تیم ملی فوتسال بانوان ایران در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا درخشید و بر بام آسیا ایستاد؛ این تیم عصر روز گذشته در جمع استقبال گرم فوتبالی‌ها و در غیاب مسئولان ورزش وارد ایران شد

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال بانوان ایران در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا درخشید و ژاپن، گربه سیاه خود را از پای درآورد و بر بام آسیا ایستاد. این تیم عصر روز گذشته در جمع استقبال گرم فوتبالی‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران رسید. این تیم به آرزوی دیرینه اش که "خانمی" در قاره کهن بویژه میان چشم بادامی‌های سرعتی و مدعی بود رسید، اما مسئولان ورزش کشور چه کردند؟

سلیمانی: مزد زحمات‌مان را گرفتیم

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران از سطح بالای مسابقات خبر داد و گفت: مسابقات سطح خیلی بالایی داشت. تیم‌های تایلند، ژاپن و مالزی سرمایه گذاری زیادی کرده بودند و خیلی خوب و قدرتمند ظاهر شدند، اما تیم ما هم خیلی تلاش کرد. این تیم در یکسال و نیم گذشته تمرینات خوبی را پشت سرگذاشت و توانست با اقتدار قهرمان شود.

وی افزود: خدا را شکر می کنم که نتیجه زحمات کادر فنی، بازیکنان خوب و همه کسانی که ما را پشتیبانی کردند تا به این موفقیت دست پیدا کنیم را گرفتیم.

سلیمانی شرط حضور موفق تیم ملی را حضور در اردو و مسابقات تدارکاتی دانست و اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم این پیشرفت را حفظ کنیم باید در مسابقاتی مثل گواتمالا شرکت کنیم. حضور در این مسابقات می‌تواند به بهتر شدن وضعیت تیم‌مان خیلی کمک کند. از طرفی بزرگترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم فعال کردن تیم‌های پایه است که باید روی این تیم‌ها سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم سال‌های سال این اقتدار جهانی را حفظ کنیم.

کریمی: حمایت کنند، اجرش را می‌بینند
فرشته کریمی، بهترین بازیکن مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا نیز گفت: در مسابقاتی شرکت کردیم که تمام تیم‌های قدرتمند آسیایی مثل تایلند و ژاپن و مخصوصا مالزی که به نظر من پدیده این مسابقات بود، شرکت کرده بودند بنابراین بازی‌های آسانی برای ما نبود.

وی درخصوص گرفتن عنوان بهترین بازیکن آسیا اظهار داشت: من از اینکه تیم‌مان قهرمان شده احساس خوشحالی بیشتری می کنم تا اینکه خودم این مقام را کسب کردم. به نظر من تک تک بازیکنان مان خیلی خوب کار کردند.

کریمی از مسئولان حمایت خواست و گفت: ما فقط حمایت می‌خواهیم. ما قهرمانی این مسابقات را می‌خواستیم و نه پاداش و نه چیز دیگری. حال باقی مسائل به مرام و مردانگی مسئولان برمی‌گردد تا ببینیم چقدر این قهرمانی برایشان ارزش دارد که برای نخستین بار به دست می آید. آنهم با شکست ژاپن که می‌دانید با چه امکانات و هیچ فرقی بین خانم‌ها و آقایان شان ندارند. ما فقط باید ببینیم مسئولان چگونه از ما حمایت می کنند هر طوری حمایت کنند همانطور اجرش را می بینند.

خانمی فوتسال ایران در آسیا و مسئولانی که نیامدند

عرب عامری: کسانی که باید می‌آمدند در مراسم استقبال حضور داشتند
الهه عرب عامری، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال از عملکرد فوتسالی ها شگفت زده بود، چراکه این تیم شکست تلخ و سنگین فوتبالیست‌ها را کمرنگ کرده بود و با اقتدار حریفانش را شکست داده بود.

وی در این خصوص گفت: وقتی به مالزی رسیدم تیم ملی ایران با تایلند رقابت بسیار نزدیکی داشت، حتی سه تیم دیگر هم بسیار عالی ظاهر شدند و هم مالزی که میزبان بود و سالن مسابقه این تیم را تشویق می‌کرد.

عرب عامری افزود: من از تماشاچیان ایرانی مستقر در مالزی تشکر می کنم، اما این نتیجه حاصل زحمات ملی ‌وشان و تمریناتی که داشتند و حرف گوش کن بودن‌شان است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال همچنین به نقش رقابت‌های لیگ در ارتقاء سطح فوتسال بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقات لیگ معلوم است که جواب می دهد. اگر این لیگ و مسابقات باشگاهی نباشد ما نمی توانیم موفق باشیم. در کشور ما تمایلی به حمایت مالی از ورزش بانوان وجود ندارد. ما باید مثل تکواندو یک موفقیتی به دست آوریم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم و بودجه ای سرازیر شود. در فوتسال هم وضعیت اینگونه است. البته موفقیت رشته‌های فوتبال و گروهی قابل مقایسه با رشته های انفرادی نیست، چون یک دست شدن تیم خیلی سخت است. وی درخصوص عدم حضور مسئولان ورزشی در مراسم استقبال گفت: مسئولان حضوری نداشتند، اما  آنهایی که باید بیایند آمدند و دیگر هیچ چیز مهم نیست.

عرب عامری درخصوص تعلق گرفتن پاداش به ملی پوشان اظهار داشت: پاداش به ملی پوشان حتما تعلق می‌گیرد. بعد از تصویب هیات رئیسه این پاداش تعلق می‌گیرد.

خانمی فوتسال ایران در آسیا و مسئولانی که نیامدند

مظفر: باری از دوشم زمین گذاشته شد
شاید در موفقیت تیم ملی فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا هیچ کس به اندازه شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی خوشحال نباشد. وی ضمن تبریک این موفقیت به مردم ایران گفت: قهرمانی آسیا موفقیت بسیار بزرگ است. تیم ملی در نقطه‌ای بود که طلای آسیا را به دست آورد، چون فوتسال بانوان ایران 12 سال است که زحمت زیادی می کشد و بازیکنان هم زحمت زیادی را در اردوها متحمل شدند.

مظفر با اشاره به رشد پلکانی تیم ملی فوتسال بانوان اظهار داشت: ما پله به پله این مراحل را گذراندیم و واقعا با تمام وجودم خوشحالم که تیم ملی به مقامی که استحقاقش را داشت رسید. من احساس می کنم باری از دوشم زمین گذاشته شده است آنچه را که در کره به دنبال آن بودیم بالاخره توانستیم از چنگ ژاپنی ها دربیاوریم.

وی افزود: به همان اندازه که این موفقیت بزرگ تلقی می شود، انتظارات را بالا می برد، اما امیدوارم همه به این نتیجه برسیم که این قهرمانی می‌تواند نقطه عطفی باشد که بعد از مدال نقره در کره که خیلی خوب عمل نکردیم، حالا مدال خوشرنگ‌تری را به دست آوردیم و رنگ مدال طلایی شده است. باید برنامه ریزی ما هم بهتر شود و برای رسیدن به پله های ترقی بالاتر حمایت مسئولان را می‌طلبد.


 غلامی: در جام جهانی حرفی برای گفتن داریم
نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال نیز با خیالی آسوده و نگاهی که خوشحالی و رضایت در آن برق می‌زد گوشه‌ای ایستاده و با دوستانش عکس یادگاری می گرفت. وی درخصوص این مسابقات گفت: مسابقات سطح خلی بالایی داشت. تیم‌هایی مثل تایلند، ژاپن و ویتنام واقعا قدرتمند بودند. ما در گروه نسبتا آسانی بودیم، اما دیدار نیمه نهایی با تایلند سخت بود که در نهایت توانستیم جام طلایی را بالای سر ببریم و یک افتخار خیلی بزرگی برای کشورمان کسب کنیم.

وی درخصوص تیم ژاپن نیز اظهار داشت: ژاپن مثل سه سال گذشته که در کره با آن بازی کردیم خیلی تیم خوبی بود و شاید بهتر از آن زمان هم شده بود. با این حال اینقدر انرژی و اعتماد به نفسم بالا رفته بود که خیلی راحت جلوی ژاپن بازی کردم. ژاپن خیلی تیم خوبی بود و موقعیت های خوبی داشت و ما خوشبختانه توانستیم از موقعیت هایمان استفاده کرده و بازی را ببریم.
غلامی از حمایت کفاشیان و عرب عامری تشکر کرد و ادامه داد: از آنها می خواهیم که با همین روند از ما حمایت کنند. ما در جام جهانی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و جزو 4 تیم برتر جهان باشد.

توسلی: تا عرق تیم خشک نشده، تشکر کنند
فرزانه توسلی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال کشورمان در یکی از بازی ها عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد تا نامش در میان برترین‌های رقابتهای قهرمانی آسیا به ثبت برسد. وی درخصوص این مسابقات گفت: مسابقات واقعا سخت بود مخصوصا رقابت‌های ضربدری و فینال که با دعای مردم توانستیم قهرمان شویم.

وی افزود: هدفم این بود که بازی کنم و برای تیمم مثمر ثمر باشم که خدا را شکر توانستم یکی از بهترین بازی هایم را انجام بدهم.

توسلی تنها خواسته اش از مسئولان حمایت است و در این باره اظهار داشت: این تیم پتانسیل جهانی شدن را دارد و من از مسئولان می خواهم که با تورنمنت‌ها و مسابقات خوبی که برای این تیم در نظر می گیرند به رشد آن کمک کنند.

وی رقابت با تیم های اروپایی را در پیشرفت سطح فوتسال بانوان موثر دانست و گفت: در بازی های آسیایی تیم‌ها پیشرفت خیلی خوبی کرده بودند و اگر ما نجنبیم در یکی دو سال آینده این تیم ها به ما می رسند. از طرف دیگر بازی با اسپانیا پرتغال و چنین تیم هایی می تواند کمک کند تا به سطح اول دنیا برسیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان درخصوص استقبال ضعیف مسئولان ورزش کشور اظهار داشت: وقتی در پرواز بودیم متوجه شدیم هیچ مسئولی به استقبال ما نیامده است. به ما خیلی برخورد، اما انتظار داشتیم چون قهرمانی تیم ما رسانه ای شده بود و سرو صدایی به راه انداخته بود. ما انتظار داشتیم که با یک جمعیت خیلی زیادی مواجه شویم، اما مهم این است که برای دل خودمان به مسابقات رفتیم و جنگیدیم و این قهرمانی را هم به همه مردم ایران تقدیم می کنم.

وی ادامه داد: یک سال و نیم در اردو بودیم و از تمام تفریحات‌مان زده بودیم تا در این مسابقات حضور موفقی داشته باشیم. از مسئولان انتظار دارم که تا عرق بچه ها خشک نشده از آنها تشکر کنند.

خانمی فوتسال ایران در آسیا و مسئولانی که نیامدند

اما نکته جالب توجه این است که در مراسم استقبال از ملی پوشان قهرمان آسیا هیچ مسئول ورزشی به فرودگاه نیامد. مسئولانی که داعیه حمایت از ورزش بانوان دارند و در پیام‌های جداگانه‌ای این قهرمانی را تبریک گفته بودند. حال چه شده است که وقتی کار به اینجا رسید و تیم قهرمانی آسیا را در مصاف با حریف سرسختی چون ژاپن کسب کرد حتی برای تبریک به تیم ملی هم به فرودگاه نیامدند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس