کد خبر 451898
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

مدیر هنری ارکستر فلارمونیک چین پس از ورود به تهران گفت: این بزرگترین ارکستر چین است که بر اساس فعالیت های خود به همه جای دنیا سفر می کنند و این افتخار بزرگی است که این شانس را داریم که در ایران حضور پیدا کنیم.

به گزارش  مشرق، ارکستر فلارمونیک 110 نفره چین به مدیریت هنری لانگ یو ظهر امروز وارد ایران شد تا در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در تالار وحدت تهران روی صحنه برود.

لانگ یو پس از ورود به ایران در خصوص این اجرا گفت: این بزرگترین ارکستر چین است که بر اساس فعالیت های خود به همه جای دنیا سفر می کنند و این افتخار بزرگی برای ما است که این شانس را پیدا کردیم که در ایران حضور پیدا کنیم. این برای ما یک رویا بود که به ایران بیاییم و هم برای من و هم برای موزیسین ها خیلی هیجان انگیز است که برای برگزاری برنامه به تهران آمدیم.

وی افزود: علی رهبری پیش از این، با ارکستر چین کار کرده و او ما را می‌شناسد. وقتی آقای رهبری به پکن آمد، من سفر بودم و نتوانستم اجرای او را با ارکستر ببینم؛ اما وقتی از سفر به چین برگشتم، دیدم که همه شیفته او شده‌اند. هیچ وقت ندیده بودم اعضای اکستر ما این چنین شیفته یک رهبر ارکستر مهمان شوند. البته من معتقدم اعضای یک ارکستر مانند بچه های کوچکی هستند که خیلی زود احساسات خود را نشان می‌دهند.

یو تصریح کرد: ما این شانس را پیدا کردیم که از این پس روابط فرهنگی بیشتری را با کشور ایران از طریق فرهنگ و هنر برقرار کنیم و برای من شخصا افتخار بزرگی است که با علی رهبری کار می کنم من از ایران حرف‌های زیادی را خواندم و شنیدم اما بالاخره این شانس را پیدا کردم که در ایران حضور پیدا کنم.

 «پانگ سن» سفیر چین در ایران درباره حضور ارکستر فلارمونیک کشورش در ایران گفت: امروزه رفت‌وآمد بین دو کشور بیشتر شده است. روسای دو کشور یعنی آقای روحانی و رییس‌جمهور چین، بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند. بهتر است این همکاری و رفت‌و‌آمد بین دو کشور در زمینه فرهنگی هم بیشتر شود. اعضای دو ارکستر ایران و چین به‌خوبی یکدیگر را می‌شناسند.

وی در خصوص مذاکرات اخیر هسته ایران و 5+1 نیز گفت: ایران به تازگی با 1+5 به توافق رسیده است و این موضوع باعث همکاری بیشتر دو کشور ایران و چین می‌شود. امیدوارم این کنسرت دستاوردهای خوبی داشته باشد. وقتی هواپیمای این نوازندگان در فرودگاه نشست، آنها فکر کردند که به خانه خودشان آمده‌اند.

ارکستر فیلارمونیک چین به همراه ارکستر سمفونیک تهران در دو روز انتهایی هفته جاری قطعاتی چون شهرزاد نیکلای کرساکف، سمفونی شماره 9 در می مینور- اپوس 95 (دنیای نو) اثر آنتونین دوژاک، سمفونی شماره 5 در می مینور اپوس 64 از پیوتر ایلیچ چایکوفسکی و قطعه شاهزاده ایگور از الکساندربرودین اجرا می کند.

بر اساس این گزارش، کنسرت مشترک ارکستر فیلارمونیک چین و ارکستر سمفونیک تهران 22 و 23 مردادماه امسال در تالار وحدت تهران برگزار می شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس