به گزارش مشرق، هوشنگ شهبازی کارشناس حملونقل هوایی، اظهار کرد: هماکنون 2000 جوان خلبان با سن 20 تا 25 سال در کشور داریم که یا خانهنشین شدهاند یا راننده آژانس.
وی تصریح کرد: هر کدام از این خلبانان 100 میلیون تومان هزینه کردهاند تا در مدت 5 سال توانستهاند گواهینامه خلبانی بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه این خلبانان سرمایههای ملی هستند، بیان کرد: خلبانان هواپیمای مسافری پس از 5 سال آموزش باید 15 سال کمک خلبان باشند و بعد از 20 سال خلبان میشوند.
این کارشناس حملونقل هوایی با بیان اینکه آموزش خلبانی هواپیماهای سیویل با نظامی متفاوت است، اظهار کرد: اختلاف آموزش خلبان هواپیماهای مسافربری تا هواپیماهای نظامی زمین تا آسمان است.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه بخش هواپیمایی کشوری متولی ندارد، گفت: در حال حاضر خلبانان جوان کشور که سرمایههای آینده این مملکت هستند به دلیل نبود متولی یا خانهنشین شدهاند یا در آژانسها کار میکنند.
وی تصریح کرد: هر کدام از این خلبانان 100 میلیون تومان هزینه کردهاند تا در مدت 5 سال توانستهاند گواهینامه خلبانی بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه این خلبانان سرمایههای ملی هستند، بیان کرد: خلبانان هواپیمای مسافری پس از 5 سال آموزش باید 15 سال کمک خلبان باشند و بعد از 20 سال خلبان میشوند.
این کارشناس حملونقل هوایی با بیان اینکه آموزش خلبانی هواپیماهای سیویل با نظامی متفاوت است، اظهار کرد: اختلاف آموزش خلبان هواپیماهای مسافربری تا هواپیماهای نظامی زمین تا آسمان است.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه بخش هواپیمایی کشوری متولی ندارد، گفت: در حال حاضر خلبانان جوان کشور که سرمایههای آینده این مملکت هستند به دلیل نبود متولی یا خانهنشین شدهاند یا در آژانسها کار میکنند.