کد خبر 417473
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

عضو شورای فنی کشتی‌ آزاد می‌گوید: مهمترین مشکلی که در جریان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی دیدم این بود که آزادکاران دیگر علاقه‌ای به زدن فن‌های ناب ایرانی ندارند.

به گزارش مشرق، منصور برزگر عضو شورای فنی کشتی‌ آزاد درباره ارزیابی خود از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان اظهار کرد: در مجموع شاهد رقابت‌های خوبی بودیم و کشتی گیران مستعدی را مشاهده کردیم اما به اعتقاد من مهمترین مشکل این بود که آزادکاران جوان دیگر علاقه‌ای به زیرگیری ندارند و خیلی به سمت اجرای فنون زیبا و اصیل ایرانی نمی‌روند.

پیشکسوت کشتی ایران افزود: کشتی‌گیران فقط در گرفتن پای موافق آن‌ هم نصفه و نیمه اقدام می‌کنند و اصلا تلاشی برای زیرگیری از پای مخالف حریف نشان نمی دهند در حالیکه کشتی ایران را در دنیا بخاطر زیرگیری های زیبا می‌شناسند کمااینکه یک بار شاهمرادف در کلاسی که مدرس آن بود می‌گفت ما 20 سال روی نحوه زیرگیری‌های شما کار کردیم تا بتوانیم مانند شما این فن را اجرا کنیم اما متاسفانه الان دیگر کشتی گیران ما به سمت اجرای این فن زیبا نمی‌روند.

وی تصریح کرد: همچنین کشتی گیران ما وقتی فن سرو ته یکی را اجرا می‌کنند نمی توانند آن‌را به ضربه فنی حریف ختم کنند. نمی‌دانم آیا مشکل در نحوه آموزش به آنها بوده یا به یادگیری کشتی‌گیران مربوط می‌شود. البته اینکه شاهد اجرای کم فنون در کشتی‌های دنیا هستیم را متوجه اتحادیه جهانی کشتی می دانم که عامل بزرگ آن مارتینتی بود که با کم کردن زمان کشتی اجازه اجرای فن‌های زیبا را از کشتی گیران گرفت. الان دیگر یک کنده یا فتیله پیچ را در کشتی‌نمی‌بینیم و کشتی‌گیرها به هم‌می‌چسبند و کل کشتی تبدیل به یک زیرگیری ناقص و بارانداز شده است.

برزگر یادآور شد: زمانی در مسابقات جهانی 1971 بلغارستان 30 هزار طرفدار در سالن حاضر می‌شد اما تغییرات مداوم در قوانین، بالابردن قدرت داوران، جابجایی مدال‌ها، گرفتن حق حساب از کشورهای قدرتمند و موارد دیگر باعث ذلیل شدن کشتی در دنیا شده است.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از روی آوردن برخی از ورزشکاران ایران به استفاده از داروهای مختلف گفت: متاسفانه ورزشکاران ما به جای اینکه در میدان ورزش به دنبال موفقیت باشند در داروخانه‌ها به دنبال اینکار هستند! اگر روزی قدرت داشته باشم تمام باشگاه‌های بدنسازی را تعطیل می‌کنم و بر سر در آن‌ها می‌نویسم "باشگاه‌های داروفروشی". متاسفانه مصرف این دارو‌ها که تحت نظر هیچ متخصصی هم نیست باعث لطمه زیادی به ورزشگاران شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس