کد خبر 449528
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

تکفیری‌های داعش بار دیگر به شهر «الحسکه» در شمال سوریه هجوم آوردند؛ شهری که هفته گذشته با همکاری ارتش و نیروهای کرد سوریه از دست تروریست‌ها پاکسازی شده بود.

به گزارش مشرق، سه‌شنبه‌ شب (دیشب) گروهی از عناصر تروریستی داعش حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و نیروهای محلی کُرد در مناطق جنوبی شهر حسکه آغاز کردند و نیروهای سوری با همکاری نیروهای کُرد، خود را برای حمله آنان آماده کردند.

با نزدیک شدن تروریست‌های داعش به پاسگاه‌های نیروهای سوری و کرد درگیری شدیدی بین دو طرف ایجاد شد و این درگیری چندین ساعت بطول انجامید.

به گزارش فارس، همزمان با شروع حملات تروریست‌ها، جنگنده‌های ائتلاف آمریکائی مواضع داعش در اطراف منطقه را چندین مرتبه مورد هدف قرار دادند. در درگیری بین نیروهای سوری با داعش تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

به دلیل درگیری پراکنده در منطقه آمار دقیقی از کشته و زخمی‌ها هنوز در دست نیست.

همچنین روز گذشته گروهی از عناصر تروریستی داعش به همراه یک خودروی حامل چند تن مواد منفجره قصد نفوذ به مناطق شرقی شهر را داشتند. در این حمله تروریست‌ها ابتدا خودروی حامل مواد منفجره خود را به مواضع نیروهای مردمی در اطراف مناطق «العزیزیه و الصالحیه» نزدیک کردند که نیروهای کرد توانستند خودروی انتحاری را از فاصله نزدیک منهدم کنند.

همزمان با اطلاع پیدا کردن نیروهای کرد، گروهی دیگر از نیروها کرد از شهر برای کمک به همرزمان خود به منطقه اعزام شدند تا از ورود تروریست‌ها به منطقه جلوگیری کنند.

بعد از منفجر شدن خودروی انتحاری نیروهای کرد مواضع و تحرکات داعش در اطراف منطقه را زیر آتش گلوله قرار دادند که عناصر داعش بدلیل حجم بالای حملات نیروهای کرد مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

اواخر هفته گذشته نیروهای سوری به کمک نیروهای عشایر شیعه منطقه و نیروهای محلی کرد شهر الحسکه را بطور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اگه اردوغان. کثیف ارتش و کردهای سوریه رو تضعیف نمیکرد داعش جرات حمله مجدد نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس