کد خبر 377645
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

حضور خودروسازان چینی در بازار خودرو ایران همواره با گلایه‌مندی خودروسازان، مشتریان و حتی مسوولان صنعتی کشور مواجه بوده، حال آنکه گسترش فعالیت خودروسازان این کشور در ایران نشان‌دهنده استقبال مشتریان از خودروهای چینی است.

 به گزارش مشرق، به گفته کارشناسان؛ اگر چه خودروهای چینی کیفیت برتری نسبت به خودروهای داخلی ندارند، اما تنوع و در برخی مواقع توجه به تزئینات داخلی توانسته بسیاری از مشتریان را جذب خود کند. در هر حال حضور خودروسازان چینی واقعیتی غیرقابل انکار در بازار خودرو کشور است حال آنکه برخی از مشتریان یا حتی خودروسازان این واقعیت را باور ندارند.

 در این زمینه باید گفت که بعضی از مشتریان خودروهای چینی با اسپورت کردن یا حتی حذف لوگوی خودروی خود سعی در مخفی کردن هویت خودروی سواری خود دارند این در حالی است که خودروسازان نیز تقریبا همین حس را نسبت به خودروهای چینی تولیدی خود دارند. برخی از خودروسازان با توجه به انتقاداتی که نسبت به تولید خودروهای چینی در این شرکت‌ها می‌شود؛ به‌طور مکرر از سهم اندک این خودروها در خطوط تولیدی خود می‌گویند.

در این بین شنیده می‌شود که تعدادی از شرکت‌های چینی حاضر در ایران از شرکای ایرانی خود بابت برخی اظهارات مبنی‌بر پنهان کردن هویت چینی خودروهای تولیدی گلایه‌مندند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که مشتریان یا خودروسازان باید به‌نوعی با هویت خودرو سواری یا تولیدی خود کنار آیند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس