کد خبر 468748
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مسئولیت تعیین شرایط حاکمیتی را برای خرید هواپیماها دارد اظهار کرد: ورود هواپیماهای جدید به ایران منوط به تصمیم قطعی ایرلاین‌ها خواهد بود.

به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت مذاکره شرکت‌های هواپیمایی ایران برای خرید هواپیمای روسی سوخو 100 اظهار کرد: آنچه در جریان سفر معاون رییس جمهوری به روسیه و البته حرف‌های مطرح شده از سوی سازمان هواپیمایی به وجود آمد، تنها گمانه‌زنی‌هایی در سطح کلان بود. سازمان هواپیمایی نقش نهاد حاکمیتی در این عرصه را ایفا می‌کند و نمی‌تواند درباره وارد کردن یک هواپیمای خاص اظهار نظر قطعی کند.

وی ادامه داد: این شرکت‌های هواپیمایی ایرانی خواهند بود که با توجه به وضعیت ناوگان خود و البته سطح نیازی که به وارد کردن هواپیماهای جدید دارند نسبت به انجام مذاکره با هواپیماسازهای خارجی و وارد کردن هواپیما اقدام می‌کنند.

سامانی با بیان اینکه بعید است هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی تاکنون با روس‌ها برای وارد کردن هواپیماهای جدید مذاکره‌ای کرده باشند عنوان کرد: در حال حاضر مذاکرات ایرلاین‌ها در چند سطح مختلف پیگیری می‌شود که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها پیگیری مقدمات لازم برای وارد کردن هواپیما و سنجش شرایط ناوگان است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: اگر بنا باشد یک ایرلاین یک مدل جدید از هواپیمای شرکتی را وارد کند که تاکنون در ناوگان نداشته باید جزئیات زیرساختی فراوانی را از جمله فراهم کردن شرایط کار برای نیروی انسانی متخصص فراهم آورد که این مسئله خود امری زمان‌بر و هزینه‌زا به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در حال حاضر خبری از مذاکره ایرلاین‌ها با شرکت سازنده هواپیمای سوخو 100 وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک نیز بحث تحقق آن جدی شود، اما قطعا سخن گفتن از ورود هواپیمای جدید به معنی فراهم آوردن مقدمات لازم و تربیت و تجهیز نیروی انسانی کارشناس نسبت به این هواپیماها است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ehsan ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    خرید این هواپیما اشتباه محضه
  • پروفسور ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    مثل قراردادمون با پژو
  • محمد رضا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا وقتی اطلاعاتی نداریم فقط از روی احساس حرف می زنیم... این هواپیما قیمت مناسبی داره سیستم های پیشرفته ای داره و تعمیر و نگهداری راحتی داره...عالی هست برای پرواز های داخلی... کیفیت بین المللی هم داره و مثل توپولوف نیست که منوعیت پرواز در کشورهای جهان رو داشته باشه.
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا؟ توضیح دهید
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا؟
  • علی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    1 0
    هواپیمای خوبی است ولی متاسفانه ایرلاین های ما با حجم عظیم بدهی که دارند توانایی خرید این هواپیما حتی با قیمت نسبتا ارزان 35میلیون دلاری را ندارند حتی اگر به صورت لیزینگ و اجاره به شرط تملیک و... باشد .قیمت یک ایرباس 380 را مقایسه کنید با قیمت تمام هواپیماهای ملکی ایرلاین های ما .لذا دوستان توجه داشته باشند این بحث ها بیشتر گمانه زنی است و زیاد جبهه گیری نکنیم که ایرباس بهتر است یا بویینگ یا سوپرجت...نوسازی ناوگان هوایی احتیاج به سالها وقت و میلیاردها دلار پول دارد که باید این پول به صورت بلاعوض از محل درامدهای دولت در اختیار ایرلاین ها قرار بگیرد و تازه دوستانی که علاقه دارند مسیر مثلا تهران مشهد یا هر مسیر دیگر را با هواپیمای نو و ایمن با استانداردهای جهانی و بدون تاخیر و با پذیرایی مناسب طی کنند باید بهای انرا به قیمت جهانی که برای هر نفر ساعت مشخص است بپردازند مگر اینکه دولت محترم مابه التفاوت انرا به صورت یارانه بپردازد که ان مساله دیگری است
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    سوخوی 100 هواپیمایی غربی با اسم شرقی است تا دل روسها نشکنه چون موتور و سیتم کنترل ان غربی است فقط بدنه را روسها می سازند اگر تکنولوژی ساخت بدنه را هم به ایران بدهند خیلی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس