مجسمه‌ شهید مصطفی چمران، به همت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و با همکاری شهرداری‌های تهران و بیروت در منطقه غبیری بیروت، نصب و در دهه‌ فجر انقلاب اسلامی از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجسمه‌ شهید مصطفی چمران، به همت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و با همکاریی شهرداری‌های تهران و بیروت در منطقه‌ی غبیری بیروت، نصب و در دهه‌ فجر انقلاب اسلامی از آن رونمایی می‌شود.

سید حسن صحت، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در لبنان در دیدار با حاج سعید خنسا، شهردار غبیری بیروت، بر رونمایی از مجسمه شهید مصطفی چمران، مجاهد پرآوازه‌ی کشورمان و نام‌گذاری خیابانی به نام این عارف شهید در بیروت و در منطقه‌ی غبیری پایتخت لبنان، به توافق رسیدند.

این مراسم در صورت آماده شدن مجسمه توسط شهرداری تهران، روز 14 بهمن سال جاری و همزمان با ایام برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مجسمه‌ شهید مصطفی چمران، از جنس برنز، نیم‌تنه، ارتفاع حداکثر یک متر و عرض حداکثر 70 سانتیمتر است که شهرداری تهران ساخت آن را به عهده گرفته است. همچنین سکوی زیرین مجسمه و لوح معرفی اثر در بدنه‌ی ستون، توسط شهرداری بیروت ساخته و نصب می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    2 0
    سردار خستگی ناپذیر عرصه ی دفاع و شهادت .. کابوس خصم و پلیدی ها و کهنه چریک ، عالم عارف ، نقاش و شاعر ، دانشمند ... به جد میتوان گفت تکرار نشدنی ترین سرباز مکتب امام حسین علیه السلام
  • رضا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    عمر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید زندگی این شخص را بارها مطالعه کرده ام و هر بار گریسته ام او یک حضرت علی زمان ما بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس