چندی است که شاهد آن هستیم که برخی از مقامات زن کشورهای قاره سبز که با مسولان ایرانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند، بعضا با پوشش‌های نامناسبی در این دیدارها ظاهر می شوند که دور از شان مقام مربوطه و همچنین ملت ایران است.

گروه سیاسی مشرق – در زندگی روزمره لباس و نوع پوشش به عنوان درجه‌ای از اعتبار و شخصیت افراد شناخته می‌شود و هر فرد عادی به خوبی می‌داند با چه پوشش و لباسی در چه مکانی پای بگذارد. در فرهنگ‌های مختلف نیز لباس نشانه شخصیت و فرهنگ اشخاص است و در عصر ارتباطات به عنوان یک وسیله ارتباطی مهم شناخته می‌شود.

با این توضیح در حوزه دیپلماتیک نیز موضوع با درجه بسیار بالاتری اهمیت پیدا می‌کند؛‌چراکه اولا لباس افراد نشانه فرهنگ و شخصیت جامعه‌ای است که فرد دیپلمایت یا مقام مسئول آنرا نمایندگی می‌کند و همچنین پیامی به طرف مقابل نسبت به میزان ارزشگذاری به وی و همچنین موارد دیگر مانند نشان دادن قدرت و اعتبار و ... ارسال می‌کند.

آیا زنان اروپایی عرف دیپلماتیک را یاد می‌گیرند؟ +تصاویر

اما چندی است که شاهد آن هستیم که برخی از مقامات اروپایی بویژه زنانی کشورهای قاره سبز که با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند، بعضا با پوشش‌های نامناسبی ظاهر می شوند که دور از شان مقام مربوطه و همچنین ملت ایران است که نماینده‌شان با چنین افرادی ملاقات می‌کنند.

آیا زنان اروپایی عرف دیپلماتیک را یاد می‌گیرند؟ +تصاویر

چندی پیش بود که هیئتی اروپایی به تهران آمد و دیداری با مسئولان کشورمان از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد که در آن یکی از زنان پارلمان اروپا با لباسی نه تنها خارج از عرف دیپلماتیک بلکه خارج از عرف معمول در داخل کشورمان ظاهر شد که مورد انتقاد شدید افکار عمومی قرار گرفت. این موضوع حساسیت بسیاری را به دنبال داشت و به نظر می‌رسید که با توجه به حساسیتی که از سوی افکار عمومی نسبت به چنین مساله‌ای ایجاد شده است دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود؛ چه اینکه مقامات مربوطه اعلام داشتند که قصوری در مورد مطلع ساختن نماینده زن مربوطه از سوی دستگاه ذی‌ربط صورت گرفته است که اصلاح می‌شود. [1]

آیا زنان اروپایی عرف دیپلماتیک را یاد می‌گیرند؟ +تصاویر

اما اخیرا در حاشیه دیدار حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان با وزیر خارجه ایتالیا یکی از زنان هیئت ایتالیایی با لباس نامناسب به ملاقات با رئیس جمهور ایران حاضر شد که نشانگر همان رویه گذشته بویژه توسط مقامات زن اروپایی است که در ذهن افکار عمومی ایران با توجه به وقایع گذشته به عنوان یک دهن کجی نمود یافته است.

آیا زنان اروپایی عرف دیپلماتیک را یاد می‌گیرند؟ +تصاویر

از سوی دیگر بازهم این انتقاد مطرح می‌شود که مسئولان مربوطه ایرانی چطور اجازه داده‌اند که این خانم ایتالیایی با چنین لباسی به حضور رئیس جمهور برسد. به هر جهت به نظر می‌رسد بازهم قصوری از هر دو سو بوجود آمده است که از جهت تکرار مکررات صورت خوشی ندارد و ضمن توضیح مقامات مسئول در این زمینه، بایستی نسبت به تکرار موارد مشابه دیگر جلوگیری لازم صورت گیرد تا شانیت مردم و مقامات ایرانی که نماینده ملت ایران هستند در چنین روابطی هر چند مهم و حیاتی حفظ شود و از بروز این شائبه که به سبب ایجاد رابطه با برخی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی در برخی از موارد مسامحه صورت می گیرد، جلوگیری شود.



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/425790


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 83
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 1
    این شلوار دیپلماتیک ایتالیایی‌هاست هههههههه
  • اکبری ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 1
    همه آنها میدانند که چکار میکنند و عمدا برای تحقیر و توهین با چنین لباسهای دلقک گونه به ملاقات بالاترین مقامات ما میروند .یاد آن اسیر در بند صدام بخیر که از پذیرش خبرنگار بی حجاب خوداری کرد.
  • رحیم امینی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    هر زمانی که به تصاویر منعکس شده از ایران نگاه کردند و ندیییدند که بر تن زنان ایران ساپورت های گوناگون و بر سر شان روسری هایی هست که نبودنشان بهتر از بودنشان است آنوقت آها هم بهتر عمل میکنند
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 0
    تا زمانی که مسئولان داخلی عرف دیپلماتیک رو بهشون دیکته نکنن یاد نمی گیرند واینطوری دهن کجی می کنن
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 3
    از نظر پوشیدگی به نظر من مشکلی نداره و بهتره شما هم نفستون رو تقویت کنید که به گناه نیوفتید.
  • taha ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    3 0
    خدایی بهتر از ساپورته که ماشالله پر شده تو شهرا
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مشکلی نداره حالت خوبه!!!! نفستون رو تقویت کنید!!!! جلوی رئیس جمهورت اینطور ظاهر بشه خوبه؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    بابا بزرگ منم چنتا ازین شلوار دیپلماتیک ها داره
  • محمد رضا شفیعی راد ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    دین فرمایشی تو جامعه آخرش این میشه دیگه....برادران ارزشی یه سر به چهار راه ولی عصر بزنند تا عمق فاجعه در پوشش به اصطلاح آقایان و خانم ها ببینند.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بحث حجاب و پوشیدگی نیست. این پوشش رسمی نیست و توهین آمیزه در دیدارهای رسمی باید لباس رسمی پوشید. مثلا "کت و شلوار" و "تیشرت و شلوار جین" هر دو خوب هستند ولی شما با تیشرت و شلوار جین هیچ وقت نمیری خواستگاری!
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 1
    بفرمایید چی بپوشه که باب میلتون باشه؟
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مسئله حجابشون نیست.بلکه رعایت شئونات دیپلماتیک هست..آقای امینی همه چیز را منکراتی نبین
  • بهرام ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 0
    خدائیش یکی نمیگه توی این ملاقات چی گفتن که به نفع این مملکت باشه همه با ولع شلوار چسبون خانومو منتقدانه مورد انتقاد قرار می دن و در حقیقت وصف العیش نصف العیش.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    عزیز خیلی پرتی
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    یعنی اگر ما هم لنگ بپوشیم جلوشون مشکلی نداره ؟؟؟
  • User ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    الکی شلوغش کردی مشرق؛ دهن کجی دیگه چیه؟!
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خیلی عجله داشته با بیرجامه و لباس خواب اومده ... گفته اینها هم که شیفته ما هستند تا حالا که بهشون برنخورده حالا هم برنمیخوره !!!
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    با توجه به این که در برخی از این کشورها گرفتن حجاب ممنوع است آیا وقتی زنان مسلمان به آنجا می روند باید حجابشان را بردارند . اگر اینها اینگونه لباس می پوشند به دلیل عدم شناخت کافی ان ها از فرهنگ ما و همچنین توقع بیجای ما از آن هاست به نظر من باید به آن ها اجازه داد تا با همان لباس دیپلماتیکی که در کشورشان می پوشند به ایران بیایند نه طوری برخورد کنیم که بنده های خدا مجبور شوند لباس خواب بپوشند
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    شلوار کجا بود! این که تنبونه
  • ناشناس ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    آقای امینی این خانم مسئول کشور هستن و دارن با مقامات بالای یک کشور دیدار میکنن مجلس فرق داره نه کوچه بازاره نه پارتی نه مهمونی شخصی نه عروسی البته لباس این خانم کم از مایو نداره ، برای ما ایرانی ها زشته که سطح فکری اینچنین کوتاه داشته باشیم
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    این همون حجابیه که یکم پوشیده تر ویا خیلی کم حجابتر از این رو تو تمام شهرهای ایران میتوان دید.
  • ناشناس ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    ربطی نداره لباسش مناسب این مراسم نيست
  • نجوا ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    به نام خدا باسلام خدمت همه ی مخاطبای عزیز... مسئله وقتی جدی و دردناک وتوهین آمیز میشه که یه مروری تو اینترنت داشته باشیم... و ببینیم اینجور پوششی اصلآ دیپلماتیک که نیست هیچی... این خانما تو هیچ ملاقات رسمی دیگه اینجور لباس نمی پوشن هیچی... تازه تو مجلات وسایت های مربوط به مدشون این مدل پوشش رو،واسه خانمای عادی هم که میخوان تو اجتماع حاضربشن، قبول ندارن وت به هیچ وجه توصیه نمیکنن...
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    از این بیژامه ها تو سداسماعیل پره
  • دریجانی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بابا چه خبره تو مملکت ما ؟این چه وضعشه آخه اولا حجاب جز اصول و اعتقاد ماست بعدشم اینجوری میان جلو رئیس جمهور ما که ما رو تحقیر کنن چون راهشو یاد گرفتن بس مسئولای ما وا دادن....جمع کنین داداش این دیدارای اعصاب خوردکن رو
  • ایرانشهر ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اونا خودشون فرهنگ پوشش رو در ایران میدونند. اینطور پوشش شاید تعمدی و برای دهنکجی به فرهنگ ایرانیه
  • دریجانی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بابا چه خبره تو مملکت ما ؟این چه وضعشه آخه اولا حجاب جز اصول و اعتقاد ماست بعدشم اینجوری میان جلو رئیس جمهور ما که ما رو تحقیر کنن چون راهشو یاد گرفتن بس مسئولای ما وا دادن....جمع کنین داداش این دیدارای اعصاب خوردکن رو
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بابا اصلا بی خیال حجابش. آخه این چه پیرهن و شلواریه؟؟ مگه میخواد بره تو رختخوابش ؟ این ها تو جاهای دیگه اصلا این تیپی لباس نمی پوشن. میخوان ما رو کوچیک کنن...
  • ايراني ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    3 0
    زمانيکه شما براشون تعيين تکليف ميکنيد که چي بپوشن بهترازاين نميشه يارو مجبوره با پيژامه بيات خوب ولشون بکنيد مثل ساير کشورها که ميرن لباس بپوشن خودشون بلدن اگه به فيلم سفرهاشون به سايرکشورها نگاه کنيد متوجه ميشويدکه در جلسات رسمي بيشتر اونها با لباسها ي رسمي حاضر ميشن
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مقامات اروپایی اتفاقا خوب عرف دیپلماتیک رو بلدن، این دولت ماس که باید یاد بگیره... وقتی اونا با این وضع میان تو کشور ما و توی جلسه معلومه که ضعف از دیپلماسی ماستِ ماست. نه دیپلماسی اونا...
  • امیر ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    البته برای غربی ها همیشه این عجیب بوده، و تا اندازه ای توهین به شئون دیپلماتیک، که مقامات ایرانی کت و شلوار غربی را بدون کراوات و با یقه های بسته می پوشند. خیلی از نظر آنها این مسئله عجیب است.
  • عادل ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خانم وزیر ایتالیا هم روسری دارد و هم لباس گشاد پوشیده است و از اینجهت شرع اسلام را رعایت کرده ، برخلاف آن خانم نماینده پارلمان اروپا که بجای روسری یک کلاه ، و لباس تنگ بدن نما پوشیده بود بنظر بنده که در اروپا بزرگ شدم و با عرف اروپا آشنائی دارم ، لباس این خانم وزیر ایتالیا هم محترمانه است ، و هم مردمی ( باصطلاح ما ایرانیها .. خاکی ) است .. بمعنی اینکه از زنان سرمایه دار و مدپرست نمی باشد. کمی دیدگاه اسلامی و جهان شناختی خود را بالا ببریم اینکه شلوار طرف گشاد است و شبیه پیژامه مامان بزرگ است که استدلال شرعی حساب نمی شود دوستان و بردران عزیز !!! ..... در ظمن بنده با دولت روحانی شدیدا مخالفم ولی این دلیل نمی شود که حق را نگویم
  • ایرانی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    آقا محمد رضا شیقه رو ربط داده به آفتابه ... بابا اندیشمند ...
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    دیپلماتهای زن ایران وقتی با چادر سیاه به اروپا میرن مگه اونا مشکلی دارن وجارو جنجال به پا میکنند
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مرنجان دل اروپاییان را که این مرغ وحشی. زبامی که برخاست مشکل نشیند.
  • محمد ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    ضعف دیپلماتیک ما ؟؟؟!!!!!!!! برادر یه چی بگو که ما خندمون نگیره
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اقای محترم ما را گاگول گیر اوردی یا خودت را به ..... برادر من ما می گیم لباس طرف رسمی نیست همین. لباس رسمی می دونی یعنی چه من نمی دونم چرا بعضی ها خودشون را به خواب می زنند
  • روستازاده ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بادیدن تصاویر باید گفت بدون حجاب باشند سنگین تر هست و این پوشش یعنی تمسخر حجاب
  • محمد1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    ما از وقته که قرار شد دم کدخدا را ببینیم تحقیر از جانب غرب را پذیرفتیم و آن را افتخار دستگاه دیپلماسی خود دانستیم
  • maleki ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    آب از سرچمه آلوده است چرا باید توجه نشوند چرا قبل از ملاقات با سران مملکتی تذکر داده نمی شود تا کی اهمال و تسهیل واقعا که
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    من در هلند دانشجو هستم. اینا حتی برای جلسات دفاع دانشجویی لباس رسمی دارن، اوتوقت برای دیدارهای رسمی شون باید لباسی بپوشن که اینقدر غیررسمی ه؟!!! این کارا فقط توهینه و باید زودتر جلوش گرفته بشه.. در سفارت فرانسه در ایران!! هم شما باید برای گرفتن ویزای فراتسه عکس بدون حجاب ببری!! اینا اگه توهین نیست پس چیه؟!!..
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    ناشناش اونی که لباس رسمی نمیدونه چیه ماییم نه اونا
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    شلوارش خال خال پشمیه
  • امیر تبریز اوغلی ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعا شیفته این همه عزت شدم ...روحانی مچکرند.......
  • سورنا سردار ایرانی ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    آقا امیر اگه نمیدونید بدونید که اتفاقا در همون کشورها اگر کسی بخواهد کت و شلوار بدون کروات بپوشد و رسمی هم باشد از همین پیراهن های یقه دیپلمات استفاده می کنند.
  • ملت بدبخت ایران ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    والا ما حساس نیستیم شماهایی که نونتون توی این حرفهاست حساسش میکنید
  • قاسم ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خیلی هم حجابشون خوبه ؛اصلا اونها بی حجاب نیستند که خیلی هم خوش حجابند؛ چرا همه جا شماها باید نظرتون را تحمیل کنید ؛ مگه زنای دیپلمات شما اروپا میرند با تاپ دامن میرند که توقع داریداونا هم با چادر روسری بیان تهران
  • امین 10 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    . من فکر می کنم این لباس فتوشاپه شاید لباس اصلی خیلی دیگه غیر عرف بوده
  • یه بنده خدا ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    این چیزا که تحقیر ملت بزرگ ایران نیست ... نه رییس جمهور تحقیر شده نه ملت بزرگ ایران . به نظرم این منتقدان بازم دلشون میخواد حرف های قشنگ بشنوند.
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق كثافت حيوان خود پرست ديوانه ...
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق نادان نا بخرد خوب است در خارج يك زن از طرف ايران برود و بگويند كت و دامن تنت كن هان كله پوك
  • یاسین ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    یادمه توو یک برنامه ای هدیه تهرانی اومد کنار مشایی نشست و عکاسها تصویر گرفتند و چقدر آبروی مشایی بیچاره را بردند. لعنت خدا بر چپ و راست لعنت خدا بر اصلاح طلبان و اصولگرایانی که مشایی را مظلومانه ترور شخصیت کردند و با تهمتهای خود او را شهید تهمت کردند.
  • اهوازی ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بازم اشتون و موگرینی.
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق چرا عکس اون زن مقابل لاریجانی را نزاشتی خسیس!!
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خخخخخ حتما هم دولت و هم مجلس نیاز مبرمی به گشت ارشاد دارند خخخ!!
  • حسین ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    بنده با نظر شما مواقف نیستم و این به آن خاطر نیست که به مزاجم نمی سازد. بلکه به خاطر آن است که ظاهرا شما که در اروپا بزرگ شده اید، با عرف دیپلماتیک اروپا و یا حتی آلمان آشنایی کاملی ندارید. بدیهی است که ایشان با این سرو وضع هیچوقت از در ورودی کاخ سفید واشنگتن هم نمی توانست وارد بشود، چه برسد که در حضور خبرنگارها با رئیس جمهور آمریکا هم ملاقات بکند. البته همه دنیا می دانند که حضور دیپلماتیک در ایران حساسیت های خاص خودش را دارد و مردم ایران (منظورم محوطه خارج از شمران و چند نقطه معدود یکی دو شهر دیگر ایران است) نسبت به پوشش خانم های خارجی، فوق حساس هستند. آنها هم با علم به این مطلب می خواهند به ما دهن کجی کرده باشند. به زبان دیپلماتیک این یک تحقیر طرف در مقابل دوربین است.
  • مهدی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    دلش می خواد، چرا شما مجبورش می کنید وقتی میاد ایران حجاب سرش کنه؟
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خلایق هر چی لایق
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    شاید نه حتما!
  • bahar ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    تاكــــــــــــــي ميخوايم شاهد اين توهين ها باشيم اين طرز لباس پوشيدن چيزي رو جز كم ارزش جلوه دادن دولت و ملت ايران نميرسونه اخه كي اين دولت ميخواد واكنش نشون بده ؟
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    دین فرمایشی؟!!! کی شمشیر گرفته زیر گلوت که باید مسلمان باشی؟؟؟؟ ولی وقتی تو یه جامعه اسلامی زندگی میکنی باید مطیع قوانین باشی
  • محمد ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    قانون اساسی ایران اسلامی است وطبق قانونی که 98 درصد مردم بهش رای دادن باید میهمانان خارجی چه دیپلمات چه توریست حجاب را رعایت کنن .ومتاسفانه این ضعف دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه وبخش تشریفات مجالس هست که اینگونه موارد پیش میاد .چطور در محد آزادی بیانتان همون فرانسه دختران باحجاب حق تحصیل ندارن ؟دنیا را کشتین با این آزادی های مسخره تان
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    حتمأ لباس دیگه ای نداشته..حجاب تحمیلی همینه دیگه...اگه لباسای خودشونو می پوشیدن از این بهتر میشد..این کار ما توهین به اوناس..بالاخره اینام دیپلمات و نماینده کشورشون هستن و لباس زننده نمیپوشن هر چند بی حجاب هم باشن..
  • محمد ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    دستگاه وزارت خارجه مسئول این گونه موارد هست
  • رحیم ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    واقعا عقب افتاده اید تو کاری که به شما مربوط نیست دخالت نکنید
  • دریا ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این دلقکاتودیدارهای رسمی کشورخودشون هم پوشش رسمی رورعایت میکنندولی اینجا؟ تحقیرشدن که شاخ ودم نداره.هی بعضیها بگیید مگه چه اشکالی داره، گیرندید، مگه چشه؟ بابا چش نیست؟
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بابا بحث سر عرف دیپلماتیکه. حالا هی حرف خودتونو بزنید. لا اقل تیتر رو درست بخونید بعد نظر بدید
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خواهشا چرت و پرت نگید
  • علس ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آخخخخخخخخخخش
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    به خدا قسم دشمنان ما کاری نمی کنند که به نفع ما تمام شود. همین ها، صدام رو مجهز کردند که ما رو محو کنند حالا هم اگه کشوری به ما حمله کنه مطمئنا همین کار رو می کنند. وقتی مقداری پول بلوکه شده ما آزاد شد، از اون طرق قیمت نفت رو کاهش دادند که جلوی تاثیر اون پول ها رو بگیرند.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حجاب قانون کشور ماست. چطور اونا حق دارند هم جنس بازی رو به رسمیت بشناسند. حق دارند بی حجابی رو قانون کنند و مانع ورود محجبه ها به کلاس شوند ولی ما حق نداشته باشیم داشتن حجاب رو قانون کنیم. چیزی که معلومه، اینه که این نوع پوشش یقینا در جهت تحقیر کشور ما و تضعیف روحیه مقاومت در کشورهای اسلامی است.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    برای تحقیر و توهینه
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    کراوات داره منسوخ میشه و توی سیلیکان ولی امریکا که مهد تکنولوژی دنیاست دیگه هیچکس کراوات نمیزنه.
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    غیر از سخنگو وزارت دیپلمات زن هم مگه داریم؟
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خب شاید شما از جنس بشر نیستین چون یوسف نبی از این مسائل به خدا پناه برد و اگر برهان خدا رو نمیدید به گناه میفتاد
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بد حجابی بده هرکس انجام بِده بَده اما اگه بدحجابی قرین توهین به یک ملت و دین آنها شد این دیگه اصلا بحثی نداره ضمن اینکه ساپورت از سال 90 مد شد اما از دولت فعلی زنان خارجی این مدلی ظاهر میشن
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگه شناخت نداره غلط کرده رفته تو کار روابط خارجی. یادت رفته اوباما رفته بود چین طبق رسم و رسومات اونها چنان تعظیمی کرده بود که خود رئیس جمهور اونا همینطور مات مونده بود!
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حتما هست!
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگه تعیین میکردن که این شکلی نمیشد. همچین حرف میزنی انگار دو روزه تو ایران انقلاب شده قبلا ندیدیم چه شکلی میامدن! یا خودتو به خواب زدی یا خودتو به خواب زدی داداش
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حق گویی ات هم در حد همون دیدگاه اسلامیته. ما خانومهامون خاکی نیستن جاشون رو سره خاکی کرم خاکیه
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مگه خانومای ما نامسلمانن. مگه اونها حکم به کشتن فلسطینیها میدن. مگه اونها در ارتش میرن تا مردم عراق رو بکشن؟ مگه اونها حکم به تحریم دارو و... برا مردم یک کشور میدن که چادرشونم کنار بذارن
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ناشناس قرصاتو خوردی؟!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگه فکر میکنی به تو و مردم مربوط نیس پس چرا کامنت میذاری؟ اگه به تو مربوط نیس بهت توهین شه به ما مربوطه
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    من باهاتون موافقم اما موندم چرا همه تو کامنتها دائم از اونا میگن. یکی نمیپرسه پس دولت چه کاره است؟!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خدا شفا بده
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خیلی بی فرهنگی مگر اون زن چشه
  • محسن ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این اروپایی‌ها هرجا میروند با خودشان فرهنگ لجن پراکن خودشان را هم میبرند
  • رحمن ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این زنان خارجی برای اینکه دهن کجی کنند و آزادی منحوس خود را برخ ایران بکشند این حرکت ناشایست را نشان می دهند خود را به دیوانگی زده اند در ضمن به چادر خانم وزیر خودمان نگاه کنید اینقدر این چادر را بد گرفته که شلختگی کامل است یکطرف چادر نیم متر با طرف دیگر اختلاف ارتفاع دارد والله می توان هم چادر خوب داشت و هم شیک بود .این شلختگی اصلا خوب نیست و درست این عکس حرکت زنان خارجی را تقویت می کند .
  • محمد ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگه یه خورده هممون دقت کنیم ودیدار های قبلی گروه های دیپلماتیک توی ایران رو به یادبیاریم میفهمیم که این مدل پوشش بسیار کم بوده واکنون با توجه به توافقات انجام شده میخوان به دنیا بفهمونن هرطورکه میخوان میتونن با دولت ومردم ایران رفتارکنند. وننگ برما ایرانیها که بابهانه های مختلف مثل (خاکی بودن واین حرفا و بدلیل توافق بااونها)نخوایم این رفتار روتوحین تلقی کنیم وباهاشون برخوردنکنیم
  • سید سجاد ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    جناب عادل خان آلمانی .! اخوی اِفه نیا و منم توی همون یا همین خراب شده ی فسقو فجور محض بدنیا اومدم نه فقط بزرگ شده باشم .ولی بنده خدا همون که گفتی درسته تو اینجا بزرگ شدی یعنی دیگه شگل گرفتی و نمیشه عوضت کرد . کاش میدونستم کجای آلمان هستی و باهات تماس برقرار میکردم ببینم چند مرده حلاجی تو کارت و درفهمت چه مدنی و متمدنیش چه اسلامی و دینی , حتی حاضرم باهات اگرم دین دیگه ائی رو قبول داری باهات نشستی داشته باشم و یه ترازنامه ی همو بررسی کنیم . المان شهر دوسلدورف /
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    عملا دارند مسخره مان می کنند ...
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    عزیزم اینها عزت پاسپورت ایرانیه!
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    وقتی نمی فهمی خب نمی فهمی دیگه!
  • آ.س ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    مگه چادر غیررسمیه؟؟؟؟؟لباس رسمی دیپلماتای زن ایرانیه
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    نمی تونست عین آدم حجاب کنه؟؟؟حتما باید اون لباسارو بپوشه؟؟؟!!!!!
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    در جواب آن آقایی که میگه "بفرمایید چی بپوشه که باب میلتون باشه؟" بنده امثال شما را قبلا هم زیارت کردم که اگر آن خارجی ایرادی به ایرانی بگیرد یا مسخره کند امثال شما میپرن وسط و توجیه کننده داوطب میشوید که بله واقعا با این کار آبروی شما و ایرانیان رفته جلوی آن چشم آبی! ولی اصلا بالعکس ماجرا از طرف شما غرب زده ها یک کار عجیب غریب است اگر از طرف ما مطرح شود همانطور که ادعا هم کردید. خوب چرا از خودت نمی پرسی چطور کسی از پوشش کاترین اشتون ایرادی نگرفته؟ علت آن است که آن دیپلمات درک این را دارد که لباس یک جلسه دیپلماتیک با لباس پیاده روی در خیابان تفاوت بسیار دارد.
  • ایمان ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    مثل برداشتن حجاب از سر خبرنگار در حضور احمدی نژاد که نیست ؟ مشرق چاپ کن تا نشون بدی آزادی بیان داری
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    البته هیچ دیپلمات زنی تاپ نمی پوشه . شما سیاستمدارهای زن رو اشتباه گرفتی!!
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    خیلی از سیاستمدارهای اروپایی زن هستند و این شوخی نیست! باید خودتون رو وفق بدین :)
  • hamid ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    من نمی دونم چرا الکی دعوا می کنید خی این عکس ها رو به هردیپلماتی که نشون بدی خندش می گیره . معلومه که این لباس نشان دهنده ی توهین به مسئولین و کشور ما هستش. توهین به رئیس جمهور کشور ما هستش. متاسفانه دولت علاقه به ارتباط با غرب ، دچار ضعف دیپلماتیک شده. شاید در کشور های دیگه اگر طرف مقابل همجین لباسی می پوشید . جلسه رو بع نشانه ی اعتراض ترک می کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس