کد خبر 498340
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

یک رسانه عراقی ضمن به تمسخر گرفتن مواضع "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان در نشست گروه بیست درباره مبارزه با تروریسم از ریاض به عنوان منبع و صادر کننده تروریسم وهابی یاد کرده است.

به گزارش مشرق، پایگاه صوت العراق در مطلبی با اشاره به نقش مثلث ترکیه- قطر- عربستان و دشمنی آنها علیه عراق آورده است: عراق از دیرباز دشمنان زیادی داشته است که برخی از آنها پیوندهای دینی و انسانی با آن داشته‌اند.

عربستان سعودی که استعمارگران انگلیسی آن را به وجود آوردند از دین به عنوان پوششی برای اجرای خواسته‌های دشمنان اسلام استفاده می‌کند. سعودی ها کینه توز هستند.

اما همسایه دیگری که عراق را رنجانده است و به جای دفع خطر از آن در راستای فتنه افکنی حرکت کرده، ترکیه است که تصور می‎کند مرزهای این کشور از منطقه الدبس در نزدیکی بیجی و کرکوک شروع می شود.

قطر و ترکیه و عربستان سعودی همه توان خود را برای فرسوده کردن عراق به کار گرفتند.آنها تمام تلاش خود را به کار بستند تا دولت قوی در عراق شکل نگیرد.آنها از داعش که دست پرورده آمریکا و انگلیس هستند حمایت کردند.

بدون شک تروریسمی که دنیا را درنوردیده و بشریت را هدف قرار داده است برگرفته از تفکر وهابی مورد حمایت خاندان فاسد آل سعود است.شهروند غربی می‎داند که تروریسم زاییده اندیشه وهابی سعودی است.

هرگاه انفجار یا اقدام تروریستی و تیراندازی رخ می‌دهد همه نگاه‌ها به سوی مساجد وهابی مورد حمایت نهادهای دینی سعودی و سفارت خانه و کنسولگری‌های این کشور در سراسر کشورهای اروپایی دوخته می‎شود.

رژیم سعودی هنگامی که ثابت شد 17 تبعه این کشور در حوادث یازده سپتامبر در سال 2001 قرار دارند به شدت آشفته شد.تروریست‎هایی که به عراقی می‎آیند با فتواهای علمای وهابی آل سعود می‎آیند. این علمای وهابی حکم قتل زنان و کودکان شیعه در عراق را می‎دهند.

تفکر وهابی با کمک‌های دلارهای نفتی سعودی‌ها، قطری ها و اماراتی ها گسترش یافته است. ده ها میلیارد دلار صرف بنای مساجد وهابی می‎شود و هزاران نفر از سوی سفارتخانه های عربستان در سراسر دنیا به عربستان آورده می‎شوند تا وهابی شوند و به عنوان خطیب به مساجدی بروند که از سوی سعودی ها و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس احداث شده است.

این افراد پرورش یافته سعودی‌ها در آنجا تفکر وهابی را ترویج می‎دهند.بیشترین تروریست های جنایتکار را سعودی ها، اتباع عربی، افغانی و تاجیکی که وابسته به اندیشه وهابی هستند، تشکیل می دهند. بیشتر افرادی که  در کشورهای اروپایی دست به اقدام تروریستی می زنند وهابی داعشی هستند.

این رسانه عراقی در ادامه با اشاره برگزاری نشست جی بیست در ترکیه می‎نویسد: نشست سران جی بیست که در ترکیه برگزار شد و میزبان آن دوست داعشی ها و حامی مالی و نظامی، لجستیکی و رسانه ای آنها یعنی اردوغان بود، هدفش مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن نبود.

پوتین در کمال صراحت اعلام کرد که برخی از کشورهای جی بیست حاضر در نشست ترکیه از حامیان تروریست و صادر کننده آن هستند.منظور وی رژیم سعودی در درجه نخست و قطر، امارات، ترکیه، اردن بود.

این رسانه عراقی با اشاره به سخنان ملک سلمان در این نشست مبنی بر اینکه باید برای خشکاندن منابع تروریسم تلاش  می‎کنیم  خطاب به وی نوشت : در حالی که عربستان بخش اعظم بودجه کشور خود را برای حمایت از موسساتی که در راستای ترویج وهابیت تلاش می‎کند اختصاص داده، مبارزه با تروریسم  چگونه میسر می‌شود؟

چگونه منابع تروریسم خشک می‎شود در شرایطی که کتاب های دوره ابتدایی آموزش و پروش شما زائران مرقدها را مشرک و کافر که کشتن آن واجب است می‎داند؟ در مکه، مدینه و فرودگاه های جده، طائف و ریاض، باورهای ابن تیمیه، ابن عبدالوهاب و ابن باز ترویج می‎شود.در کتبی که به زبان های گوناگون نوشته شده است شماره تلفن‌هایی ذکر کرده‌اید که نحوه تماس با مدارس وهابی در آن وجود دارد. سعودی ها برای افرادی که در کشورهایشان باورهای وهابی را ترویج کنند مسکن و حقوق در نظر می‌گیرند.

این افراد از سفیر عربستان در کشورهایی که به ترویج وهابیت می پردازند حقوق دریافت می‌کنند. سفیر عربستان علاوه بر پول و بلیط سفر، یک مبلغ ویژه 3000 دلاری برای مروجان وهابیت اختصاص می‎دهد.این پول ها و حمایت ها منجر به بروز حوادثی مانند حوادث پاریس می‎شود.

رسانه عراقی می‎افزاید: این همه تروریست پروری آل سعود که بر همگان مشهود است هرگز سبب نشده است که ملک سلمان به عنوان حامی و صادر کننده تروریسم از اختصاص مبلغ 110 میلیون دلار برای تاسیس مرکز مبارزه با تروریسم دم بزند!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    فعلا که با حمایت غرب و پولهای نفتی و سوء استفاده از مقام مکه دارند همه نوع جرم و جنایت به نام اسلام و مسلمانان انجام میدهند باید به هر طریقی شده ال سعود رو نابود کنیم بدون هیچ فرصت و اتلاف وقتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس