کد خبر 355641
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، در سال 2009 به یک سلول انفرادی 12 متر مربعی با یک حیاط کوچک در جزیره امرالی منتقل شد.

محل زندگی اوجالان چگونه است؟
به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه حریت، طبق گزارش شورای کمیته جلوگیری از شکنجه اروپا، شرایط زندگی اوجالان پس از آغاز روند صلح به یکی از مشکلات تبدیل شد. برای این مشکل پنج همسایه در این جزیره و یک تلویزیون 12 شبکه‌ای در اتاق اوجالان در نظر گرفته شد.

اولین محلی که اوجالان در سال 1999 پس از دستگیری در آن محبوس بوده، طی پنج ماه در سال 2013 بازسازی شد. یک هیات از سیاستمداران کرد به صورت منظم از بازسازی این محل بازدید و تحقیق می‌کردند.

رهبر کارگران کردستان در سال 2013 به محل بازسازی شده، شامل یک اتاق خواب، اتاق کار، حمام جدا و یک باغچه کوچک منتقل شد. منطقه بازسازی شده بیش از 20 متر مربع مساحت داشت.

احتمالاً این محل جایی نیست که اوجالان قرار است به حبس ابدش ادامه دهد. براساس دستورالعمل روند صلح، رهبر پ‌ک‌ک احتمالا به یک محل بزرگتری در جزیره امرالی منتقل خواهد شد. این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرند که قرار است تا فوریه 2015 پ‌ک‌ک ترکیه را ترک کند، اقدامی که اوجالان آن را «دست کشیدن کامل» می‌خواند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    1 0
    به نظر خودتون این چیزهایی که گفتید با عکسی که گداشتید میخونه؟
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    1 2
    اینا همش حرفه.... ترکیه نظام اطلاعاتی وامنیتیه مخوفی داره. یه زمانی هم تو اتاقش ال سی دی گذاشتن وکلی درباره اون خبر پخش کردن.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس