به گزارش مشرق، نرم افزارهای «خورشید نینوا»، «مراثی تبیان»، «گنجینه تصاویر»، «تبیان کلیپ» و «قاصدک»، صبح امروز دوشنبه توسط دفتر خدمات تلفن همراه و تبلت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در میان مخاطبان فضای مجازی، رونمایی شد.
نرم افزار «خورشید نینوا» شامل ۲۰۰ پرسش و پاسخ از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با محوریت واقعه کربلا است.
نرم افزار «مراثی تبیان»، اپلیکیشنی شامل راهنما و آدرس دهی به محتواهای صوتی عزای ائمه اطهار (ع) بوده که حدود ۵ هزار محتوای آن مربوط به محرم است و به تفکیک مناسبتها، خاندان نور، مداحان و موضوعات، در دسترس کاربران قرار گرفته است.
نرم افزار «گنجینه تصاویر» نیز دارای بیش از ۱۲۰۰ تصویر و پوستر با کیفیت از کربلا، ۴۰ تصویر نوشته از سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان درباره این واقعه و بیش از ۶۰ آلبوم از مراسم و آیین های مذهبی قومیتهای ایرانی در عزاداریها است.
نرم افزار «تبیان کلیپ» نیز با هدف دسترسی کاربران به ۱۶۰۰ ویدئو سخنرانی و مداحی، ۲۰۰ ویدئو معارف حسینی، ۲۵۰ کلیپ نواهنگ حسینی، ۷۰ کلیپ سکانس های عاشورایی، ۴۵ کلیپ شعرخوانی و ۴۲ انیمیشن عاشورایی تولید شده است.
موسسه تبیان از نسخه تکمیلی نرم افزار چت «قاصدک» نیز به صورت رسمی رونمایی کرد؛ این اپلیکیشن در دو محور پیام رسان و تالار گفتگو برای ارتباط یک سویه و دوسویه افراد با مخاطبان طراحی شده است. بخش تالار گفتگوی این نرمافزار ویژه چت، دارای اتاق های خصوصی، عمومی، تخصصی، غیرتخصصی و تالارهای عمومی است که به مناسبت ایام محرم،« اتاق محرم» در آن راه اندازی شده است.
در «اتاق محرم»، تاکنون بیش از ۴ هزار مطلب از کاربران جمع آوری شده و به این وسیله فرهنگ های عزاداری در استانهای مختلف بین کاربران به اشتراک گذاشته می شود. در فاز آزمایشی این شبکه اجتماعی، بیش از ۷۰ هزار عضو، ۴۴۰ هزار مطلب به اشتراک گذاشته اند.
این اپلیکیشن ها به صورت رایگان از طریق مراجعه به سایت تبیان و یا فروشگاههای اپلیکیشن قابل دانلود است و در این مرحله تنها بر روی سیستم عامل اندروید قابل استفاده خواهد بود.
دفتر خدمات تلفن همراه موسسه تبیان، همچنین در راستای ارائه محتوای ایرانی اسلامی به اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به تولید محصولات فرهنگی اقدام کرده که این محصولات شامل آهنگ پیشواز، آوای انتظار و راینواز تلفن های همراه از ۴۰۰ مداح از سراسر کشور با موضوع محرم می شود که این خدمات، حدود ۵۵ میلیون دریافت کننده تا به حال داشته است. همچنین محصولات فرهنگی پیامکی این مناسبت نیز در مجموع ۱۱۰ هزار دریافت داشته است.
همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، سایت تبیان در صفحه ای با عنوان «محرم»، امکاناتی مانند تفکیک فیلم ها و صوتهای مداحی مشهور به تفکیک هر روز از دهه محرم، دسترسی به فیلم ها و صوتهای مربوط به هیات های مشهور کشور، آلبوم های تصویری از مراسم عزاداری و سنتهای عاشورایی، معرفی کتاب های عاشورایی و مجموعه پوسترهای مرتبط با این ایام قرار داده است.
نرم افزار «خورشید نینوا» شامل ۲۰۰ پرسش و پاسخ از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با محوریت واقعه کربلا است.
نرم افزار «مراثی تبیان»، اپلیکیشنی شامل راهنما و آدرس دهی به محتواهای صوتی عزای ائمه اطهار (ع) بوده که حدود ۵ هزار محتوای آن مربوط به محرم است و به تفکیک مناسبتها، خاندان نور، مداحان و موضوعات، در دسترس کاربران قرار گرفته است.
نرم افزار «گنجینه تصاویر» نیز دارای بیش از ۱۲۰۰ تصویر و پوستر با کیفیت از کربلا، ۴۰ تصویر نوشته از سخنان مقام معظم رهبری و بزرگان درباره این واقعه و بیش از ۶۰ آلبوم از مراسم و آیین های مذهبی قومیتهای ایرانی در عزاداریها است.
نرم افزار «تبیان کلیپ» نیز با هدف دسترسی کاربران به ۱۶۰۰ ویدئو سخنرانی و مداحی، ۲۰۰ ویدئو معارف حسینی، ۲۵۰ کلیپ نواهنگ حسینی، ۷۰ کلیپ سکانس های عاشورایی، ۴۵ کلیپ شعرخوانی و ۴۲ انیمیشن عاشورایی تولید شده است.
موسسه تبیان از نسخه تکمیلی نرم افزار چت «قاصدک» نیز به صورت رسمی رونمایی کرد؛ این اپلیکیشن در دو محور پیام رسان و تالار گفتگو برای ارتباط یک سویه و دوسویه افراد با مخاطبان طراحی شده است. بخش تالار گفتگوی این نرمافزار ویژه چت، دارای اتاق های خصوصی، عمومی، تخصصی، غیرتخصصی و تالارهای عمومی است که به مناسبت ایام محرم،« اتاق محرم» در آن راه اندازی شده است.
در «اتاق محرم»، تاکنون بیش از ۴ هزار مطلب از کاربران جمع آوری شده و به این وسیله فرهنگ های عزاداری در استانهای مختلف بین کاربران به اشتراک گذاشته می شود. در فاز آزمایشی این شبکه اجتماعی، بیش از ۷۰ هزار عضو، ۴۴۰ هزار مطلب به اشتراک گذاشته اند.
این اپلیکیشن ها به صورت رایگان از طریق مراجعه به سایت تبیان و یا فروشگاههای اپلیکیشن قابل دانلود است و در این مرحله تنها بر روی سیستم عامل اندروید قابل استفاده خواهد بود.
دفتر خدمات تلفن همراه موسسه تبیان، همچنین در راستای ارائه محتوای ایرانی اسلامی به اپراتورهای تلفن همراه، نسبت به تولید محصولات فرهنگی اقدام کرده که این محصولات شامل آهنگ پیشواز، آوای انتظار و راینواز تلفن های همراه از ۴۰۰ مداح از سراسر کشور با موضوع محرم می شود که این خدمات، حدود ۵۵ میلیون دریافت کننده تا به حال داشته است. همچنین محصولات فرهنگی پیامکی این مناسبت نیز در مجموع ۱۱۰ هزار دریافت داشته است.
همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان، سایت تبیان در صفحه ای با عنوان «محرم»، امکاناتی مانند تفکیک فیلم ها و صوتهای مداحی مشهور به تفکیک هر روز از دهه محرم، دسترسی به فیلم ها و صوتهای مربوط به هیات های مشهور کشور، آلبوم های تصویری از مراسم عزاداری و سنتهای عاشورایی، معرفی کتاب های عاشورایی و مجموعه پوسترهای مرتبط با این ایام قرار داده است.