حالا این استان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.
***
* در دوره محاصره آبادان مهم ترین ضعف جبهه خودی قطع همه راه های زمینی به جزیره آبادان بود. پس از چندی با تلاش گردان مهندسی لشکر 77 خراسان و جهاد سازندگی آبادان، فارس، آذربایجان، اصفهان و تهران به سرپرستی سید محمد شهشهانی و با بهره گیری از امکانات موجود در جزیره آبادان؛ جاده ای شنی به طول 18 کیلومتر به نام جاده وحدت –که بعد ها با شهادت ایشان به جاده شهید شهشهانی معروف شد– احداث گردید، تا امکان تردد زمینی به آبادان میسر شود.
* این جاده از کیلومتر 16 جاده آبادان–ماهشهر و از میان مرداب ها و باتلاق های شرق بهمن شیر آغاز و با عبور از مقابل آخرین نقطه اشغالی و به فاصله چند کیلومتری از آن، در محل روستای ابوشانک به جزیره آبادان می رسید.
* لزوم برقراری امنیت تردد در این جاده –که بر اثر برخی اقدامات عراق نا امن شده بود– سبب شد تا علاوه بر احداث خاکریز در کنار آن، یک خط پدافندی نیز به دور آخرین نقطه اشغالی به وجود آید و به این ترتیب امنیت مناسبی در تردد از روی جاده وحدت ایجاد شود.
*در محل عبور جاده وحدت از رودخانه بهمن شیر نیز به همت شهید مصطفی هزار دستان، پل دوبه ای به طول 250 متر پیش بینی شده بود.
*احداث این جاده سبب شد تا طراحان نظامی عملیات ثامن الائمه(ع) بتوانند قدرت جابه جایی نیروها را از شمال به جنوب افزایش دهند و در نتیجه احداث این جاده نقش مهمی در شکست حصر آبادان ایفا نمود.