به گزارش مشرق، گاردین نوشت: بر اساس نتایج مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون آمریکا
که در یک مجله تخصصی منتشر شده، اگرچه استفاده از کتابهای اینترنتی و
فراگیری اپلیکیشنها در بعضی موارد مفید است اما استفاده از آنها برای
کودکان زیر سه سال میتواند مضر باشد. محققان آمریکایی دبه این نتیجه
رسیدند که استفاده از فناوریهای نو به عنوان یک ابزار آرامکننده مانع از
این میشود که ذهن کودکان پرورش یابد و بتواند روشهای جدیدی را ابداع
کنند.
پیش از این یک تحقیق نشان داده بود که کودکان زیر ۳۰ ماه از برنامههای تلویزیونی و فیلمهای ویدیویی به اندازهای که از تعامل با افراد خانواده فرا میگیرند، چیزی یاد نمیگیرند و بهترین نحوه فراگیری کودکان نوپا از تجربیات چهره به چهره و لمسی است. استفاده از این ابزارها در دوران کودکی میتواند در تکامل مهارتهای اجتماعی، همدردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند.
همچنین این دستگاهها میتوانند جایگزین فعالیتهای دستی شوند که برای تکامل مهارتهای حسی و بصری و فراگیری و کاربردهای ریاضی و علوم مهم هستند و از این لحاظ هم میتوانید کودکان را آسیبپذیر کنند.
پیش از این یک تحقیق نشان داده بود که کودکان زیر ۳۰ ماه از برنامههای تلویزیونی و فیلمهای ویدیویی به اندازهای که از تعامل با افراد خانواده فرا میگیرند، چیزی یاد نمیگیرند و بهترین نحوه فراگیری کودکان نوپا از تجربیات چهره به چهره و لمسی است. استفاده از این ابزارها در دوران کودکی میتواند در تکامل مهارتهای اجتماعی، همدردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند.
همچنین این دستگاهها میتوانند جایگزین فعالیتهای دستی شوند که برای تکامل مهارتهای حسی و بصری و فراگیری و کاربردهای ریاضی و علوم مهم هستند و از این لحاظ هم میتوانید کودکان را آسیبپذیر کنند.