کد خبر 464394
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵

نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در دومین دیدارش مقابل حریف آلمانی به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات سه وزن اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (دوشنبه) به وقت تهران در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده است، سه نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند که در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی با غلبه بر حریف آلمانی راهی یک‌چهارم نهایی شد.

در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور دور نخست در دور دوم و پیش از پایان تایم اول با نتیجه 8 بر صفر مقابل نوربیک هاشم‌بیکوف از ازبکستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه 8 بر صفر پاسکال ایسل از آلمان را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. عبدولی در این مرحله با زورابی داتوناشویلی، نفر پنجم جهان و بازی‌های اروپایی و نایب قهرمان 2013 اروپا دیدار خواهد کرد. در این وزن 46 کشتی‌گیر حضور دارند.

پیش از این مهدی زیدوند در وزن 66 کیلوگرم در دیدار نخست با نتیجه 4 بر صفر مغلوب استوان لوای از اسلواکی شده بود و قاسم رضایی با نتیجه 4 بر 2 از سد اسلام ماگومدوف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه گذشته بود.

به گزارش فارس، از نکات جالب توجه وزن 75 کیلوگرم می‌توان به شکست آرسن جولفالاکیان، قهرمان دوره قبل و نایب قهرمان المپیک لندن با نتیجه 6 بر صفر مقابل رومن ولاسوف، قهرمان المپیک 2008 پکن از روسیه اشاره کرد که در همان دور نخست به مصاف هم رفتند.

الوین مورس‌علی‌یف، قهرمان بازی‌های اروپایی و نفر سوم جهان در سال گذشته از آذربایجان در دور نخست به سختی و با نتیجه 3 بر 2 از سد خوآن آنجل اسکوبار از مکزیک گذشت.  ویکتور نمس صرب و پیتر باسکی مجار نیز در دور اول مقابل حریفانشان به پیروزی رسیدند. البته نمس در دور بعد مغلوب کیم هیون وو کره‌ای شد.

در وزن 66 کیلوگرم هم آرتم سورکوف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه با نتیجه 2 بر صفر مقابل حسن‌ علی‌یف، نفر سوم بازی‌های اروپایی از آذربایجان به برتری دست یافت. البته سورکوف در دور بعد با نتیجه یک بر صفر مغلوب ریو هان سو، قهرمان بازی‌های آسیایی و سال 2013 جهان از کره‌جنوبی شد.

از حوادث مهم وزن 98 کیلوگرم هم می‌توان به پیروزی چنگ ایلدیم، نفر سوم جهان از ترکیه با نتیجه 4 بر 4 مقابل بالاژ کیس، قهرمان سابق جهان از مجارستان که در دور نخست با یکدیگر روبرو شدند اشاره کرد. به احتمال زیاد ایلدیم حریف رضایی در یک چهارم خواهد بود. همچنین کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی که در پایین جدول گروه رضایی قرار داشت در همان دیدار نخست شکست خورد تا خیالمان از این بابت راحت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس