کد خبر 437926
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

یک دکترای روانشناسی تربیتی با تاکید بر اینکه جهشی درس خواندن برای دانش آموزان توصیه نمی‌شود، به خانواده‌ها توصیه کرد تا بر جهشی درس خواندن فرزندانشان اصرار نکنند.

به گزارش مشرق، جواد تجر  با تاکید بر اینکه جهشی درس خواندن داشن آموزان از نظر علمی مطلوب نیست، گفت: این شیوه تحصیل مطلوب نیست و توصیه می‌شود خانواده‌ها بر آن تاکید نداشته باشند.

این دکترای روانشناسی تربیتی افزود: جهشی درس خواندن سبب می‌شود تا دانش‌آموز تمامی ایام سال را با مشغله‌های درس و تحصیل سپری کرده و همین درگیری مداوم او با درس و مدرسه می تواند مشکلاتی را برای او در پی داشته باشد.

تجر افزود: جهشی درس خواندن باعث بروز خستگی و به ویژه خستگی روانی دانش آموزان می شود و چه بسا حتی دلزدگی دانش‌آموز از تحصیل را در پی داشته باشد و از این حیث پرداختن و تاکید خانواده‌ها بر آن توصیه نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه در ادامه از اضطراب موقعیتی به عنوان یکی از اضطراب‌ها یاد کرد که در موارد تحصیل و در مورد امتحانات در دانش آموزان بیشتر بروز می‌کند و لذا درگیری تمام مدت دانش آموزان با درس و مدرسه در طول سال باعث می شود تا آنها به طور مستمر با این نوع از اضطراب مواجه باشند و همین مسئله میزان کارکرد آنها را کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر اثرات سوء اضطراب بیش از حد در افراد گفت: با جهشی درس خواندن فشار زیادی به دانش آموز وارد آمده و میزان اضطراب او نیز بیشتر می شود، لذا توصیه می شود خانواده‌ها بر این موضوع اصرار نداشته باشند.

این دکترای روانشناسی تربیتی افزود: بهتر است خانواده‌ها به جای اصرار بر جهشی درس خواندن فرزندانشان، شرایطی را فراهم کنند تا آنان از تعطیلات تابستان در راستای تقویت سایر استعدادها و توانمندی‌های خود بهره ببرند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس