کد خبر 387178
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱

خودروهای شاسی‌بلند همواره از طرفداران ویژه‌ای برخوردارند و خریداران نیز توجیه منطقی برای خرید شاسی‌بلندها دارند، چرا که علاوه بر اینکه یک خودرو خانوادگی با فضای بار مناسب را خواهند داشت، از قابلیت‌های خارج از جاده مناسبی نیز بهره می‌برند.

 به گزارش مشرق، کلاس شاسی‌بلند در میان خودروها همواره از طرفداران ویژه‌ای برخوردار بوده است و خریداران نیز توجیه منطقی برای خرید شاسی‌بلندها دارند، چرا که علاوه بر اینکه یک خودرو خانوادگی با فضای بار مناسب را خواهند داشت، از قابلیت‌های خارج از جاده مناسبی نیز بهره می‌برند، ضمن اینکه برخی از این خودروها قیمت مناسبی هم دارند.

لیست تهیه شده توسط Edmunds، ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار را ارائه می‌دهد که البته علاوه بر قیمت پایین، کارایی و عملکرد قابل قبول در خارج از جاده نیز مدنظر قرار گرفته است. توجه داشته باشید که تمامی قیمت‌های درج شده، قیمت پایه و بدون آپشن هر مدل است.

جیپ پاتریوت (۱۶ هزار و ۹۹۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

جیپ همیشه به علت قابلیت‌های بی‌نظیر آفرود، مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد اما این مدل از جیپ حتی با وجود معرفی گیربکس شش سرعته اتوماتیک، از منظر فنی و عملکرد، فاصله زیادی با سایر شاسی‌بلندهای هم رده‌اش دارد که شاید قیمت پایین ۱۷ هزار دلاری آن، بتواند این امر را توجیه کند.

مزایا: صندلی‌های راحت در جلو، امکانات مطلوب، قابلیت‌های آفرود بیش از حد انتظار از یک خودرو ۱۷ هزار دلاری در صورت سفارش آپشن‌های مرتبط.

معایب: شتاب پایین، مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین، سواری ناراحت و پر سر و صدا، فضای محدود بارگیری، کیفیت پایین مواد بکار رفته در کابین.

جیپ کامپَس (۱۹ هزار و ۵۹۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

جیپ کامپَس هم نظیر مدل ورودی پاتریوت، به علت اینکه برند جیپ را یدک می‌کشد، انتظارهای خریداران را در قابلیت‌های آفرود، آن‌طور که باید و شاید، نمی‌تواند برطرف کند. با پرداخت نزدیک به ۳ هزار دلار مبلغ بیشتر نسبت به مدل پاتریوت، این شاسی‌بلند تنها کیفیت و فضای بزرگ‌تری را به خریدار ارائه می‌دهد و باز هم از نظر عملکردی نمی‌تواند به پای سایر رقبایش در این لیست برسد.

مزایا: صندلی‌های راحت در جلو، امکانات مطلوب، قابلیت‌های رضایت بخش آفرود در صورت سفارش آپشن‌های مرتبط.

معایب: شتاب پایین، مصرف سوخت بالا، کابین پر سر و صدا، سواری خشک و ناراحت، فضای کم پا برای سرنشینان عقب، فضای بار نه چندان راضی‌کننده.

نیسان جوک (۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

ظاهر نامتعارف و عجیب این نیسان، انتقادات زیادی را به همراه داشته است اما سواری خوشایند و لذت بخش آن با برچسب قیمت زیر ۲۰ هزار دلار، آن را نه تنها به یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار، بلکه به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار تبدیل کرده است. سواری اسپرت و شتاب مناسب در کنار عملکرد و هندلینگ خوب و واکنش پذیر جوک، از دلایلی هستند که خریداران را به سمت خود می‌کشاند.

مزایا: عملکرد سرحال و سرزنده، هندلینگ اسپرت، وجود سیستم چهارچرخ محرک به عنوان آپشن.

معایب: گنجایش کم صندوق بار، فضای محدود سر برای سرنشینان عقب، استفاده گسترده از پلاستیک با کیفیت پایین در کابین، سواری خشک.

میتسوبیشی اوت‌لَندِر اسپرت (۲۰ هزار و ۲۹۵ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

میتسوبیشی یکی از بندهایی است که همواره مورد کم لطفی قرار می‌گیرد. تولیدات خوبی از این برند دیده شده است که در سطح جهانی و در قیاس با رقبای هم رده‌اش، اغلب مطرح نمی‌شود و شاسی‌بلند اوت‌لَندِر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این میتسوبیشی از هر نظر بی‌عیب و نقص است اما متأسفانه به دلیل قدرت کم موتور و کارایی نه چندان رضایت‌بخش در خارج از جاده، باز هم آن را از رقبایش عقب انداخته است.

مزایا: سواری نرم و راحت، قیمت و امکانات مناسب، ادوات قابل کنترل توسط صدای سرنشین به صورت استاندارد.

معایب: قدرت کم موتور، هندلینگ نه چندان خوشایند.

دوج جِرنی (۲۰ هزار و ۹۹۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر
ارائه موتور شش سیلندر خورجینی و ردیف سوم صندلی در لیست آپشن‌ها، دوج جِرنی را برای خانواده‌های متوسط، به یکی از بهترین گزینه‌ها در این لیست مبدل ساخته است. تنها دلیلی که می‌تواند خریداران را از این دوج، پس بزند، قدرت پایین موتور آن در نسخه چهار سیلندر است که در صورت بارگیری و یا نشستن تمامی سرنشینان درون آن، برای قدرت بیشتر می‌گرید.

مزایا: گنجایش هفت سرنشین بالغ، صفحه نمایش هوشمند لمسی در جلو داشبورد، استفاده بهینه از فضاهای موجود در کابین.

معایب: شتاب کم در نسخه چهار سیلندر، مصرف سوخت بالا.

مزدا CX5 (22 هزار و ۱۹۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

مزدا با مدل مزدا۳، بازار هاچ‌بک‌ها و با مدل مزدا شش بازار سدان‌ها را تقریباً خودش اختصاص داده است و با مدل CX5 نیز به خوبی توانسته این راه را در بازار شاسی‌بلندها نیز پیش بگیرد. چرا که مزدا CX5 از هر نظر یک شاسی‌بلند مطلوب و رضایت‌بخش است که ظاهر اسپرت و زیبای آن ضمن تجربه لذت بخش رانندگی با آن، مهم‌ترین عواملی هستند که خریدار را مجذوب خود می‌کند.

مزایا: سواری لذت بخش، موتور نیرومند و کم مصرف، طراحی اسپرت و زیبا.

معایب: اینترفِیس ناخوشایند برای تجهیزات الکترونیکی.

هیوندای توسان (۲۲ هزار و ۳۲۵ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

هیوندای توسان، یکی از اولین شاسی بلندهای ارزان قیمتی بود که زیبایی را به یک فاکتور مهم در شاسی‌بلندها تبدیل و سایر رقبا را به تأمل بیشتر بر روی طراحی بدنه و کابین مجبور کرد. این شاسی‌بلند نیز همچون CX5، از هر نظر رضایت بخش و مطلوب است و هیچ خریداری نمی‌تواند هیچ عیبی بر روی آن بگذارد.

مزایا: طراحی زیبا و چشمگیر بدنه، ابعاد کوچک بدنه، هندلینگ و سواری مطلوب، ارزش بسیار بالا در قبال مبلغ پرداختی.

معایب: فضای نه چندان بزرگ برای سرنشینان عقب و صندوق بار، شتاب ضعیف با موتور پایه.

کیا اسپورتِیج (۲۲ هزار و ۴۹۵ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

پیرو هیوندای توسان، کیا نیز بازار شاسی‌بلندها را به لطف توجه به طراحی، تحت سلطه خود گرفته است. کیا اسپورتِیج حاصل قلم پیتِر شرِیِر است که سابقاً طراحی آئودی را بر عهده داشته و باعث شده تا این شاسی بلند کره‌ای ظاهر فریبنده‌ای داشته باشد. ظاهر جذاب در کنار قابلیت‌ها و امکانات مناسب، این کیا را به یکی از بهترین گزینه‌های این لیست تبدیل کرده که هزینه‌های پایین نگهداری برای این دو کره‌ای، باعث می‌شود که حتی استحقاق جایگاه نخست را داشته باشد.

مزایا: طراحی زیبا و چشمگیر بدنه، موتور نیرومند (با سفارش موتور توربو در نسخه SX)، هندلینگ اسپرت و رضایت بخش، خدمات و گارانتی بی نظیر.

معایب: فضای نه چندان بزرگ برای سرنشینان عقب و صندوق بار، مصرف سوخت نه چندان مطلوب.

سوبارو فارس‌تر (۲۲ هزار و ۸۲۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

سوبارو نیز یکی دیگر از برندهایی است که برخلاف مشخصات مطلوب محصولاتش، همچون رقبا نتوانسته در هیچ کلاسی، همچون رقبایش مطرح باشد. شاسی‌بلند فارس‌تر را شاید تنها از یک جهت بشناسید و آن هم اینکه برای سال‌های مدیدی است که بهترین شاسی بلند انتخاب شده توسط نشریه موتورتِرِند می‌شود. این برند برای سال ۲۰۱۴، با یک فیس لیفت، فارس‌تر را بهتر از گذشته کرده و بدون شک، بهترین گزینه برای شاسی بلندهای سایز متوسط است.

مزایا: عرضه سیستم چهارچرخ محرک به صورت استاندارد، فضای جادار کابین و صندوق بار، مصرف سوخت پایین، و از همه مهم‌تر قابلیت بی نظیر آفرود و خارج از جاده.

معایب: اینتِرفِیس نامطلوب صفحه نمایش، کارکرد نامطلوب موتور پایه در دورهای بالا.

سوبارو XV کراس‌ترِک (۲۲ هزار و ۸۲۰ دلار)

ارزان‌ترین خودروهای شاسی‌بلند+ تصاویر

اگر ظاهر و طراحی بدنه سوبارو فارس‌تر شما را راضی به خرید آن نمی‌کند، این برند یک گزینه دیگر را به شما ارائه می‌دهد که حتی از فارس‌تر هم بهتر است، و آن چیزی نیست جز سوبارو XV کراس‌ترِک. این شاسی بلند، با وجود جثه کوچکی که دارد، همچون یک بز کوهی، مسیرهای ناهموار را پشت‌سر می‌گذارد و عرق شرم را از مدل‌های چیپ جاری می‌سازد.

مزایا: سیستم چهارچرخ محرک استاندارد، قابلیت‌های بی‌نظیر خارج از جاده، کابین جادار، مصرف سوخت مناسب.

معایب: شتاب نامطلوب، سر و صدای زیاد موتور.

منبع: دنیای خودرو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    الان معنی تعرفه 45% رو فهمیدیم!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    در کشوری که پولش ارزش داره نه در ایران!!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    فورد کوگا هم همین قیمتاست
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    اینا تو خارج ارزونه بابا. ایران که بیاد 20 هزار دلارش میشه صد هزار دلار
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    اینا اگه بیان ایران میرن بالا صد میلیون
  • مجتبی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    فعلا که تو ایران ماشین سرمایه داری هستش
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    یه چیزی بذارید که به درد ما بخوره. ماشینهایی که اصلا تو ایران نیست به چه درد ما میخوره؟؟!!
  • مازیار ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    همون اسپرتیج در کشورمان 140 میلیونه
  • علی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    فقط پراید مزایا: انقلابی، ضد داعشی ، مبارز، نزدیک کننده حضرت عزائیل به آدم، اخلاق مدار(در صورت بار اضافه)، قطعات ارزان و ... معایب: با این همه مزایا عیبی پیدا نمیشه
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    آخه اینها را چرا نشون ما بدبخت ها می دید که به زور پراید سوار میشیم
  • majid ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    مشرق با احساسات ما
  • majid ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    همین اسپورتچ بالای 100 ملیون تو ایران ..... این واسه کشورهای دیگه هس نه ایران که قدرت خرید مردم زیر خط فقر
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    البته اگه به زمانی که ،دلار نهصد تومان بود،حساب کنید برای ما خودروهای ارزونی به حساب میان!
  • احسان ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    تو منطقه ی آزاد ماهم بخوای اینارو بخری باید کلی پول داشته باشی.مثلا این کیا اسپورتیچ حدودا میشه 70 میلیون.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    این ها قیمت خالص خودرو هست و مالیات در نظر گرفته نشده.
  • علی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    نمیره پراید و سمند هم قیمتش پایینتره هم کیفیتش بهتره از امنیت هم نگم که ....!!!!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    مردم کل دنیا میتونن با حقوق 10 ماهشون یکی از ایناررو سوار بشن ولی ما چی با حوقوق چند ماهمون؟ حالا متوجه شدید چقدر بدبخت و فقیریم؟؟
  • علی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    قیمت بعد از گمرک و اومدن داخل کشور رو بزن داداش جان
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    من نمیدونم چجوریه که ماشین 20 هزار دلاری تو ایران زیر 180 میلیون نیس؟؟ خاک بر سرتون!!!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    احمد توکلی گفته قیمت واقعی دلار حدود 100 تومان است. بنابر این اگر قیمت دلار درست بشه اینها ارزان میشه
  • شکارچی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    یاد مرگ را زنده می کنه و معنویت بالا میره
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    هیوندا توسان 22 هزار و 325 دلار که در ایران می شود 158 میلیون تومان !!!! کیا اسپورتیج 22 هزار و 495 دلار که در ایران می شود 160 میلیون تومان !!!!!!! یعنی با دلار 3500 تومانی هم حساب کنی قیمتشان می شود حدود 77 میلیون تومان !!! که بیش از دو برابر قیمت واقعی از خریدار گرفته می شود . من از مافیای عریض و طویل خودرو که بعضی هایشان نقش صنعت!!! خودروساز!!! را ایفا کرده بعضی هایشان در نهادهای حمایتی مصرف کننده ، مشغول فیلم بازی کردن هستند بعضی دیگر کارهای دفتری را در بزرگترین ساختمان مربوطه انجام می دهند بعضی دیگر مشغول فساد لب مرزی هستند و بعضی دیگر سیاست های چگونگی فساد را تنظیم می کنند و بعضی دیگر زیرسبیلی رد می کنند خواهش مندم که کلا ورود خودرو به کشور را ممنوع کنند ما بچه های خوبی هستیم همان بنجل های داخلی را به 3 4 برابر قیمت می خریم !!!!!!
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    کل دنیا؟ 10 ماه؟ شما با این محاسبات فوق العاده برو همون خارج، نمیدونم تا حالا برای چی نرفتی و استعدادت رو اینجا هدر میدی!
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    سود حداقل 20 درصد نمایشگاه دار رو هم در نظر بگیرید.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    3 1
    هر وقت به اندازه و کیفیت مردم آلمان و ژاپن و ... کار کردید انتظار رفاه رو داشته باشید. ملتی که شب تا ساعت 2 پای تلویزینه و صبح به زور ساعت 8 میره سر کار و همش درحال خمیازه کشیدنه وضعیتش ازین بهتر نمیشه
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    چه جالب با 60 میلیون میتونی میتسو و کیا و.... بخری بعد اونوقت میان لیفان ایکس60 یا ام وی ام به خوردمان میدن!!!!واقعا متاسفم برای مسئولین
  • مهدی ص ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    کیا اسپورتیج توایران 150 میلیونه قیمت اصلیش زده 60 میلیون تازه پول اونا ارزشش بیشتره
  • پیمان ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    آقا چرا بیخود گیر میدی مگه دروغ میگه تازه 10 ماه زیاده کمتر از اینا میشه خرید، شاید جنابعالی داری تا لنگ ظهر می خوابی من از ساعت 5:30 تا 21:00 میرم سر کار واسه ماهی 1500 آخر سر هم 800 کرایه آپارتمان 60 متری رو میدم.پس لطفا نظر بیخود ندید.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    مشرق ترسو نظرات رو انتشار کن از چی می ترسید ؟
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    پیکان جدید در راه است. شاید بشه خریدش.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    دروغ میگن قیمت ها خیلی هم عالیه همه هم میخرند هم راضین. قبل نظر دادن یه سری به خیابانها بزنید بد نیست. مشکل ما جای دیگست. مشکل تو فرهنگ ما هستش. نخر اقاجون نخر. نمیمیری که. تا کی میخوای شاسی بلندتو بکنی تو چشم دیگران. تا تقاضا پایین نیاد عرضه همینه که هست.
  • رویا ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    به نظر من پولدار ترین آدم های ایران به علاوه خارجی ها فقیر هستندحالا هی اینارو نشون بدیدبه کسایی که نمیتونن این ماشین هارو بخرن اگه شما جای ما بودید وقتی این ماشین هارو تو خیابان میدید چیکار میکردید به نظر من سمند و پژو پارس و...خیای هم عالی هستند
  • رویا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    به نظر من قیمت ها خیلی هم افتضاحه اگه شما جای ما بودید و تو خیابون ها این ماشین هارو میدید آیکار میکردید ؟به نظر م ۲۰۶-سمندو..خیلی هم خوبنخوبن تازه امکان این که بخوان بدزدن ش هم کمتره!
  • ابی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    راستی هرکی نظر ش محترمه بنده حدو5 2 سال پیش در یکی ازاین کشورها ی ماشین 3سال کارکرده درحد صفررا خریدم 1500 دلار یعنی حقوق15روز یک کارگر ساده.!
  • سمانه ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    کاش منم یکی از اینا داشتم :(
  • مژگان ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 1
    نميدونم كي اين فرهنگ ما درست ميشه؟!چرافكرميكنيد هركي پول داره يا ماشين مرغوب و قيمتي سواره داره به قول دوستمون ميكنه تو چشم بقيه!!!! حسودهرگز نياسود! هركسي واسه رفاه خودش زحمت ميكشه وسعي ميكنه دررفاه باشه نه بخاطركوركردن چشم بقيه، ميخوام بدونم پس اين وسايل رفاهي چرا اختراع ميشه؟! واسه تماشا كردن؟!!!! تافكرمون عوض نشه همينه! تا چشم نداشته باشيم بهترازخودمونو ببينيم همينه! واقعا متاسفم
  • پویا ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    0 0
    ممنون از قیمت ها خوب دوبرابرش میشه قیمت ایران ما تو منظقه ازاد هستیم همین قیمت میشه
  • مهران ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    یک 206 تیپ 5 در اسفند 94 با موتور تی یو 5 خریدم. مصرف سوخت بیشتر از 10 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی است. سروصدای زیاد بدنه و موتور دارد. کیفیت بسیار پایین بوده و شتاب بسیار کم دارد آنقدر که در دنده یک موقع راه افتادن خاموش میکند... در سربالایی نیز راه نمیرود.... با سپاس از مسئولین ایران خودنرو که هر روز را بدتر از دیروز ساخته اند. تعمیر گاه مجاز نیز در مقابل شکایت بنده در مورد مصرف بالای سوخت میگوید: برو آقا 10 لیتر که خیلی خوبه بعضی از تولیدات جدید 206 تا 14 لیتر در 100 کیلومتر مصرف دارند...
  • ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    خدا شانس بده و یه جورایی دلار توی کشور ما بیاد پایین شاید ما هم تونستیم این ماشینا رو سوار بشیم ...خدا را چه دیدی یوقت دیدی یهو شد ها نظرتون چیه
  • علی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام عزیزان الان هم که میگید ماشين گرونه.شما یک مسافرت میری.میبینی جوونهای 18 الی22ساله سوار این قوطی کبریت هستن. مگه ميشه رانندگی کرد.کوچه ها شده پارکینگ ماشين. اول باید فکری به حال خیابانها و پارکینگ کرد.بعدش قیمت ماشین ارزون کرد.ی جوون 4 میلیون میده یک پراید مدل پایین میخره.میندازه تو خيابون.آرامش و آسایش از مردم میگیره
  • حمید رضا ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام. مشکل فعلا اینه که میخوای یه ماشین شاسی بلند بخری که دارزون باشه همه میگن لیفان یا جک و فلان ماشین چینی به درد نخور .ولی تو کشور های خارجی با این پول میتونی بهترین ماشین هارو سوار شی . باید یه فکری به حال گمرک بشه
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    دمت گرم. خیابونها مثل لونه مورچه شده. چپ پارک کردن. راست پارک کردن. وسط هم از جلو و عقب بوغ میزنن که برو و نرو. کاش دولت پارکینگ کافی درست میکرد و تو خیابون پارک کردن رو هم ممنوع میکرد بعد این همه ماشین میچاپوند تو خیابونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس