به گزارش مشرق، دانشمندان مدعیاند فناوری ساخت بالهای خودترمیمکننده در هواپیما به زودی رایج خواهد شد و راهکارهایی برای ترمیم صفحههای تلفن همراه ترکخورده ارائه میدهد.
محققان از مواد کامپوزیت فیبر کربنی برای ساخت این بالها استفاده کردند. چنین موادی محکم اما سبک هستند و به طور وسیعی در تولید بالهای هواپیماهای تجاری، راکتهای ورزشی و دوچرخههای با عملکرد بالا استفاده میشوند.
دانشمندان میکروکرههای توخالی را به ماده کربنی افزودند و این میکروکرهها به اندازهای کوچکاند که برای چشم انسان مانند پودر به نظر میرسند. این پودر نوعی عامل التیامبخش مایع آزاد میکند.
این رویکرد تامین ایمنی خطوط هوایی را بسیار مقرونبهصرفه میکند، زیرا افزودن میکروکرهها به ماده کربنی موجب میشود هر نوع آسیبدیدگی به هواپیما مانند یک کبودی و بنابراین قابلرویت به نظر برسد.
چنین موضوعی به مهندسان امکان شناسایی نواحی آسیبدیده بال هواپیما را میدهد و تضمین میکند که هیچ ناحیهای در هواپیما بدون بررسی نمانده است.
قرار است جزئیات این موفقیت علمی در نشست انجمن سلطنتی در لندن ارائه شود.
محققان از مواد کامپوزیت فیبر کربنی برای ساخت این بالها استفاده کردند. چنین موادی محکم اما سبک هستند و به طور وسیعی در تولید بالهای هواپیماهای تجاری، راکتهای ورزشی و دوچرخههای با عملکرد بالا استفاده میشوند.
دانشمندان میکروکرههای توخالی را به ماده کربنی افزودند و این میکروکرهها به اندازهای کوچکاند که برای چشم انسان مانند پودر به نظر میرسند. این پودر نوعی عامل التیامبخش مایع آزاد میکند.
این رویکرد تامین ایمنی خطوط هوایی را بسیار مقرونبهصرفه میکند، زیرا افزودن میکروکرهها به ماده کربنی موجب میشود هر نوع آسیبدیدگی به هواپیما مانند یک کبودی و بنابراین قابلرویت به نظر برسد.
چنین موضوعی به مهندسان امکان شناسایی نواحی آسیبدیده بال هواپیما را میدهد و تضمین میکند که هیچ ناحیهای در هواپیما بدون بررسی نمانده است.
قرار است جزئیات این موفقیت علمی در نشست انجمن سلطنتی در لندن ارائه شود.