کد خبر 458554
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

پیروزی بولت به قول خودش نمادی از موفقیت ورزشکاران پاک برای رسیدن به اهداف‌شان در رقابت با حریفانی است که برای کسب موفقیت به تقلب و دوپینگ متوسل می‌شوند.

به گزارش مشرق، یوسین بولت اعتراف کرد قهرمانی در دوی 100 متر رقابت‌های جهانی پکن در سال 2015، سخت‌ترین پیروزی بوده که تاکنون کسب کرده است.

 در نبرد میان بولت به‌عنوان نماد خیر و جاستین گاتلین (دونده آمریکایی که دوبار دوپینگی بودنش ثابت شده) به‌عنوان نماد شر، این دونده جاماییکایی بود که با ثبت زمان 9 ثانیه و 79 صدم ثانیه، مسافت 100 متر را در استادیوم آشیانه پرنده پکن پیمود تا یک صدم ثانیه زودتر از حریف آمریکایی‌اش مسابقه را به پایان برساند و به 29 پیروزی متوالی گاتلین در رقابت‌های گوناگون
پایان دهد.

پاک هم می‌شود قهرمان شد

پیروزی بولت به قول خودش نمادی از موفقیت ورزشکاران پاک برای رسیدن به اهداف‌شان در رقابت با حریفانی است که برای کسب موفقیت به تقلب و دوپینگ متوسل می‌شوند. او پس از مسابقه گفت: «من به دنیا نشان داده‌ام که با پاک بودن هم می‌توان موفق شد. من همیشه به خودم فشار آورده‌ام. به نظر من موفقیت در سختکوشی و خود را وقف کار کردن خلاصه می‌شود. من سال‌هاست که دارم این کار را انجام می‌دهم. فقط تمرکز و سختکوشی.»

بولت، گاتلینی را شکست داد که با توجه به دو بار اثبات شدن دوپینگی بودنش، پیروزی‌ او برای اهالی دنیای دو و میدانی حکم سناریویی کابوس‌وار را داشت که می‌توانست بیش از پیش به وجهه این ورزش خدشه وارد کند. گاتلین 33 ساله که پس از محرومیت چهار ساله به خاطر مثبت اعلام شدن تست دوپینگش در سال 2011 به میادین بازگشته بود، در حالی به بولت باخت که در دور مقدماتی بهترین رکورد را زده بود و مسافت 100 متر را در 9 ثانیه و 77 صدم ثانیه پیموده بود. این در حالی بود که بولت در دورهای مقدماتی شروع ضعیفی داشت.

پاک هم می‌شود قهرمان شد


با این حال داستان مسابقه نهایی فرق داشت و بولت بلافاصله پس از آغاز، بر گاتلین فشار آورد. او گفت: «هرگز به توانایی‌های خودم شک نداشتم. من توانایی‌هایم را می‌شناسم. می‌دانم که کارم بی‌عیب و نقص نبود اما به هرحال انجامش دادم. بدون شک فکر می‌کنم که این سخت‌ترین مسابقه‌ام بوده است. جاستین در این اواخر رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده بود و به همین دلیل می‌دانستم که کارم آسان نخواهد بود.»

 به دلیل مصدومیتی طولانی مدت و عمل جراحی که روی پایش صورت گرفت، بولت تا ماه ژوئن سال جاری نتوانسته بود به شیوه‌ای مناسب تمرین‌هایش را آغاز کند اما به لطف دستورات پزشک معروف و خبره‌ای مانند هانس ویلهلم مولر ولفهارت (پزشک سابق بایرن‌مونیخ) که به هانس شفابخش معروف است، سریعترین آدم روی زمین توانست به مرز آمادگی کامل برسد.

بولت در این باره هم گفت: «دکتر مولر بارها ناجی زندگی من بوده است. من مشکلات مفصلی داشتم و به همین دلیل کار او زیاد بود. بالا رفتن سن و استفاده از کفش‌های نامناسب باعث شد که مصدوم شوم. به لطف راهنمایی دکتری مانند مولر وضعیتم دوباره عالی شد و از این بابت خوشحالم.»


منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس