به گزارش مشرق، در فاصله حدودا سه هفته مانده تا برگزاری مرحله سوم رالی خاورمیانه در شیراز تیمهای حاضر در این رقابتها خود را برای حضور موفق آماده میکنند.
سال گذشته در حالی شیراز از رالی خاورمیانه میزبانی میکرد که بسیاری امیدوار بودند برگزاری این تورنمنت بینالمللی بتواند راهی را برای میزبانیهای آتی در رشتههای اتومبیلرانی در ایران باز کند.
تدابیر در نظر گرفته شده برای میزبانی رالی خاورمیانه در سال 93 به خوبی انجام شد ولی در این میان یک چیز سبب افت کیفی این رقابتها شد. حضور خودروهای داخلی در این رقابتها که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح بسیار پایینی قرار داشتند از همان ابتدا سبب تعجب بسیاری شد.
خودروهای داخلی که حضور آنها در سطح شهرها مخاطره انگیز بوده این بار در مسابقاتی حضور پیدا کرده بودند که در سطح نسبتا بالای بینالمللی برگزار میشد.
این که چطور و چرا اجازه حضور برخی خودروهای داخلی که از سطح ایمنی پایینی برخوردار هستند در رالی سال گذشته داده شده، جای سوال بسیاری دارد و هنوز مشخص نیست چه مرجعی مانع شرکت این خودروها در رالی خاورمیانه شده است.
سال گذشته یک اتفاق ناگوار، رالی خاورمیانه را در شیراز تحت تاثیر خود قرار داد. کشته شدن نقشه خوان تیم سایپا در این رقابتها سبب شد تا تمامی توجهها به این سمت جلب شود که چرا اجازه حضور یک خودروی سطح پایین که بیشتر جنبه حضور در سطح شهر را دارد در این رقابتها داده شده است.
خودروی "ریو" متعلق به تیم سایپا بعد از گذر از یک مانع و پرش ناگهانی دچار واژگونی شده و نقشه خوان و راننده هر دو دچار صدمات جدی شدند که در نهایت متاسفانه آرش رامین یکتا نقشهخوان این تیم به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
خودروی متعلق به تیم سایپا با سرعت زیادی در حال حرکت بوده و پس از عبور از یک تپه کم ارتفاع واژگون شده و شش غلت میخورد.
حضور خودروهایی چون پراید و ال 90 و پژو 405 سوالی بود که سال گذشته از برگزار کنندگان این رالی پرسیده شد و حال گویا قرار است امسال برای پیشگیری از حوادث احتمالی در رالی خاورمیانه در شیراز از حضور خودروهای داخلی در این رقابت جلوگیری شود.
اقدامی که باید دید میتواند مانع از رخ دادن حوادث مرگبار در این رالی شود یا خیر؟
مرحله سوم رالی خاورمیانه با حضور 25 تا 30 تیم از 16 تا 18 اردیبهشت در شیراز برگزار میشود که در این بین 12 تا 15 تیم خارجی در این رقابت حضور دارند.
سال گذشته در حالی شیراز از رالی خاورمیانه میزبانی میکرد که بسیاری امیدوار بودند برگزاری این تورنمنت بینالمللی بتواند راهی را برای میزبانیهای آتی در رشتههای اتومبیلرانی در ایران باز کند.
تدابیر در نظر گرفته شده برای میزبانی رالی خاورمیانه در سال 93 به خوبی انجام شد ولی در این میان یک چیز سبب افت کیفی این رقابتها شد. حضور خودروهای داخلی در این رقابتها که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح بسیار پایینی قرار داشتند از همان ابتدا سبب تعجب بسیاری شد.
خودروهای داخلی که حضور آنها در سطح شهرها مخاطره انگیز بوده این بار در مسابقاتی حضور پیدا کرده بودند که در سطح نسبتا بالای بینالمللی برگزار میشد.
این که چطور و چرا اجازه حضور برخی خودروهای داخلی که از سطح ایمنی پایینی برخوردار هستند در رالی سال گذشته داده شده، جای سوال بسیاری دارد و هنوز مشخص نیست چه مرجعی مانع شرکت این خودروها در رالی خاورمیانه شده است.
سال گذشته یک اتفاق ناگوار، رالی خاورمیانه را در شیراز تحت تاثیر خود قرار داد. کشته شدن نقشه خوان تیم سایپا در این رقابتها سبب شد تا تمامی توجهها به این سمت جلب شود که چرا اجازه حضور یک خودروی سطح پایین که بیشتر جنبه حضور در سطح شهر را دارد در این رقابتها داده شده است.
خودروی "ریو" متعلق به تیم سایپا بعد از گذر از یک مانع و پرش ناگهانی دچار واژگونی شده و نقشه خوان و راننده هر دو دچار صدمات جدی شدند که در نهایت متاسفانه آرش رامین یکتا نقشهخوان این تیم به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
خودروی متعلق به تیم سایپا با سرعت زیادی در حال حرکت بوده و پس از عبور از یک تپه کم ارتفاع واژگون شده و شش غلت میخورد.
حضور خودروهایی چون پراید و ال 90 و پژو 405 سوالی بود که سال گذشته از برگزار کنندگان این رالی پرسیده شد و حال گویا قرار است امسال برای پیشگیری از حوادث احتمالی در رالی خاورمیانه در شیراز از حضور خودروهای داخلی در این رقابت جلوگیری شود.
اقدامی که باید دید میتواند مانع از رخ دادن حوادث مرگبار در این رالی شود یا خیر؟
مرحله سوم رالی خاورمیانه با حضور 25 تا 30 تیم از 16 تا 18 اردیبهشت در شیراز برگزار میشود که در این بین 12 تا 15 تیم خارجی در این رقابت حضور دارند.