدی.در هر صورت شما نمونه بارز یک انسان بی هویت و خود فروخته هستیکه مرغ همسایه برات غازه و متاسفانه اگر اندک سوادی هم داری نمیتونی از اون درست استفاده کنی چرا که هویت نداری .این اثار با استقبال مردم روبرو شده و این مهمه حالا به هر دلیلی که میخواد باشه و اگه کس دیگه ای بلده بسازه و در غیر اینصورت مثل تو بسوزه.
  • محمد ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    افشین تو خوبی تو باسواد تو دانا اصلا تو همه رو زدی مساوی هم نداشتی خوبه؟؟؟
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    افشین بی ادب و بی ادب تر کسی که از بی ادبی دیگران خوشش میاد. چیه؟خیال میکنی الان داری در راه خدا جهاد میکنی جو گیر شدی یا خبرایی هست؟
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    من دیدم افشین. یکیش خود شما. که ادعای ولایی بودن میکنی اما اخلاق و ادب.....
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    رها..... استغفرالله. همشون اینجور نیستن. اونها هم خانواده سنتی و متعصب دارن. شما فیلمای چرتشون و نگاه نکن. خودشونم میگن اینها فقط جوان جذب کن و بی ارزشه
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    افشین جان شما هر دوتاتون بی ادب تشریف دارید. هر دو گمراهید. با پوزش
  • محمدرضا1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اینا که به راحتی به دیگران توهین میکنند از بچه شیعه بودن بویی نبردن
  • محمدرضا1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    عشق است مدرسه موشها که به بعضیا ثابت کرد مردم دنباله 2ساعت فراغت به سینما میان..نه برای طرفداری از یه جناح خاص
  • امیر ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    افشین تو همه جا لازم نیست نظر بدی تا همین جا هم ارادتو به ده نمکی نشون دادی حالا برو....بشمار افرین برو..برو دیگه برووووووووووو
  • اشکان ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    افشین میشه یه قراری بزاریم همدیگرو ببینیم راستی تو با زبل خان نسبتی نداری افشین اینجا افشین اونجا افشین همه جا
  • محمدرضا1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بقیه بلد نیستن؟؟؟بخاطر چند تومن به کل هنر و هنرمند این مملکت توهین میکنی؟؟؟؟؟تواین مملکت اندازه موهای سرت ادم لایق هست..البته میترسم کچل باشی متوجه نشی!!!!!!!!!!!
  • بیسواد ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    افشین توزندگی نداری به قوله کاربرا همیشه هستییو خودتو تو هر موردی صاحب نظر میدونی برو عمو
  • فرزند شهید ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    لیلقت فرزند شهید بودن را خدا به فرزند شهید داده و قرار نیست چون مثل ل تو فکر نمیکنه بی لیاقته.
  • مهدی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    آخه به اینم می گن سریال! بابا شما که این کاره نیستی فیلم نساز برو همون کار قبلیت. مصداق همون ضرب المثل معروف همسایه ها یاری کنید تا من شوهر داری کنم!!!
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    بله باید دید کیا جنگ رو راه انداختند
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    به خاطر اینکه جک رو در قالب فیلم به خورد مردم میده در ضمن اگر این جور فیلم ساختن افتخاره خیلی در ایران هستند که از ایشون بهتر بلدند جک بسازند
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اتفاقا اون سریال سکانس غیر اخلاقی خیلی کم داره اگر ای نچیز ها ملاک بود خیلی سریال ها هستند که پورن هستند ولی مخاطب ندارند
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    پاسخ به افشین :اگر مخاطب ملاک هستش یه زمانی فیلم مارمولک پر مخاطب ترین فیلم های روز ایران بود پس چرا بهش گیر دادید و پایین آوردینش؟!!!!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    عجب
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    افشین مردم خودشون بهتر و بدتر رو تشخیص میدن شما این وسط عر عر نکن
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اتفاقا من یه قسمت دیدم حالم بهم خورد
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    کل حرف شما اینه که فیلم های ده نمکی پرفروش هستند و مخاطب داره و هرکس هم منتقد ده نمکیه آدم غرب زده و حسودی هستش اما اگر ملاک فقط میزان فروش فیلم و مخاطب هستش خیلی فیلم ها هستند که چیزی از فیلم های ده نمکی کم ندارند مثل ورود آقایان ممنوع و طبقه حساس و... اما شماها اون فیلم ها رو به خاطر نوع دیدگاهشون میکوبید ولی از فیلم های دهنمکی یک طرفه دفاع میکنید. من نمیدونم چطوریه که خود دهنمکی که یه زمانی فیلمی مثل آدم برفی رو میکوبید خودش فیلم اخراجی های3 رو میسازه که توش منکرات هستش...امیدوارم مشرق چاپش کنه تا ارزش این همه تایپ کردن رو داشته باشه
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اين سريال فقط شده بساط تبليغ فيلم هاي آقاي ده نمكي به نظر من اين شيوه تبليغات در رسانه عمومي كار خوبي نيست.
  • joonoob ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    اتفاقا" اینایی که با پرچم آمریکا کامنت میذارن در ایران تشریف دارن و رانند ی تاکسی و آژانس هستن!!!!!!!!
  • افشین تهران ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    زنده باد مسعود ده نمکی. بهترین کارگردان ایران هستش
  • mohamad ali ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    هموطنان مدعی راستگویی و کاردرستی!!! هر جا اندکی منطق با تندی ادا میشود اونو با ادب میکوبید حالا چون کارتون خیلی درسته و مثل ما عقب مونده نیستید کلمه عرعر کاملا مودبانه است> نکته :سرباز اشکانی در راه وطن کشته شده ا و کاملا قابل احترام است مساله کاملا بدیهی این است که شهادت زمانی معنا پیدا میکند که پذیرش دین الهی (یکتا پرستی) انجام شده باشد... نکته جوانان پاک وطن هشت سال جان دادند تا عده ای خود فروخته غرب گرا اسمشونو بدتر بگذارند چند وقتی است افراطی های ضد دین عرصه رو خالی دیدند....
  • کاپیتان ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    همینطوره
  • کاپیتان ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    توخوبی اصلا" تو زورویی برزیلی 6-0 تو از من جلویی بابا با سواد!
  • کاپیتان ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ده نمکی کارگردان نیست فیلم سازه البته فیلم ساز هم نیست نگاتیو پر کن کلمه ی بهتریه
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ممدرضا جون این همه ساختن خیلی خزعبل تر از این در اومد هم توی تلویزیون هم توی سینما در ضمن این خط قرمزا که دیگه خط سفید هم نیست همه دارن روش رژه میرن شما برو دلیل کینه خودتو از این بابا جست و جو کن. این که علیرغم نداشتن تحصیلات مرتبط با سینما فیلم و سریال هاش خیلی پر بیننده هستن خیلی واستون گرون تموم میشه نه؟ حالا بچسبین به یه مشت حرف خنده دار مقل عبور از خط قرمز و فیلم فارسی و امثال اینا. الان کدوم خط قرمزی رو رد کرده که بقیه صد برابر بدترشو نکردن؟ فیلمایی که داره میره کن و ونیز و برلین دقیقا توی خط قرمزهای کشور ساخته شده؟ الان فیلم درمیشیان که روی اکرانه و داره دروغ های آشکار و سیاسی درباره یه واقعه تاریخی ۴ سال پیش مملکت میگه کجای این خط قرمزا ایستاده؟ سر خودتون رو با تمام قدرت فرو کنین توی زمین. اما تصور نکنین چون شما بقیه رو نمیبینین بقیه هم شما رو نمیبینن
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    پس چرا نمی سازند؟ الان به لطف دولت های تساهل و تسامح اغلب فیلم فارسی سازهای قبل از انقلاب برگشته اند و فیلم میسازند. چرا کسی فیلمهایشان را نمکیبیند؟
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    چرت نگو
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    افرین
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    دهنکی خوب کار کرده اما در معراجی ها نه
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    چی بگم
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    برو بابا
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    از همه باید تشکر کنی نه فقط مسعود دهنمکی
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اره
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    موافقم
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خخخخخخخخخخ
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    اسمش امیر نوری است
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    ولش کن بابا
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    مشرق خاک بر سر
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خخخخخخخخ
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    کش نده مسعود جان
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    بد فیلمی نیستها
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    برو بابا
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی کند پیش میره این فیلم
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی کند پیش میره این فیلم
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی کند پیش میره این فیلم
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی کند پیش میره این فیلم
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی کند پیش میره این فیلم
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    لذت بردم از این فیلم معراجی ها
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    عجب
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    هردو نفر سر و پا یک کرباسند ، هم تبریزی و هم دهنمکی فقط به جیب خود می اندیشند . اساس بدعت مسخره کردن به جبهه و دفاع مقدس را تبریزی گذاشت که خدا از سر تقصیراتش [ اگر مصلحت دید ] بگذرد
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    من یک بار ده دقیقه اش رو دیدم، دیگه نگاه نکردم از بس جالب بود!
  • lion2007 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    میشه نظرناشناس نذارید،بابااگه طرف چیزی توچنتشه آدرس بده واردبحث بشیم طول کامنتهاهم کم میشه هرننه قمری ازجاش بلندمیشه راجع به جنگ شخصیتهای جنگ سلاحهای جنگی تاکتیکهای جنگ کارگردانی فیلمنامه نویسی و...نظرمیده لااقل آدرس بدیدببینیم شماکی هستید چی خوندید چیکاره حسنید نترسید نمی کننتون توگونی
  • رضا ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    تکلیف ده نمکی با این فیلماش که مشخصه. اما دلم میخواهد با نویسنده این ستون آشنا بشم، کلا خیلی باحاله!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس