کد خبر 439547
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

یک مادر با دو فرزند دوقولو، به خاطر زندانی شدن همسرش روزگار سختی را می گذرانند. او کمک نمی خواهد، فقط یک شغل می خواهد که بیمه داشته باشد.

 به گزارش مشرق، الو... خانم موسوی؟ سلام ... خبرنگار خبرگزاری مهر هستم قبلا هماهنگ شده بود... امروز تشریف دارید خدمتتان برسم؟ بله بفرمایید. لطفا آدرس را بگویید یادداشت کنم؟ رباط کریم - (از طرف جاده ساوه بیایید راحت تر است)... داخل رباط کریم نشوید ما در منطقه ای به نام کیکاور هستیم... نمی توانید پیدا کنید! اگر رسیدید تماس بگیرید خدمت می رسم.

با اینکه از طرف انجمن حمایت زندانیان مرکز معرفی شده بودند باز هم مردد بودیم که آیا این خانواده واقعا نیازمند است یا نه؟ با این حال در بین راه سبد ارزاقی تهیه کردیم تا به قول معروف در ماه مبارک رمضان دست خالی به میهمانی این خانواده نرویم (هزینه این کمک را یکی از خبرنگاران تقبل کرد).

گرسنه ماندن 3 روزه دوقلوهای ایرانی +عکس

نامش رقیه موسوی است که در پرونده انجمن نوشته شده همسر زندانی! جرم همسر ارتباطی با گزارش ندارد اما می گویند قرار است اعدام شود. سه فرزند دارد. یا بهتر بگویم سه فرزند داشت که حالا تنها امیرعباس و امیر حسین دو قولوهای ۱۸ ماهه برای او مانده اند. تصویر کودکی ۴ ساله که روی دیوار خانه نصب شده نشان می دهد که انگار چند ماهی است با مادر و پدر خداحافظی کرده است. وقتی داستان را برایمان تعریف کرد، گریه اش گرفت. همه ساکت شدند. بعد گفت: سامانم را خیلی دوست داشتم. به تصویرش نگاه کرد و ادامه داد: مشکل قلبی داشت.

پدر رقیه، پیرمرد ۷۰ ساله ای است که کلاه سبزش رسم زیبای قدیم را همراه دارد و ما هم به رسم قدیم گفتیم: خدا قوت آقا سید... شما تعریف کن ... سکوت کرد! مادر رقیه هم در طول مصاحبه سخن نگفت. همه ساکت بودند... رقیه گفت: این خانه که الان در آن زندگی می کنیم یک حال و ۲ اتاق خواب دارد. خانه را یک خانم خیراندیش برای مادر و پدر خریداری کرده و حالا من و فرزندانم سر بار پدر هستیم. البته تنها هم نیستیم. خواهر دیگرم هم همسرش معتاد به شیشه است و او را در دوران بارداری در بندرعباس رها کرد و رفت و حالا خواهرم هم با فرزند خردسالش میهمان پدر است.

در میان گفتگو دوقولوها شیطنت می کردند. از خوردن دستگاه ضبط صدا تا بازی کردن با تلفن همراه خبرنگار ... البته با دو تا پفک و یک بیسکویت مادر توانستیم اوضاع را کمی آرام کنیم. مادر دوقولوها می گفت: ۱۸۰ هزار تومان یارانه داریم بعلاوه حقوق ۳۰ هزارتومانی بهزیستی برای دوقولوها و کمک ۴۰ هزار تومانی کمیته امداد به پدرم یعنی در مجموع می شود ماهانه حدود ۲۵۰ هزار تومان!

گرسنه ماندن 3 روزه دوقلوهای ایرانی +عکس

هزینه خورد و خوراک را خیرین می دهند

گفتیم این که هزینه شیر پاستوریزه بچه ها هم نمی شود؟ گفت: بله ... بروید از مغازه محل سئوال کنید چگونه سه ماه سه ماه باید بدهی ها را پرداخت کنیم. خواهر بزرگش که آن روز برای دیدن پدر و مادر همراه با دو فرزندش آمده بود گفت: چرا نمی گویی از کجا خورد و خوراک را تامین می کنید؟ بگذارید خودم بگویم .... آقای خبرنگار هزینه خورد و خوراک پدر و مادر و خواهرانم را همسایه ها و خیرین می دهند. یکی هم مثل شما که امروز برای والدینم سبد ارزاق آورده است.

رقیه موسوی در ادامه گفته های خواهر گفت: راز نگفته ای ندارم. زندگی ما این است. اصلا بگذارید از صدا و سیما و همه خبرنگاران بیایند و تصویر ما را پخش کنند. پس فردا همین دوقولوها نیاز به مهد کودک و پیش دبستانی و مدرسه دارند و بعد دوباره گریست... گفتیم چرا ؟ گفت یاد سامان افتادم که آرام آرام باید راهی پیش دبستانی می شد.

گرسنه ماندن 3 روزه دوقلوهای ایرانی +عکس

انجمن ۲۵۰ هزار تومان کمک کرد!

در مورد کمک های انجمن حمایت زندانیان مرکز و کمیته امداد که وظیفه حمایت از خانواده زندانیان را دارند سئوال کردیم که گفتند: انجمن حدود ۱۰ ماه است که ما را تحت پوشش قرارداده و غیر از چند سبد ارزاق تنها ۲۵۰ هزار تومان کمک کرده است. کمیته امداد هم رفتیم، گفتند: شما تحت پوشش بهزیستی هستید. گفتیم: بهزیستی فقط ۳۰ هزار تومان آن هم برای دوقولوها می دهد.

گرسنه ماندن 3 روزه دوقلوهای ایرانی +عکس

یک بار دوقولوها ۳ روز گرسنه ماندند

زمان از دستمان خارج شد و درد و دل ها همچنان ادامه داشت اما وقتی فهمیدیم دوقولوها سه روز بدون شیر و غذا بودند متاثر شدیم. مادر می گفت: به بچه ها آب جوش و قند می دادم اما باز بی تابی می کردند. داد زدم بخوابید دیگر خسته شدم .... خدایا کمکم کن... واقعا گاهی کم می آوردم... راستش بچه ها فقط شیر میهن می خورند آن هم از نوع پاکتی البته غذا هم به آنها می دهم. خودم هم از همان بچه اول شیر نداشتم. شیر خشک هم به بچه ها نمی سازد البته اگر هم می ساخت باز هزینه تامین آن بالا بود.

از رئیس جمهور کار می خواهم

مادر به نیت حضرت عباس نام دوقولوهای خود را امیر عباس و امیر حسین گذاشت و می گوید: چون یکی از آنها بیمار است از صورت لاغرش می فهمم امیر عباس است... در مورد خانواده همسرش سئوال کردیم: پدر همسرم فوت کرده و مادر همسرم هم زن خوبی است اما نمی توانم با آنها زندگی کنم چون پسر بزرگ دارند. خلاصه بگویم حالمان خوب نیست اما باز هم خدا را شکر که دو پسر دارم آن هم دوقولو و تلاش می کنم خوب تربیت شوند. گفتیم اگر صدای شما را رئیس جمهور شنید از طرف شما چه بگوییم؟ گفت: دنبال کمک نیستم خودم سالم هستم. فقط یک کاری باشد و بیمه هم داشته باشد.

گرسنه ماندن 3 روزه دوقلوهای ایرانی +عکس

همسایه ها طوری رفتار می کنند انگار من هم مجرم هستم

در میان در و دل ها از محله شان هم گفتند. وقتی هوا تاریک می شود دیگر جرات بیرون آمدن نداریم. اینجا پر از زمین های بی صاحب و بیابان و خاک و باد است. اگر مشکلی رخ دهد نیم ساعت طول می کشد پلیس از منجیل آباد به کیکاور برسد. گفت: همه همسایه ها ماجرای زندگی من را می دانند و من را با چوب همسرم تنبیه می کنند انگار من شریک جرم هستم.

دوقولوها را ۵۰۰ هزار تومان می خواستند!

حرفی برای گفتن نبود. هرقدر بیشتر می ماندی دردهای بیشتری را باید ثبت می کردیم. وقت رفتن بود و تا بیرون خانه آمدیم. موقع رفتن مادر دوقولو ها گفت: یک بار فردی به اسم خیر و کار خیر به ما گفت شما توان نگهداری بچه ها را ندارید بدهید خودم بزرگ می کنم و به شما ۵۰۰ هزار تومان می دهم.

گفتیم: خودش بچه داشت؟

گفت: نه بچه دار نمی شدند.

گفتیم: چرا قبول نکردید؟

گفت: مگر می شود مادر بچه هایش را بفروشد؟ به چه قیمتی؟ این دوقولوها عشق من و تمام زندگی من هستند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • عباس ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    این ی تیکه از حرفش بددجوور رو مخ بود کمیته امداد هم رفتیم، گفتند: شما تحت پوشش بهزیستی هستید. گفتیم: بهزیستی فقط ۳۰ هزار تومان آن هم برای دوقولوها می دهد. این سازمان قرار بوده یار نیازمندان باشند؟؟؟؟ پس کجاست؟؟؟ ب والله ک هه ما مسئولیم مسلمون بودن ب نمازو روزه و حج نیست ب دست گرفتن و کمک کردن ب هم نوع و همسایه نیازمندمونم هست همسایه های این خانوم محترم ب نظرم اون دنیا باید جواب های سختی ب خدا بدن... خدا خودش کمک کنه یا علی...
  • علی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    با سلام ، شیعیان علی (علیه السلام) کمک کنند خیر دنیا و آخرت در همین جاها هم هست .
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    واي بر مسئوليني كه خودشون حقوق و پاداش‌هاي ميليوني مي‌گيرن و هيچ كاري براي چنين افراد نمي‌كنند واي به حالشون هست هم در دنيا و هم در آخرت
  • ناشناس ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام مشرق حداقل شماره حساب میدادین جهت کمک مالی
  • یوسف بابلی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    باسلام. کجایند ان افردی که دم از انسانیت و..... میزنند درصورتی که از اینگونه حوادث به راحتی می گذرند.اگر یک راند انجام نشود همیه بودجه این عزیزان تعمین میشود.
  • یک فعال فرهنگی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام، من بارها تاکید کردم که نهادهایی وسازمانهایی که با فقرا ومستمندان سروکار دارند بشدت دچار مشکل اند ،قوانین شان،رفتارشان با فقرا،نوع کمک شان،خدماتشان،بشدت وبشدت مشکل دار است به گونه ای که عزت نفس انسانی رعایت نمیشود. نگاهی به نامه حضرت علی به مالک اشتر بندازید چه در مورد رسیدگی به امورات فقرا میگوید. هشدار میدهم هشدارمیدهم بی توجهی وبی احترامی وفراموش کردن فقرا در جامعه اسلامی موجب دلشکستگی ونفرینی خواهد شد که آتش است.
  • محمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا شماره حساب ذکر کنید تا کسانی که تمایل به کمک دارند بتوانند کمک کنند
  • گيلاني ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    آقاي مسئول چطور شب راحت مي خوابي
  • رضا ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا یک خیریه واسطه شود و امکان فراهم شود تا ما بصورت اینترنتی هزینه ای را برای این خانواده واریز کنیم
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا یک شماره حساب بگذارید که بشه مستقیم کمک کرد.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    کمیته امداد هم رفتیم، گفتند: شما تحت پوشش بهزیستی هستید. مشرق مسلمون نیستی نری دنبالش ! تلفن بزن، خبرنگار بفرست، ثواب داره.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    چجوری میشه بهشون کمک کرد؟
  • ناشناس ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    آقا بفریاد این مظلومان و درمانندگان برس عجل الفرج
  • محمد ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا شماره حساب ذکر کنید تا کسانی که تمایل به کمک دارند بتوانند کمک کنند
  • سعید میم ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    شما چی؟ شما نباید جواب سختی به خدا بدی که توی کشوری زندگی می کنی هموطن ات این طوری در سختی است؟
  • مهدی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    با سلام شماره حسابی معرفی کنید تا کمک کنیم در حد توان بر ما کمک کردن واجب است و این خانواده بر ما منت بگذارند کمک ما رو قبول کنند
  • حسین ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام لطفا یه شماره حساب بزارید برای کمک به این خانواده.
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    یه شماره حساب بزارید برای این بچه ها کمک مالی بفرستیم. چرا مردم کمک نمی کنند. پدر این کودکان چه ربطی به فرزندان معصوم دارد.
  • حسینی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    خواهشا شماره حساب اعلام کنید تا افرادی که توانمندی دارند و خیرهای محترم در این ماه عزیز کمک کنند.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    کمک نمی خواست. کار می خواد مثل همۀ ما
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    متاسفانه خیلی از این خانوادها هستند یکی دوتا نیستند و سازمانهای زیربط خیلی حلشون خرابه خود این سازمانها خیر میخوان که جیباشون رو پر کنه
  • علیرضا ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا یه شماره حساب برای کمک معرفی کنید
  • وحید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    واویلا . . واویلا
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    این خوبه
  • سعید ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    خب طبیعیه که وقتی به امداد مراجعه کنن همچی پاسخی داده بشه چون تا جایی که اطلاع دارم طبق بخشنامه های امداد و بهزیستی تا زمانی که مرد خانواده در زندان هست خانواده زندانی تحت پوشش امداد قرار میگیره ولی اگه حکم اعدام صادر شده باشه اون خانواده تحت حمایت بهزیستی قرار میگیره .از طرفی بیشتر مشکلات مربوط میشه به کمبود اعتبارات و قوانین دست و پا گیر .چون نمیشه یک خانواده تحت پوشش دو نهاد حمایتی دولتی قرار بگیره
  • الهه ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    لطفا راهنمایی بفرمایید برای هر نوع کمک به این خانواده
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    مشرق احمق فقط نظرات ادمهای ساده لوح وگدا پرور را نشر نده!!اینجور خونواده ذها که با بی حیایی ابروشون را به حراج میگذارند با بازی از احساسات ادمهای ابله روزگار میگذرانند!!!مگر این خانم نمیخواد کار کنه پس شماره حساب لازم نیست او را به یک کارگاه معرفی کنید او وهمه اعضا مفت خور خانواده شان را
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    صدقات پس کجا خرج میشه؟؟
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    میگه صدقه نمیخوام شماها به فکر دادن صدقه هستید بنداز داخل صندوق صدقات..
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    خوب میخوابن تازه خر خر شون هم در میآد..
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    علیخانی دنبال همین طرح محسنین است ..!!!!!!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    قابل توجه آقازاده ها که شبا راحت می خوابن
  • امیر تبریز اوغلی ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • Mehdi ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام لطفا شماره حساب معرفی کنید تا کمک کنیم...........خواهشا
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    مشرق نیوز بابا چهره این خانم رو کاش مات می کردی. اینجوری همه می شناسندش جایی بره براش بد میشه.
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    میگه بچه ها سه روز غذا نخوردن . چه طور دلت میاد به اینطفلهای معصوم بگی مفت خور ؟
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    کاش خبرنگار از این خواهرمون میپرسید که چه کاری بلده. شاید من یا کارافرین دیگه ای میتونست برای این بندگان خدا که اولاد پیغمبر (ص) هم هستند کاری دست و پا کنه
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    خدا کند دولت تدبیر و امید برای شما تدبیری کند و امید را به شما بازگرداند
  • علیرضا ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    ای آقا مگه کم هست از این قبیل خونواده ها تو جای جای کشور، فقط کافیه چشمامون رو باز کنیم
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    همه دارند از مسئولین و نهادها و ... انتقاد میکنند، اینها درست؛ اما یکی نگفت اصلا چرا شوهر این خانم زندان رفته؟! اون هم زندان رفتنی که منتظر اعدامه! پس یه جرم سنگینی کرده و گناهی رو مرتکب شده و به دست خودش، خودش و خانواده اش رو بدبخت کرده. نباید سطحی و احساساتی برخورد کرد!
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    ما به یک خانواده ای کمک میکردیم و حتی منزلش هم رفته بودیم و اوضاع زندگیش رو دیده بودیم و اون هم همیشه اظهار بدبختی میکرد ولی بعد چند وقت یکی از آشناهایش آمد و گفت این وضعش اونقدر هم بد نیست! فهمیدیم کلی طلا و پول و ... داشته ولی بازهم کمک میگرفته
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    اونایی که وضعمون بد نیست ولخرجی نمیکنن و نمیرین آتلیه از بچه شون عکس بگیرن و روی شاسی چاپ کنن؛ اون وقت اینا که ندارن شیکم بچه هاشون رو سیر کنن عکس آتلیه ای گرفتن!! بعدم ای کاش داستان شوهرش رو هم این خبرنگار میگفت چی بوده که به اعدام محکوم شده و خودش و خونواده اش رو بدبخت کرده...
  • ایزدیار ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام. این مسئله نیاز به کمک فوری دارد و خواهش میکنم علاوه بر شماره حساب ترتیبی بدهید که امکان کمک ماهیانه به این خانواده و موارد مشابه زیر نظر یک گروه یا کمیته امداد فراهم شود.
  • ایزدیار ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام. خدا شما را ببخشد که بدون اطلاع کافی افراد نیازمند را با آن عبارات نا مناسب و ناحق خطاب کردید.
  • يونس ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    سلام لطفاً اگه ميشه محدوده منزلشون رو بفرماييد شايد من بتونم كاري دست و پا كنم
  • اکبر ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    مادر دوقولوها می گفت: ۱۸۰ هزار تومان یارانه داریم بعلاوه حقوق ۳۰ هزارتومانی بهزیستی برای دوقولوها و کمک ۴۰ هزار تومانی کمیته امداد به پدرم یعنی در مجموع می شود ماهانه حدود ۲۵۰ هزار تومان!
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    شماره حساب؟؟؟
  • kia516 ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خدا رو شکر شما که عاقل هستید چرا این همه توهین؟ «احمق,ساده لوح, گداپرور ,بی حیایی ,حراج آبرو,آدمهای ابله,مفت خور ؟؟؟!!!»آقا باربرداری که نیستی بار بر دوشی نباش.
  • موسي زاده ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    منتظر تماستون هستم مشرق.من قصد دارم برم و پيداش كنم.منتظر راهنماييتونم.تمام تلاشم رو ميكنم كه كمكش كنم.
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    1 0
    سلام واقعا برا ی کسایی که قضاوت نادرست کرده بودن متا سفم.کاش ما خودمون رو به جای این خانواده میذاشتیم.پدربی چارشون چی میکشه.اون از این دخترش که سیاه بخت شد اینم از این دخترش که با 2 تا بچه ی دوقلو این حالو روزشه.خداااا کمکشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس