به گزارش مشرق، کیوان وزیری مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو در خصوص استاندارد یورو ۴ اظهار داشت: برای ارتقا استاندارد خودرو از یورو ۲ به یورو ۴ باید از مجموعه های بیش شماری استفاده شود.
وی در برنامه مناظره شبکه یک سیما در خصوص موتور TU۳ گفت: موتور TU۳ از سال ۹۱ که پژو ایرانخودرو را ترک کرد در عرض ۲ سال توانستیم این موتور را در چرخه تولید بیاوریم.
وی درباره اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو افزود: خودروسازهای مطرح دنیا هر ۵ سال یکبار استانداردهای خود را تغییر می دهند و ما هم مطمئناً علاقه ای به عقب ماندن از دنیا نداریم.
وزیری تاکید کرد: یورو ۴ باید هم در سوخت اعمال شود و هم در خودرو، یعنی باید به صورت موازی ارتقا یابد زیرا اگر خودرو با استانداردهای یورو ۴ تطابق یابد اما سوخت مناسب نباشد موجب ایجاد مشکلات بسیاری می شود اما موضوعی که مورد توجه است آزمایش بنزین یورو ۴ در آزمایشگاهی در آلمان بود که با توجه به نتایج به دست آمده، اعلام شد در این سوخت منگنز وجود دارد.
وی در برنامه مناظره شبکه یک سیما در خصوص موتور TU۳ گفت: موتور TU۳ از سال ۹۱ که پژو ایرانخودرو را ترک کرد در عرض ۲ سال توانستیم این موتور را در چرخه تولید بیاوریم.
وی درباره اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو افزود: خودروسازهای مطرح دنیا هر ۵ سال یکبار استانداردهای خود را تغییر می دهند و ما هم مطمئناً علاقه ای به عقب ماندن از دنیا نداریم.
وزیری تاکید کرد: یورو ۴ باید هم در سوخت اعمال شود و هم در خودرو، یعنی باید به صورت موازی ارتقا یابد زیرا اگر خودرو با استانداردهای یورو ۴ تطابق یابد اما سوخت مناسب نباشد موجب ایجاد مشکلات بسیاری می شود اما موضوعی که مورد توجه است آزمایش بنزین یورو ۴ در آزمایشگاهی در آلمان بود که با توجه به نتایج به دست آمده، اعلام شد در این سوخت منگنز وجود دارد.