کد خبر 418103
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

خدابخشی با شکست قهرمان دور قبل مسابقات جهانی به دیدار نهایی مسابقات جهانی رسید.

به گزارش مشرق، مهدی خدابخشی نماینده وزن 80- کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف آلمانی به دیدار نهایی رسید. خدابخشی در راند اول این مسابقات 2 بر صفر پیروز شد. در راند دوم با گرفتن 3 امتیاز پیاپی 5 بر 2 نتیجه به نفع نماینده ایران پایان یافت. وی در راند سوم با نتیجه 8 بر 6 پیروز شد و به فینال رسید.

خدابخشی برای رسیدن به فینال در دور اول با قرعه استراحت رو به رو بود، در دور دوم به مصاف نیکولاس تزلوس از یونان (نایب قهرمان اروپا) رفت که در پایان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید، در ادامه با الیویرا بیلا از برزیل رقابت کرد که با نتیجه 8 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در ادامه و برای راهیابی به نیمه نهایی رو در روی استیون لوپز امریکایی قرار گرفت.

این تکواندوکار پرافتخار امریکایی که در کارنامه اش 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک و 5 مدال مسابقات قهرمانی جهان را می‌بیند، مقابل نماینده ایران شکست خورد.

خدابخشی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و برای راهیابی به فینال رقابتهای وزن ششم با تاهیر گولیک از آلمان (قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی) مبارزه کرد و در این دیدار پیروز شد و به فینال رسید.

امروز دو نماینده دیگر ایران کیمیا علیزاده و ابوالفضل یعقوبی بر روی شیاپ چانگ جهانی رفتند که هر دو به مدال برنز رسیدند.

ابوالفضل یعقوبی در برابر حریفی از کشور بلژیک با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.

یعقوبی تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم ایران برای راهیابی به جمع 4 هوگوپوش برتر، در نخستین گام با نتیجه 14 بر 10 داویلانی از برزیل را از پیش رو برداشت، در ادامه با غلبه 15 بر 3 بر اوهاید بیرکی از تونس گام به مرحله سوم گذاشت و در ادامه با راد تابت از اردن (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) رقابت کرد که دراین مبارزه با نتیجه 8 بر 3 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و به مرحله یک چهارم راه یافت.

علیزاده برای رسیدن به مرحله فینال این رقابتها با مایو هامادا از ژاپن (نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان) مسابقه داد و با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و برنز گرفت.

صبح امروز هم شکرانه ایزدی با شکست مقابل حریف ترک خود از راهیابی به مرحله بعد بازماند، تکواندوکار وزن 62- کیلوگرم ایران در نخستین گام برابر تیما برائون از مجارستان با نتیجه 14- صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. نماینده ایران در ادامه ایرم یامان از ترکیه، قهرمان اروپا در سال 2014 را پیش رو داشت که پس از تساوی 2-2 در راند طلایی شکست خورد و حذف شد و نتوانست راهی دور سوم مسابقات جهانی شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس