کد خبر 407014
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

کارشناس مسائل حقوقی ورزش در خصوص برکناری رئیس فدراسیون اتومبیلرانی توسط وزیر ورزش و جوانان می‌گوید که دخالت وزرا در امور فدراسیون‌ها خلاف قاعده است.

به گزارش مشرق، احمدرضا براتی در خصوص برکناری حمیدرضا مهرعلی از ریاست فدراسیون اتومبیلرانی توسط وزیر ورزش و جوانان گفت: به طور کلی و برابر با منشور کمیته بین‌المللی المپیک هرگونه دخالت یا اعمال نظر مقامات سیاسی کشورها در امور فدراسیون‌های ورزشی ممنوع است.

کارشناس مسائل حقوقی ورزش با اشاره به این موضوع اضافه کرد: کشورهای مختلف عضو IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) متعهد به رعایت تک تک موارد مندرج در منشور المپیک بوده و در صورت تخطی برابر مقررات بین‌المللی با آنها رفتار خواهد شد.

براتی درباره اینکه قوانین داخلی نمی‌تواند از قوانین بین‌المللی پیشی بگیرد، اظهار داشت: مقررات بین‌المللی یا توسط یک کشور پذیرفته می‌شود یا این کار صورت نمی‌گیرد. در صورتی که پذیرفته شود لزوم اجرای این مقررات برابر با لزوم اجرای مقررات داخلی است. شما نمی‌توانید منشور را قبول کرده و بگویید از مزایای آن بهره می‌برید، در مسابقاتش شرکت می‌کنید اما مقررات این چنینی را رعایت نمی‌کنید، چراکه مکلف به اجرای تمامی قوانین هستید.

وی ادامه داد: کشورها می‌توانند به پروتکل‌ها یا منشورهای بین‌المللی ملحق نشوند و فقط قوانین داخلی را اجرا کنند اما اگر کشوری به منشور بین‌المللی ملحق شد، یعنی قوانین را قبول کرده و باید طبق آن رفتار کند در صورتی هم که اجرا نشود، انتظار برخورد می‌شود.

کارشناس مسائل حقوقی ورزش در پاسخ به این سؤال که در صورت رسیدن گزارش برکناری مهرعلی توسط محمود گودرزی احتمال تعلیق فدراسیون اتومبیلرانی وجود دارد یا نه، گفت: تمام فدراسیون‌ها مجمع دارند و هرگونه تغییر یا برکناری باید طبق نظر مجمع باشد. دخالت وزرا در امور فدراسیون‌ها خلاف قاعده است و این موضوع مربوط به تمام فدراسیون‌هاست و فقط شامل فدراسیون فوتبال، اتومبیلرانی و ... نمی‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس