با انتشار ليستي از دستمزد تقريبي بازيگران براي حضور در نقش اول فيلم‌هاي سينمايي، بار ديگر بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان شاخص سينما بر سر زبان‌ها افتاده است.

سينمايي كه هر روز بازيگرش گران‌تر و فيلمش نازل‌تر مي‌شودبه گزارش مشرق، با انتشار ليستي از دستمزد تقريبي بازيگران براي حضور در نقش اول فيلم‌هاي سينمايي، بار ديگر بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان شاخص سينما بر سر زبان‌ها افتاده است.

چند روز پيش يكي از روزنامه‌هاي اقتصادي طي گزارشي به دستمزد‌هاي بازيگران سينما پرداخت و جدولي از دستمزد بازيگران براي حضور در نقش اول فيلم‌هاي سينمايي منتشر كرد. طبق مصوبه شوراي عالي كار، حداقل مجموع دريافتي يك كارگر مجرد حدود 900‌هزار تومان در ماه است، يعني اگر كارگر ساده‌اي تمام دستمزد خود را جمع كند در انتهاي سال كمتر از 11 ميليون تومان پس‌انداز خواهد داشت. در مقابل، جدول انتشار يافته از دستمزد بازيگران نشان مي‌دهد كمتر بازيگري حاضر است با رقم زير 100 ميليون تومان ايفاي نقش داشته باشد و دستمزد‌هاي پرداختي حتي به 400 ميليون تومان نيز مي‌ر‌سد، يعني حدود 36 سال پس‌انداز تمامي حقوق يك كارگر ساده كه احتمالاً يكي از كساني است كه در طول سال بخشي از دستمزد خود را هم صرف خريد بليت سينما و كمك به چرخه اقتصادي مي‌كند كه هر روز بازيگرانش گران‌تر و فيلم‌هايش نازل‌تر مي‌شود.
   
فوتباليست‌هايي كه مي‌خواهند بازيگر شوند
وقتي پاي اين تفاوت‌ها به ميان مي‌آيد و چاشني شهرت و محبوبيت نيز به آن افزوده مي‌شود بايد به مردم حق داد كه عطش بازيگر شدن داشته باشند. به طوري كه وقتي مسابقه بازيگري در تلويزيون به راه مي‌افتد، 40 هزار متقاضي براي ثبت‌نام و حضور در آن صف مي‌كشند و در نهايت معلوم نمي‌شود از اين خيل عظيم متقاضي آيا نوبت بازيگر شدن به كسي خواهد رسيد يا خير!  با اينكه هنوز هم دستمزد‌هاي بازيگران به مرز رقم‌هاي قرارداد فوتباليست‌هاي ليگ برتري نرسيده ولي وسوسه بازيگر شدن آنقدر بالاست كه بازيكن‌هاي فوتبال براي حضور در سينما از خود رغبت نشان دهند و در مقابل بازيگر‌ها نيز براي فوتباليست شدن تيم و باشگاه تشكيل دهند. هنرپيشه‌هاي سينما و تلويزيون هميشه از رقم‌هاي دستمزد‌ها دفاع كرده‌اند. برنامه تلويزيوني «هفت» تا پيش از تعطيل شدن چند بار به موضوع دستمزد‌هاي بازيگران پرداخته بود كه هر بار بازيگران با استدلال‌هايي از مبالغ دريافتي خود دفاع كرده‌اند.
   
دفاع بازيگران از دستمزدهايشان
امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا، فريبرز عرب‌نيا و امير جعفري از جمله كساني بودند كه از دستمزد‌ها دفاع كرده‌اند. حيايي در «هفت» دستمزد‌هاي بازيگران سينماي ايران را با دستمزد هاليوودي‌ها مقايسه كرد. فريبرز عرب‌نيا دستمزدش براي بازي در «مختارنامه» در شش سال را معادل حقوق يك مربي ليگ برتري در يك فصل عنوان مي‌كند و جعفري نيز مي‌گويد وقتي فيلم خوب مي‌فروشد، دستمزد بالا نوش‌جان بازيگر باشد اما در برابر اينگونه دفاع‌ها، كارگردان‌ها و تهيه‌كنندگان چندان دل‌خوشي از پول‌هاي رد و بدل شده در سينما ندارند، تقريباً هيچ تهيه‌كننده‌اي را نمي‌توان يافت كه از پرداخت‌هايش به بازيگران فيلم راضي باشد. البته ردپاي سينماي شبه‌دولتي را نمي‌توان در بالا رفتن هزينه توليد فيلم‌ها ناديده گرفت. سازمان‌ها و نهادهايي كه اقدام به توليد فيلم مي‌كنند، بدون داشتن دغدغه بازگشت سرمايه و تنها صرف توليد يك اثر سينمايي، تهيه‌كننده‌هاي سينما را مجاب به ولخرجي مي‌كنند.
   
بالا رفتن دستمزد، كار بعضي از تهيه‌كنندگان است
سيدجمال ساداتيان بالا رفتن دستمزد‌هاي بازيگران را ناشي از عملكرد برخي از تهيه‌كننده‌ها در اعلام رقم‌هاي واقعي از ميزان هزينه توليد فيلم مي‌داند. علي معلم نيز معتقد است بالا رفتن دستمزد بازيگر‌ها باعث نحيف شدن سينما مي‌شود و امير سمواتي مي‌گويد نبود نظم و اينگونه به هم‌ريختگي‌ها در حوزه‌هاي مختلف سينما باعث مشكلاتي در حوزه دستمزد بازيگران شده است.
سمواتي سال گذشته پيشنهاد داده بود كه ميزان دستمزد‌ها در سينما قانونمند شود. اين تهيه‌كننده امسال نيز پيشنهاد خود را تكرار كرد و گفت: بايد عوامل سينما از بازيگران و كارگردانان گرفته تا عوامل پشت دوربين، همه توسط نهادهاي صنفي مربوط چون خانه سينما و اصناف خود رتبه‌بندي شوند و هركس بر مبناي جايگاه و سابقه‌اي كه دارد، دستمزد طلب كند. اين تهيه‌كننده با بيان اينكه تنها بازيگري مي‌تواند ادعاي دستمزد بالا داشته باشد كه در برگشت سرمايه فيلم به تهيه‌كننده اطمينان خاطر بدهد، مي‌گويد: در كمال تأسف در حال حاضر وضعيت نابساماني را در سينماي ايران شاهد هستيم و من مسبب اين بي‌عدالتي‌ها را خانه سينما و صنف تهيه‌كنندگان مي‌دانم كه براي دريافت دستمزد عوامل به خصوص بازيگران هيچ ضابطه و نظامنامه‌اي را تدوين نكرده‌اند. خانه سينما هنوز نسبت به پيشنهاد سمواتي واكنشي نداشته است و مشخص نيست كه آيا اين مجمع صنفي تمايلي براي پرداختن به ضابطه‌مند كردن حقوق بازيگران دارد يا خير، اما در مقابل پيشنهاد نظام‌مند‌سازي پرداخت دستمزد بازيگران، منتقداني نيز هستند كه به طور كلي اصل ساختارمند كردن پرداخت‌ها را قبول ندارند. امير جعفري معتقد است: مگر مي‌شود براي هنر سقف تعيين كرد؟ قانون گرفتن دستمزد تا سقف معين را چه كسي تعيين مي‌كند؟ اگر به عنوان بخشنامه اين قانون ابلاغ شود بله، بايد پيروي شود اما آيا بيمه بيكاري ما را هم مي‌دهند؟ هيچ كجا بازيگري را به عنوان شغل نمي‌دانند!
شايد حرف جعفري در شغل محسوب نشدن بازيگري درست باشد اما دستمزدي كه بازيگران براي حضور در يك فيلم طلب مي‌كنند، از بسياري از مشاغل ديگر بيشتر است شايد بيش از پس‌انداز يك كارگر ساده كه 30 سال كاركردنش برابر مي‌شود با چند سكانس بازي جلوي دوربين سينما!
منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    الان مثلا ما هم سینما داریم!؟ هه!
  • ایرانی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    سینمایی که باید موجب فخر و اعتلای جامعه مسلمان ایران باشد... کجایند آوینی ها و...
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ما که اسکار هم گرفتیم!
  • 30نماعی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    شاید به نسبت یک کارمند دستمزد بیشتری بگیرند چون یک کار روتین را انجام نمی‌دهند. یک کارمند با همه ارزشهایی که کار او دارد به صورت منظم و مشخص در قبال انجام کار روزمره حقوق دریافت می‌کند.
  • سوسن ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    خودت چی فکر می کنی؟!
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    آره گرفتیم
  • ساره ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مسخره کردی یا نه نمی دونم ولی بدون آقای فرهادی کارگردان قَدَری است
  • بید ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    سینمای کمدی رو باید تخته کنیم که آبرو ریزی می کند عح عح عح
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    آره بازیگرای این مدل فیلم ها بسیار تکرارری و غیر قابل تحمل شدند/...
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بعد سینمای گریه و اندوه خوبه؟؟
  • محسن ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    گینس رو دیدم، جدا مزخرف بود
  • سوسن ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    موافقم باهات در خیلی از موارد ولی نمی تونیم از آثار طنز خوب هم چشم پوشی کنیم.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با تخته کردن موافقم. کُلَن...!
  • بید ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باز کارمند یه زحمتی میکشه... شما چی؟
  • بیژن ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    جناب 30نماعی! قشر کارمند حقوق مناسبی هم نمی گیرند اما حداقل کار میکنند
  • جوادیان ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    روتین! نه که نقش های بازیگرای ما همه دقیق و واقعی و حرفه ای است! یه عده بازیگر نمای عاشق شهرت اومدن و ظرفیت های سینمای مارو اشغال کردند...
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    وضع سينما هم مناسب نيست
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    وضع سينما مناسب نيست
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    وضع سينما مناسب نيست
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    حیف که نع ولی اگه به جوون ها بها بدیم و جشنواره های جوانان سینما رو حمایت ویژه کنیم، می تونیم در سال های آتی موفق تر باشیم
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    امروز تلويزيون و سينما فقط به پول در آوردن فكر مي كنند و ارائه درستي از كارها ندارند و اين به معناي نادان شمردن مردم است. در نهايت مردم هم تلويزيون را رها كردند. اين روزها وضعيت در تلويزيون بهتر شده و بايد به عنوان رسانه مؤثر بر جامعه درست و با حساسيت عمل كند. تئاتر قابل لمس تر از ساير حوزه هاست، چرا كه وقتي بازيگر روي صحنه مي آيد ديگر فرصتي براي تدوين و كات در بازي خود ندارد
  • غرررررررررر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    هر اتفاقی بیوفته، باز هم کسانی هستند که غر بزنند... غرررررررررررررررررر
  • مسی خطر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    جدا شد نادر از سیمین؟
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ساره خانم من قدری ندیدم ، دوتا فیلم دیدم که پولدار رو خدادوست و مومن را عصبی و بد اخلاق و فحاش..
  • سوسن ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    از فیلم های ده نمکی که بهتر بود خخخخخخخخخ
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    تا به امروز فیلم ها و سریال های زیادی با موضوع مادر ساخته شده است اما هیچ کدام مانند فیلم «مادر» علی حاتمی ماندگار نشده است زیرا با توجه به اینکه علی حاتمی مادر خود را ندیده بود و خودش این غم را کشیده بود می دانست که چگونه باید به این موضوع بپردازد.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    عاشق شهرت ؟!!!!! دروغگوی نادان یکی مثل افشار که میگه من ستاره هستم و بعد از من دیگه ستاره سازی تموم شد ..
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط رفقا و فاميل هايشان را وارد كار مي‌كنند
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط رفقا و فاميل هايشان را وارد كار مي‌كنند
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط رفقا و فاميل هايشان را وارد كار مي‌كنند
  • جوادیان ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    متأسفانه تلويزيون سطح سليقه مردم را پايين آورده است. ساخت و پخش مجموعه‌ هاي طنز هر شبي باعث شده تا فرهنگ نادرستي از طنز بين مردم رواج پيدا کند.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    متأسفانه تلويزيون سطح سليقه مردم را پايين آورده است. ساخت و پخش مجموعه‌ هاي طنز هر شبي باعث شده تا فرهنگ نادرستي از طنز بين مردم رواج پيدا کند.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    متأسفانه تلويزيون سطح سليقه مردم را پايين آورده است. ساخت و پخش مجموعه‌ هاي طنز هر شبي باعث شده تا فرهنگ نادرستي از طنز بين مردم رواج پيدا کند.
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ژانر طنز دنيايي بسيار وسيع و گسترده‌ است که جاي کار زيادي دارد
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ژانر طنز دنيايي بسيار وسيع و گسترده‌ است که جاي کار زيادي دارد
  • سوسن ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    طنز فقط ببرره
  • مبین ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    برره منظورت بود دیگه!؟ خخخخخخخخخخ
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ببره چیه؟ برره
  • جوادیان ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    طنز در ايران تاريخ خاص خود را دارد. مثلاً وقتي از 70 سال پيش پايه هنرهاي نمايشي معاصر و سياه بازي در ايران بنا نهاده شد، طنزهايي به مخاطب ارائه مي ‌شد که حاوي مسائل اجتماعي و فرهنگي بود و با زبان و نيش و کنايه ‌هاي خاصي حرف خود را مي‌ زد. وقتي يک نوکر سياه مقابل شاه يا وزير قرار مي ‌گرفت و حرف خود را با متلک مي‌ زد، اين حرف‌ ها براي مردم جذابيت خاصي داشت، چرا که مردم دوست دارند شاهد و ناظر حرف ‌ها و رفتارهايي باشند که نمي ‌توانند به راحتي آنها را بيان کنند. مردم کمدي سيب زميني نمي ‌خواهند.
  • دلخوش بی پول کم امید ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ((مردم دوست دارند شاهد و ناظر حرف ‌ها و رفتارهايي باشند که نمي ‌توانند به راحتي آنها را بيان کنند. مردم کمدي سيب زميني نمي ‌خواهند. )) درود بر تو جوادیان
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    دقیقا مردم یه طنز اجتماعی خوب و قوی میخوان
  • ساره ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    درحاشیه بهترین بود منظریم بازم بیاد ادامه بده مهران عزیز
  • جوادیان ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    به نظر من هيچ هنرمندي نمي ‌تواند بگويد من آخرش هستم. هنر، بي ‌نهايت است و تمامي ندارد. بزرگان اين حرفه نيز نمي ‌توانند بگويند که ما رسيديم به انتهاي خط.
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    به نظر من هيچ هنرمندي نمي ‌تواند بگويد من آخرش هستم. هنر، بي ‌نهايت است و تمامي ندارد. بزرگان اين حرفه نيز نمي ‌توانند بگويند که ما رسيديم به انتهاي خط.
  • ساره ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    طنز های تلویزیون اشک آدم رو درمیاره
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    به نظر من هنر هيچ وقت پاياني ندارد و تا زماني که دنيا وجود دارد هنر نيز وجود دارد. فکر نمي‌ کنم براي هنرمند پاياني نيز وجود داشته باشد. امیدواریم بازهم اینچنین فیلم هایی در این مرز و بوم ساخته شود
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    پارتی بازی و بس!
  • ساره ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    اون شب یه فیلم دیدم یکی بود فقط میخندید! خیلی بی روح و بی هنر این از کجا اومده؟ با پول دیگه
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام دوستان خودتون رو خسته نکنید سریال های ایرانی همشون چرت هستند حیف وقت گذاشتن و تلف کردن پای این سریال های ابکی ولی سریال های اقای مهران مدیری حرف نداره هر چی که میخواد باشه ادم رو سرگرم میکنه کلی هم بازیگر باحال داره
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    همش نقادی بی خودی خداوکیلی هرکدوممون توی رشته ای که کار میکنیم چقدر مایه میذاریم هرچیزی هم حسن داره هم عیب بایدمنصفانه همه رابا هم دید
  • جوادیان ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    درود
  • یک اقتصاد دان ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باید دید در برابر پول و وقت و حمایتی که صورت میگیرد، چقدر بازدهی مثبت عاید می شود
  • بیژن ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    همش نقادی کجا بود آخه!؟ با این سینما و فیلم نامه ها در هیج جای دنیا صنعت فیلم سازی ما معروفیتی نداره..
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    رابطه ها و پیشرفت نکردن کشور ما
  • محسن ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با این سینما و فیلم نامه ها در هیج جای دنیا صنعت فیلم سازی ما معروفیتی نداره..
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با این سینما و فیلم نامه ها در هیج جای دنیا صنعت فیلم سازی ما معروفیتی نداره..
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با این سینما و فیلم نامه ها در هیج جای دنیا صنعت فیلم سازی ما معروفیتی نداره..
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    با این سینما و فیلم نامه ها در هیج جای دنیا صنعت فیلم سازی ما معروفیتی نداره..
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    کاش شایسته سالاری غالب بود
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ای بابا کجای کاری؟ درباره هرچی فیلم میسازه یه عده شروع میکنن به غر زدن...
  • سیروس ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    تو هم دلت خوشه والا
  • محسن ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    ((حداقل مجموع دريافتي يك كارگر مجرد حدود 900‌هزار تومان در ماه است)) هه اینم بهمون نمیدن!
  • 30نماعی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    سينما در جهان نيز يک صنعت است. شما وقتي فيلمي داريد که با حد اقل نيرو و امکانات جمع و جور، ميليون ها تومان هزينه دارد حتماً بايد اين مبلغ را در بياوريد و براي همه عوامل فيلم بايد سوددهي داشته باشد. در غير اين صورت کار بعدي وجود نخواهد داشت
  • ثریا ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مردم از يکنواختي و فيلم ‌هاي آبدوغ خياري خسته شده ‌اند و مي‌ خواهند حرف تازه بشنوند.
  • متعجب ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    روزگار غریبی است یه نفر از فوتبال و سینما میلیاردر میشه دیگری سیگار فروش
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    روزگار غریبی است یه نفر از فوتبال و سینما میلیاردر میشه دیگری سیگار فروش ، کلیه فروش و...
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    روزگار غریبی است یه نفر از فوتبال و سینما میلیاردر میشه دیگری سیگار فروش ، کلیه فروش و...
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    روزگار غریبی است یه نفر از فوتبال و سینما میلیاردر میشه دیگری سیگار فروش ، کلیه فروش و...
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    روزگار غریبی است یه نفر از فوتبال و سینما میلیاردر میشه دیگری سیگار فروش ، کلیه فروش و...
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    من با این سینما اصلا حال نمی کنم اتلاف پول و سرمایه است
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    چند سالی هست که ما تولیدات خوبی در صدا سیما نمی بینیم و این خطر ناک هست چون مردم را بیشترسوق میده به سمت ماهواره. دهه هفتاد تا میانه دهه 80 تولیدات خوبی داشتیم هم در بخش طنز و شادی هم سریال های اجتماعی و خانوادگی ولی این چند سال اخیر فیلم نامه ها ,گارگردانی ها ..... همه همه افت محسوس داشته
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    چند سالی هست که ما تولیدات خوبی در صدا سیما نمی بینیم و این خطر ناک هست چون مردم را بیشترسوق میده به سمت ماهواره. دهه هفتاد تا میانه دهه 80 تولیدات خوبی داشتیم هم در بخش طنز و شادی هم سریال های اجتماعی و خانوادگی ولی این چند سال اخیر فیلم نامه ها ,گارگردانی ها ..... همه همه افت محسوس داشته
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    چند سالی هست که ما تولیدات خوبی در صدا سیما نمی بینیم و این خطر ناک هست چون مردم را بیشترسوق میده به سمت ماهواره. دهه هفتاد تا میانه دهه 80 تولیدات خوبی داشتیم هم در بخش طنز و شادی هم سریال های اجتماعی و خانوادگی ولی این چند سال اخیر فیلم نامه ها ,گارگردانی ها ..... همه همه افت محسوس داشته
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    چند سالی هست که ما تولیدات خوبی در صدا سیما نمی بینیم و این خطر ناک هست چون مردم را بیشترسوق میده به سمت ماهواره. دهه هفتاد تا میانه دهه 80 تولیدات خوبی داشتیم هم در بخش طنز و شادی هم سریال های اجتماعی و خانوادگی ولی این چند سال اخیر فیلم نامه ها ,گارگردانی ها ..... همه همه افت محسوس داشته
  • بیژن ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    درباره هرچی ساخت علیه ساخته اش کمپین ساختند که این فیلم و سریال داره به ما توهین میکنه و فلان و بمان
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    خسته شدیم از این فیلمای تکررارری
  • جعفرزاد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان مسئله ی مهمی است که باید با اهل فن و تخصص بررسی شود و راهکاری عملی و منطقی استنتاج شود
  • جعفرزاد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان مسئله ی مهمی است که باید با اهل فن و تخصص بررسی شود و راهکاری عملی و منطقی استنتاج شود
  • جعفرزاد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان مسئله ی مهمی است که باید با اهل فن و تخصص بررسی شود و راهکاری عملی و منطقی استنتاج شود
  • جعفرزاد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان مسئله ی مهمی است که باید با اهل فن و تخصص بررسی شود و راهکاری عملی و منطقی استنتاج شود
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بحث اقتصاد سينما و مسئله درآمد هنرمندان مسئله ی مهمی است که باید با اهل فن و تخصص بررسی شود و راهکاری عملی و منطقی استنتاج شود
  • رضا ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باید عرصه را برای جوانان مومن و متعهد باز کنیم که این اتفاق منجر به تولید فیلم های فاخر و ارزشمند می شود نه سینمایی با عوامل غرب زده و بی اعتقاد به ارزش های ملی و مذهبی
  • رضا ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باید عرصه را برای جوانان مومن و متعهد باز کنیم که این اتفاق منجر به تولید فیلم های فاخر و ارزشمند می شود نه سینمایی با عوامل غرب زده و بی اعتقاد به ارزش های ملی و مذهبی
  • سیروس ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    واقعا!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    کلاس الکی میاییم که آره ما هم سینما داریم...
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باید عرصه را برای جوانان مومن و متعهد باز کنیم که این اتفاق منجر به تولید فیلم های فاخر و ارزشمند می شود نه سینمایی با عوامل غرب زده و بی اعتقاد به ارزش های ملی و مذهبی
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باید عرصه را برای جوانان مومن و متعهد باز کنیم که این اتفاق منجر به تولید فیلم های فاخر و ارزشمند می شود نه سینمایی با عوامل غرب زده و بی اعتقاد به ارزش های ملی و مذهبی
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باید عرصه را برای جوانان مومن و متعهد باز کنیم که این اتفاق منجر به تولید فیلم های فاخر و ارزشمند می شود نه سینمایی با عوامل غرب زده و بی اعتقاد به ارزش های ملی و مذهبی
  • سیروس ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    وضع سينما مناسب نيست وای از این همه پول و سرمایه و انرژی که صرف می شود و هیچچچ
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    طنز جلف برای ما خوب نیست موجب انحراف و ابتذال می شود....
  • سوسن ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    تلويزيون سطح سليقه مردم را پايين آورده
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    از جیب من که نمیره بذار بره ...
  • سوسن ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    همش میشینیم و غر میزنیم کسی راه حلی داره بسم الله
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    چه ربطی داشت؟!
  • ناشناس2 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    برنامه های تلویزیون و رادیو و دیگر رسانه ها بایستی به مخاطب سینمای ایرانی جهت فکری بدهد تا بار فنی و علمی مخاطب بیشتر شود که به تبع آن عوامل سینما نیز آثار پرمغز تری تولید و پخش کنند
  • ناشناس2 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    برنامه های تلویزیون و رادیو و دیگر رسانه ها بایستی به مخاطب سینمای ایرانی جهت فکری بدهد تا بار فنی و علمی مخاطب بیشتر شود که به تبع آن عوامل سینما نیز آثار پرمغز تری تولید و پخش کنند
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    برنامه های تلویزیون و رادیو و دیگر رسانه ها بایستی به مخاطب سینمای ایرانی جهت فکری بدهد تا بار فنی و علمی مخاطب بیشتر شود که به تبع آن عوامل سینما نیز آثار پرمغز تری تولید و پخش کنند
  • ناشناس2 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    برنامه های تلویزیون و رادیو و دیگر رسانه ها بایستی به مخاطب سینمای ایرانی جهت فکری بدهد تا بار فنی و علمی مخاطب بیشتر شود که به تبع آن عوامل سینما نیز آثار پرمغز تری تولید و پخش کنند
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    آره مُدِ به سلامتی!!
  • مسی خطر ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    دخانیات چقدر در میان اهل سینما و تئاتر رایج شده! دقت کردید؟؟
  • مرد غارنشین ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مشرقیون سلام با عرض ادب میخواهم بگویم شماها تازه به دهه -1930-1930 آمریکا رسیدید که تلویزیون آمد جای سینما را گرفت مردم هجوم آوردند یکی بیاد تلویزیون رو معرفی کنه بعد من میشم فیلمسازش
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    دوستان تا زمانی که حقوق یک کارگر از یک فوتبالیست یا یک بازیگر کمتر باشه کشور هیچ گاه بیشرفت نمی کنه مهمترین رکن اقتصد یک کشور نیروی انسانی یا به عبارتی همون کارگران اش می باشد یک فوتبالیست یا یک بازیگر چه منفعتی را به کشور می رساند در حالی که یک کارگر می تواند اقتصاد یک کشور را دچار تحول کند تا وقتی کارگری کشاورزی در کشور ما بی ارزش است همه به دنبال فوتبالیست شدن یا دکتر شدن یا بازیگر شدن می باشند و جای ارزش ها تغییر می کند و اقتصاد و کیفیت محصولات هر روز بدتر از دیروز می شود و مسولین در این زمینه هیچ برنامه ایی ندارند یک نگاهی به المان یا ژاپن بی اندازید در المان یا ژاپن ابتدا زیر ساخت ها کشاورزی و صنعت پیشرفت کرد سپس کار های تجملاتی مثل فوتبال جایگاه خودش را در ان کشور ها باز کرد حال نگاه کنید به ایران ایران دهه 70 تا 80 وضع اقتصادی اش به از الان بود با این که حجم پول تزریقی نسبت به ان زمان 100 برابر رشد دشته چرا چون ان موقع کار و کشاورزی و صنعت ارزش داشت و درامد یک فوتبالیست از یک کارگر یا کمتر بود یا با ان برابری می کرد در نتیجه هم کیفیت فوتبال و هم کیفیت زندگی عموم مردم بهتر از الان بود اما اکنون مردم فقیر تر و یک عده ایی خاص فوتبالیست یا بازیگر میلیاردر تر شده اند و این برمی گردد به سیاست غلط مسولین در حوزه اقتصاد
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    پولهای با ارزش بیت المال که صرف ساخت فیلمهایی می شود که کاربردی درزندگی امروز مردم ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس