وزارت دفاع آمریکا طی گزارشی اعلام کرد: حدود ۲ هزار نیروی امنیتی این کشور در حال مبارزه با تروریست‌های القاعده و طالبان در افغانستان هستند.

به گزارش مشرق، IHS Jane's نوشت: در این گزارش 108 صفحه‌ای که روز گذشته در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفت، آمده است: علی‌رغم پایان ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان، حدود 2 هزار نیروی این کشور در قالب عملیات «ضد تروریسم» مشغول مبارزه با طالبان،القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی موجود در افغانستان هستند.

این گزارش که هر دو سال یک بار منتشر می‌شود، بر اهمیت کارآیی نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل نیروهای طالبان در مدت یک سالی که همه مسئولیت امنیت این کشور را به عهده داشته اند، تاکید کرده است.

بر اساس گزارش پنتاگون، نیروهای امنیتی افغانستان که هنوز کاملا مستقل نیستند، ثابت کردند از توانایی بالایی برخوردارند و می توانند مسئولیت انجام عملیات نسبتا پیچیده را با حداقل مشاوره و کمک نیروهای ائتلاف به عهده بگیرند.

این گزارش در حالی منتشر شده که پیش از این «باراک اوباما » رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای این کشور تا پایان سال 2015 افغانستان را ترک خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس