کد خبر 362428
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۱

جاروجنجالی‌های پیرامون اعطای میزبانی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به روسیه و قطر با تکذیب شدن بیانیه اخیر کمیته اخلاق فیفا وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش مشرق، مایکل گارسیا، مسئول رسیدگی به پرونده فساد اعطای امتیاز میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022، اعتراف کرد بیانیه منتشر شده اخیر توسط کمیته اخلاق فیفا مبنی بر پاک بودن فعالیت تیم ارائه‌کننده پیشنهاد میزبانی قطر از جام جهانی 2022 از جانب او نبوده است.

گارسیا سال گذشته از سوی بخش قضاوت کمیته اخلاق فیفا به عنوان مسئول رسیدگی به اتهامات نسبت داده شده به قطری‌ها همچون تبانی با مسئولان کمیته اجرایی فیفا برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 معرفی شد. امروز (پنجشنبه) سایت فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نتیجه تحقیقات به عمل آمده توسط مایکل گارسیا، حاکی از آن است که قطری‌ها پیشنهاد میزبانی خود از جام بیست‌ودوم را در چارچوب قانونی به مسئولان فیفا ارائه کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است که انگلیسی‌ها قصد داشتند با جلب نظر جک وارنر، عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا از طریق ایجاد فرصت شغلی برای یکی از افراد منسوب به وی، شانس خود را برای کسب میزبانی 2018 افزایش دهند که این کار خارج از چارچوب قوانین کمیته اخلاقی فیفا محسوب می‌شود.

گارسیا که سابقه کار به عنوان دادستان در سیستم قضایی را آمریکا دارد اما ساعاتی پس از انتشار این بیانیه ادعا کرد که محتوای بیانیه منتشره ناقص و بازتابی نادرست از حقایق موجود در این پرونده بوده است.

وی با اعلام اینکه پرونده فساد در پروسه اعطای امتیاز میزبانی دو دوره بعدی جام جهانی را به کمیته استیناف فیفا ارجاع می‌دهد در خصوص خلاصه منتشر شده از گزارش تحقیقاتی وی از این پرونده گفت: بیانیه منتشر شده دارای چندین مورد نقص محتوایی و اشتباهاتی است که نتوانسته‌اند به خوبی حقایق را منتقل کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زید ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    چقدر می خوای 2 میلیارد دلار دیگه می زارم روش ببند دهنتو.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس