کد خبر 423146
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

با وجودیکه وزرای کهنه کار دولت از تجربه و بعضاً تخصص های مناسبی برخوردارند، اما عملکردشان نشان می دهد از ده سال پیش به این سو خود را با تحولات شتابان کاربرد های فن آوری ها در سیاستگذاری به روز نکرده اند و کنار گذاشتن طرح شبنم، ایران کد و کنار گذاشتن کارت هوشمند سوخت توسط دو وزیر با تجربه و البته پیرمرد دولت، نمونه ایی روشن از بی توجهی به فن آوری های نوین در سیاستگذاری است.

گروه اقتصادی مشرق- تقریباً همه دولتمردان دولت یازدهم، در سال های نه چندان دور، صاحب منصب وزارت یا سازمانی بزرگ بوده اند ولی از سال 84 به تدریج یا کناره گرفتند یا عذرشان خواسته شد .

از ده سال پیش که اکثر وزرای فعلی از صدر وزارتخانه ها یا سازمان های دولتی کنار رفته اند، دیسیپلین علمی"سیاستگذاری عمومی" با ورود فن آوری های جدید، پیشرفت های شگرفی کرده است.

حتی در برخی مراکز پژوهشی داخلی، عده ای از نخبگان کشور مشغول تدوین" فن آوری های نرم " برای حل مسایل حاد کشور با قاعده گذاری های ساده ولی هوشمندانه و بسیارکم هزینه هستند.

مدیران آنالوگ در عصر دیجیتال

امروزه با کمک فن آوری های نوین اطلاعاتی و فن آوری های نرم، مشکلات قدیمی و حادی نظیر قاچاق کالا، تخلفات حاد رانندگی و حوادث و تخلفات جاده ای، فساد در ادارات و بانک ها و.... قابل حل شده و در بسیاری کشور ها، دیگر چنین مشکلاتی به تاریخ پیوسته اند.

با وجودیکه وزرای کهنه کار دولت یازدهم از تجربه و بعضاً تخصص های مناسبی برخوردارند، اما عملکردشان نشان می دهد  از ده سال پیش به این سو خود را با تحولات شتابان کاربرد های فن آوری ها در سیاستگذاری به روز نکرده اند.

کنار گذاشتن طرح شبنم وکنار گذاشتن کارت هوشمند سوخت توسط دو وزیر با تجربه و البته پیرمرد دولت، نمونه ایی روشن از بی توجهی به فن آوری های نوین در سیاستگذاری است.

شاید هضم و بکارگیری فناوری هایی جدید توسط مدیران قدیمی، کمی سخت و حتی نامفهوم باشد اما در جامعه ای جوان، مشتاق فناوری که اتفاقاً از مشکلات حادی رنج می برد که با فن آوری قابل است، مدیران آنالوگ باید یا خود را به روز کنند یا کنار بکشند و اجازه دهند از فناوری های روز برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

لیلی محسنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اصلا فرق انالوگ ودیجیتال را میدونند
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    عزیزم کجای دنیا (کشورهای پیشرفته) از کارت سوخت و غیره و ذالک استفاده می کند که ما استفاده کنیم. این طرح کارت سوخت جز دردسر برای مردم و به جیب زدن کلی پول برای یک عده خاص چیز دیگری نداشت. مطمئن باشید مملکت اینجوریا درست بشو نیست. من سینه چاک ایکس و زد نیستم ولی مخالف سرسخت رییس قبلی و اکثر وزراشم. اون سیاسیت ها بود که ما رو به اینجایی که هستیم رسونده: کاهش صادرات نفت، افزایش قیمت دلار و به تبع اون بقیه اقلام، قرار گرفتن در تحریم های نفس گیر، دردست قرار گرفتن اسامی دانشمندان هسته ای و به شهادت رسیدن دانشمندان هسته ای، منزوی شدن در دنیا و دوستی با کشورهای فقیر و بی تاثیر در همه چیز از روی ناچار و به خاطر خوردن بیت المال به صورت حمل چمدانی، بالارفتن آمار اختلاس و پول شویی و در کل فساد اقتصادی و... خیلی چیزهای دیگر برای گفتن هست ولی مجالی نیست خواهشا درست فکر کنید و فکر نکنید مردم باید مانند یک اقلیت با یک وعده غذا و کمترین امکانات زندگی کنند که همین اقلیت هم در ظاهر چیزی ندارند البته اکثرشون.
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اون مملکتا که میگید، بنزین مفت دست ملت نمیده که بعدش بخواد سهمیه بندی کنه!
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    نه شما توضيح بده !!!!!!!!
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    عزيزم كجاي دنيا بنزينش رو حتي با الاغ قاچاق مي كنند؟؟؟؟
  • محمد ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    وضعیت اقتصادی،سیاسی کشور به گونه ا ی شده که هر مدیری که سر کار می آید برای حفظ موقعیت خود ،می بایست ،منافع افراد شاخص گروههای مختلف قدرت را تامین کند.دیگر ،دیجیتال یا آنولوگ بودنش مهم نیست این جا است که منافع شخصی جای منافع ملی را گرفته ، شاید زمان آن رسیده که ،علاوه بر نیاز به ورود تکنولوژی و سرمایه خارجی فکری برای ورود مدیران خارجی هم بشه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس