کد خبر 371894
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴

کتاب «زندان الرشید» نوشته محمدمهدی بهداروند برای چهارمین‌‌بار از سوی انتشارات سوره مهر بازچاپ می‌شود. این اثر به عنوان برگزیده هفتمین دوره جایزه جلال مورد تجلیل قرار گرفته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا چهارمین چاپ از این اثر را روانه بازار کتاب کند. این اثر دربردارنده خاطرات سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده از روزهای اسارت در زندان الرشید است که توسط محمدمهدی بهداروند نوشته و منتشر شده است. این اثر در سال گذشته منتشر شد و از آن زمان تاکنون جزء آثار پرفروش انتشارات سوره مهر اعلام شده است.

«زندان الرشید» به چاپ چهارم رسید

کتاب «زندان الرشید» با روایت مقاومت خستگی ناپذیر سربازان ایران در جزایر مجنون به تاریخ، چهارم تیرماه سال 67، روز سقوط جزایر و تأثیرگذاری بسیار گسترده سردار شهید علی هاشمی آغاز می‌شود و با فرار سردار گرجی‌زاده و شهید هاشمی به نیزارهای جزیره مجنون ادامه می‌یابد. در همان حال با برخورد یک موشک هلی‌کوپتر بین این دو سردار دفاع مقدس جدایی افتاده و گرجی‌زاده بعد از 30 ساعت مخفی شدن، به اسارت عراقی‌ها در می‌آید.

سردارگرجی‌زاده مدت چهارماه فرماندهی خود بر قرارگاه سپاه ششم را از عراقی‌ها مخفی می‌کنند و بعد از چهارماه لو می‌رود. بعد از لو رفتن، مورد بدترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرد. عراقی‌ها او را به «زندان الرشید» که مخوف‌ترین زندان عراقی‌ها بوده منتقل می‌کنند و هشت سال اسارت خود را در این زندان به سر می‌برد. روایت نحوه شهادت شهید علی هاشمی یکی از بخش‌های جالب این اثر است؛ چرا که راوی در آخرین لحظات زندگی سردار هاشی حضور داشته و خود شاهد نحوه شهادت وی بوده است.

این اثر به تازگی به عنوان برگزیده بخش مستند هفتمین دوره جایزه جلال آل احمد تجلیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 0
    مشرق تشکر صلوات تقدیم به روح امام و شهیدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس