آصفری با بیان اینکه شبهات و سوالاتی در اذهان عمومی و نمایندگان مطرح است که پاسخی برای آنها داده نشده، گفت: شبهات زیادی در متن توافق وجود دارد که باید پاسخ دقیقی برای آنها وجود داشته باشد که از جمله آنها ماده 12 است.

عراقچی امروز به کمیسیون امنیت ملی می‌آید/ سوالات و ابهامات نمایندگان با سخنرانی ظریف و صالحی برطرف نشد/ قرار نبود توافق تسلیحاتی با غربی‌ها داشته باشیم/ موضوع موشک‌های بالستیک می‌تواند برای بنیه دفاعی کشور چالش جدی ایجاد کند/
گروه سیاسی مشرق - محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مشرق به بیان توضیحاتی پیرامون جلسه امروز مجلس پرداخت و گفت: شبهات و سوالاتی در اذهان عمومی و نمایندگان مطرح است که هنوز پاسخی برای آنها داده نشده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اقای ظریف و آقای صالحی گزارش کلی را از روند توافق ارائه کردند، عنوان کرد: امروز آقای ظریف و صالحی هم از بعد سیاسی و هم از بعد فنی به بررسی جمع بندی توافق هسته‌ای پرداختند و جلسه دوستانه و خوبی بود.

وی در ادامه خبر داد: بعداز ظهر نیز آقای عراقچی به کمیسیون امنیت ملی می آیند.

آصفری با بیان اینکه شبهات و سوالاتی در اذهان عمومی و نمایندگان مطرح است که هنوز پاسخی برای آنها داده نشده است، تاکید کرد: شبهات زیادی در متن این توافق وجود دارد که باید پاسخ دقیقی برای آنها وجود داشته باشد که از جمله آنها ماده 12 است.

وی همچنین با اشاره به موضوع موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی عنوان کرد: در مسئله موشکی و دفاعی ایران در متن توافق ابهامات زیادی مطرح است که تاکنون پاسخ شفافی درباره آنها مطرح نشده است و حتی در موارد متعدد دیگر نیز مانند مرحله راستی آزمایی ابهامات زیادی وجود دارد.

آصفری ضمن بیان اینکه بررسی این ابهامات نیاز به جلسات متعدد غیر علنی دارد، گفت: ما نیز باید در کمیسیون امنیت ملی جلساتی را پیرامون این موضوع برگزار کنیم، که جلسه امروز ما با آقای عراقچی پیرامون همین موضوع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه باید آقای ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده بیایند و در مورد این موارد غیر شفاف و ابهاماتی که وجود دارد پاسخ ارائه کنند تا برای ما و سایر اعضای کمیسیون امنیت ملی روشن شود، اظهار داشت: ما قرار نبود توافق تسلیحاتی با آنها داشته باشیم و فقط بنای ما بر موضوع هسته ای بود ولاغیر. ولی اینطور که مشخص است بخش هایی در توافق وجود دارد که کاملا اشاره به موضوع تسلیحاتی و هسته‌ای دارد و این موارد باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، چرا که این موارد می‌تواند برای بنیه دفاعی جمهوری اسلامی چالش جدی ایجاد کند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما به هیچ وجه زیربار این نمی رویم که آنها بخواهند در بخش های دفاعی و تسلیحاتی ما دخالت کنند و مانع ایجاد کنند، اینگونه محدودیت ها مواردی نیست که ما بخواهیم آنها را بپذیریم و اجازه بدهیم تا غربی ها برای ما تعیین تکلیف کنند. لذا این شبهات وجود دارد و باید پاسخ قانع کننده ای در خصوص این موارد شبهه ناک ارائه شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام علینا و علی عبادالله الصاحین
  • ضرغام فیروزی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    این بحث تخصصی است و ما عامه مردم از ان سر در نمیبریم از مسئولین در این رابطه میخواهیم نهایت سعی را در حفظ منافع ملی که با خون هزاران شهید گلگون است کمال همت، دقت و مسئولیت را بنمایند. عزت زیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس