پلیس با همکاری پرسنل شهرداری پاریس و نیروهای اداره حمایت از آوارگان فرانسه امروز به بهانه مسائل بهداشتی و امنیتی چادرهای آوارگان در حومه پاریس را جمع آوری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه امروز با همکاری پرسنل شهرداری پاریس و نیروهای اداره حمایت از آوارگان فرانسه به برچیدن چادرهای آوارگان در پاریس پایتخت این کشور مبادرت ورزیدند.

مقامات پلیس بهانه این اقدام را مسائل امنیتی و وضعیت ضعیف بهداشتی آوارگانی اعلام کرده اند که به گفته آنان اکثر این افراد سوری هستند. آن ها اعلام کردند که مشاهده آثار بیماری گال در میان برخی از این آوارگان، علت بهداشتی برچیدن چادرهای آن ها در حومه شهر پاریس بوده است.

این در حالیست که پلیس فرانسه در اواسط ماه سپتامبر نیز دو اردوگاه آوارگان با حدود ۱۰۰ پناهجوی آواره را برچیده بود.

گفتنی است، «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنانی، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد .باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

در این راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز سه شنبه ۱۷ شهریور ماه در دیدار با «کریستالینا جورجیوا» نایب رئیس کمیسیون اروپا از نحوه برخورد اروپا با بحران ایجاد شده برای مهاجران انتقاد کرد و اشاره داشت که این اتحادیه به دلیل اینکه مسؤل ایجاد درگیری ها و به وجود آمدن بحران کنونی است، باید مسؤلیت آن را بر عهده بگیرد.

لاوروف ادامه داد: عدالت حکم می کند که کشورهای مسبب درگیری و ایجاد مهاجران کنونی، نه تنها مسئولیت آن را بر عهده بگیرند، بلکه باید کمک های انسانی بیشتری را نیز به این افراد تقدیم نمایند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس