کد خبر 405224
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت صنایع غذایی فعال است گفت: مردم باید واحدهای صنعتی را حمایت کنند و تا رسیدن به وضعیت مطلوب کاستی ها را کمتر ببینند تا مشکلات حل شود.

 به گزارش مشرق، بهروز فروتن مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه آنچه در کشور به عنوان صنایع غذایی یاد می‌شود باید توسط تولید کنندگانی تهیه شود که آموخته‌های روز دنیا را داشته باشند گفت: تولید کنندگان باید هنر تهیه یک مواد غذایی به روز را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه تولید کنندگان با یک کیفیت مناسب باید کالا تولید کنند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم، تمام کشورها در برهه ای از زمان دچار مشکل بودند، اما نکته ای که موفقیت آنها را سبب شده است این بوده که مردم دست به دست تولید کنندگان داده و برخی از مشکلات را به مرورحل کنند.

فروتن با اشاره به اینکه در بسته بندی مواد غذایی فاصله زیادی با بسته مطلوب در سطح کشورهای توسعه یافته داریم گفت: در منابع کشاورزی فعالیت مناسب داریم اما از آنجایی که آمار سیستم‌های سازمانی مناسب نداریم همیشه کالای کشاورزی با کیفیت مناسب به دست تولید کننده صنایع غذایی نمی‌رسد.

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی با تأکید مواد غذایی با تنوع مختلف در کشور وجود دارد افزود:عدم بسته بندی مناسب و نداشتن کیفیت مطلوب ، عدم شناخت بازار هدف برای صادرات، عدم قوانین لازم برای حمایت واحدهای صنعتی در کشور باعث ایجاد مشکلات متعدد در چرخه کالاهای داخلی است. برای یک جامعه مترقی هیچ مسئله ای بهتر از تولید داخلی نیست.

 وی با بیان اینکه تولید کننده اگر کالای خود را با کیفیت تولید کند رغبت برای خرید کالای ایرانی افزایش می یابد تصریح کرد: مردم باید واحدهای صنعتی را حمایت کنند و تا رسیدن به وضعیت مطلوب کاستی ها را کمتر ببینند تا مشکلات حل شود.این روش بهترین راه‌کار برای حمایت از نیروی کار ایرانی است.

فروتن با بیان اینکه نداشتن پول برای تأمین مواد اولیه،نداشتن امکانات بسته بندی، فرسودگی ماشین آلات، بدهکاری بانکی و نبود مشتری برای خرید کالا موجب کاهش تولید شده است گفت:تولید مانند بچه ای است که باید حمایت شود. تولید فرزند نابلوغ کشور است که برای بلوغ شدن نیازمند حمایت است.

 وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر صنایع غذایی با چه میزان ظرفیت فعالیت می‌کنند گفت: بدون غلو باید گفت حدود 40 درصد صنایع غذایی فعال و ظرفیت 60 درصدی بلا استفاده است. استفاده بهینه از این فضا نیازمند مشارکت مردم، دولت و تولید کنندگان است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس