کد خبر 460534
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ان‌شاءالله با حضور در آمریکا در کنار کشتی‌گیران خواهم بود و پاداش هر کدام از آنها را پس از کسب سهمیه المپیک اهدا خواهم کرد.

به گزارش مشرق، کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از تمرین‌های تیم ملی کشتی در جمع خبرنگاران با آرزوی موفقیت برای کشتی‌گیران ایران در مسابقه‌های جهانی آمریکا گفت: ان‌شاءالله کشتی‌گیران ما با حضور خود در این رقابت‌ها بتوانند ضمن کسب مدال بیشترین سهمیه را برای حضور در المپیک به دست بیاورند؛ هر چند در مسابقه‌های دیگر تا المپیک فرصت کسب سهمیه المپیک دارند.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: در تمرین‌های ملی‌پوشان کشتی حاضر شدم تا به کادر فنی و کشتی‌گیران و مسئولان فدراسیون خسته نباشید بگویم و از نزدیک هم شاهد زحمات آنها باشم. همان طور که می‌دانید ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی پس از برگزاری مسابقه‌های مختلف نهایی شد و تیم کشتی آزاد با ترکیبی دگرگون شده عازم مسابقه‌های جهانی می‌شود. به گونه‌ای که در بین آزادکاران فقط یک نفر تجربه حضور در المپیک لندن را دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کشتی فرنگی نفرات باتجربه‌ای چون قاسم رضایی و حمید سوریان حضور دارند که مطمئنا می‌توانند حضور قدرتمندی در مسابقه‌های جهانی داشته باشند.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان این که بار ورزش ایران در المپیک‌ها همواره روی دوش کشتی بوده است، گفت: ان‌شاءالله کشتی‌گیران پس از کسب سهمیه برای حضور در المپیک به خوبی مراحل آماده‌سازی را طی خواهند کرد و موفقیت دوباره‌ای را در المپیک ریو خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره گلایه برخی کشتی‌گیران از بی‌توجهی مسئولان به این رشته خاطرنشان کرد: ما که همیشه در کنار کشتی هستیم. از سوی دیگر خادم عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است و به خوبی در جریان جزئیات و مشکلات کشتی قرار دارد. ارتباط ما با ورزشکاران و مسئولان نزدیک و دلی است. ان‌شاءالله در مسابقه‌های جهانی کشتی در آمریکا در کنار کشتی‌گیران خواهم بود و به هر کشتی‌گیری که بتواند سهمیه المپیک را کسب کند در همان مرحله مسابقه‌ها مبلغ 10 میلیون تومان پاداش خواهم داد. همچنین 40 درصد بودجه فدراسیون کشتی را در اختیارشان قرار دادیم و ان‌شاءالله تا المپیک بودجه اختصاص یافته را به طور کامل پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره برنامه کمیته ملی المپیک برای حمایت هر چه بیشتر از رشته‌های مدال‌آور در المپیک گفت: فدراسیون‌های مدال‌آور برنامه‌شان را در جلسه‌ای که سجادی، معاون وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشت ارائه دادند و بر اساس برنامه، به آنها بودجه و اعتبار اختصاص داده شد که در آن سهم ما و وزارت ورزش به طور دقیق مشخص شد. ان‌شاءالله پس از کسب سهمیه، یک برنامه مجدد پی‌ریزی خواهیم کرد و از نفراتی که در المپیک حضور خواهند داشت حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد تا ان‌شاءالله حضور موثر و خوبی داشته باشند.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان درباره وضعیت نابه‌سامان جودوی ایران و تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون پس از استعفای رستگار نیز خاطرنشان کرد: مجمع فدراسیون جودو مانند فدراسیون‌های دیگر توسط مسئولان وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شود و ما اختیاری در این زمینه نداریم اما به خاطر کمبود بودجه‌ای که داریم به فدراسیون‌ها اعلام کرده‌ایم فقط نفراتی را که شانس کسب سهمیه دارند، به مسابقه‌های مختلف اعزام کنند و لو دو یا سه ورزشکار باشند. بهتر است ناکامی‌های این رشته را از مسئولان فدراسیون جودو بپرسید اما همان طور که مسئولان این فدراسیون اعلام کردند جودو شانس کسب یک یا دو سهمیه در المپیک دارد و ما هیچ شانسی برای کسب مدال در المپیک برای جودوکاران قائل نیستیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس