کد خبر 427295
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

به دنبال پیش‌بینی سازمان هواشناسی در زمینه حرکت طوفان حاره‌ای (آشوبا) به سمت سواحل جنوبی استان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراکز بهداشتی و درمانی خود را به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش مشرق، منطقه سیستان‌وبلوچستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه مدیریت بحران این دانشگاه بر ضرورت تدوین پکیج آمادگی برای بروز بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت، علاوه بر آمادگی واحدهای تابعه در زمینه تامین دارو و مواد مصرفی لازم است تا از کارکرد مناسب تجهیزات پزشکی و تشخیصی نیز اطمینان حاصل کرد.

دکتر محمودرضا میری آماده باش واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی اعم از پایگاه‌های اورژانس، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس هوایی را از جمله محورهای مدیریت بحران در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

در این جلسه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده برای کسب آمادگی برای ورود طوفان حاره‌ای به سواحل جنوبی استان ارائه کرد.

به گفته‌ی فریبرز راشدی با توجه به پیش‌بینی بروز رویدادهایی مانند وزش طوفان و بارندگی‌های شدید، احتمال قطع برق، اختلال در سامانه‌های ارتباطی، انسداد مسیرهای تردد و افزایش احتمال مراجعه مصدومان را از جمله محورهای آمادگی نظام بهداشت و درمان برشمرد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس