به گزارش مشرق، شرکت پارس خودرو اواخر شهريورماه سال
جاري از هاچ بک جديد رنو در ايران با نام ساندرو رونمايي کرد. اين خودرو از
پيشرانه 1.6 ليتري 105اسب بخاري مشابه تندر90 بهره مي برد و براي انتقال
قدرت دو گيربکس 5سرعته دستي و 4 سرعته اتوماتيک براي اين خودرو انتخاب شده
است.
براساس اين گزارش ساندرو، هاچ بک اقتصادي رنو بر پايه پلتفرم مشترک
با تندر 90، است توانسته در جهان فروش بالايي را تجربه کند بنابراين اکنون
اين شرکت با توان 35 درصدي نيروي داخلي اقدام به ساخت خودرو جديد کرده
است. پيش بيني مي شود بر اساس شنيده ها ثبت نام اين خودرو پيش از زمستان 94
آغاز شود. پارس خودرويي ها قيمت رنو ساندرو را که شهريور ماه امسال ميهمان
اين شرکت شد، مشخص کرده و تا چندي ديگر اين محصول را روانه بازار خواهند
کرد.
بر اين اساس، ساندرو در مدل اتومات قيمتي برابر با 47 ميليون تومان خواهد داشت و قيمت مدل دنده اي آن نيز 42 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.اين محصول به نوعي مدل هاچ بک تندر-90 به شمار مي رود و از ظاهر زيباتري برخوردار است. براساس اين گزارش حضور اين خودرو در بازار تحولي در بازار خودروهاي هاچ بک است،بازاري که مدتها ميهمان جديد به خود نديده و ساندرو مي تواند با اتکا به نام رنو و کيفيت بالايي که پيش از اين در تندر90 اثبات شده،حضور قدرتمندي در بازار داشته باشد.
طبق اين گزارش شرکت رنو فرانسه تخصص بالايي در ساخت خودروهاي اقتصادي،کم مصرف،بادوام و البته با توانايي مناسب حرکتي دارد و زماني که نخستين نمونه ها از مدلهايي لوگان (که در بازار ايران به عنوان تندر 90 به فروش مي رسد) در سال 200 روانه بازارهاي جهاني شد مشخص بود رنو همه توانايي هاي خود را براي ساخت يک خودروي اقتصادي به کار گرفته است.
لوگان از همان آغاز توانست روند موفقيت آميزي را در فروش طي کند و به دليل کيفيت و دوام بالا،مصرف سوخت کم،هزينه نگهداري پايين و قيمت مناسب توانست در بازار هاي مختلف به خودرويي محبوب تبديل شود تا جايي که حتي در اروپا غربي نيز مشتريان زيادي دارد. براساس اين گزارش تا يه دهه پيش بازار خودروهاي هاچ بک در ايران بسيار محدود بود و عمده خريداران، خودروهاي سدان را ترجيح مي دادند.
اين روند البته در سالهاي اخير تغيير کرده است و با حضور خريداران در بازار خودرو کشور توجه به خودروهاي هاچ بک به شکل قابل ملاحظه اي افزايش يافته است. طبق اين گزارش خبرنگاران طي 2 روز أزمايش فني که از سوي پارس خودرو برگزار شده است ساندرو را پيش از عرضه به بازار مورد بررسي قرار دادند. اين أزمايش با حضور حدود 20 خبرنگار و با 4 ساندرو اتوماتيک و دو نمونه دستي در حال برگزاري است و تا پايان روز جمعه ادامه دارد.
بر اين اساس، ساندرو در مدل اتومات قيمتي برابر با 47 ميليون تومان خواهد داشت و قيمت مدل دنده اي آن نيز 42 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.اين محصول به نوعي مدل هاچ بک تندر-90 به شمار مي رود و از ظاهر زيباتري برخوردار است. براساس اين گزارش حضور اين خودرو در بازار تحولي در بازار خودروهاي هاچ بک است،بازاري که مدتها ميهمان جديد به خود نديده و ساندرو مي تواند با اتکا به نام رنو و کيفيت بالايي که پيش از اين در تندر90 اثبات شده،حضور قدرتمندي در بازار داشته باشد.
طبق اين گزارش شرکت رنو فرانسه تخصص بالايي در ساخت خودروهاي اقتصادي،کم مصرف،بادوام و البته با توانايي مناسب حرکتي دارد و زماني که نخستين نمونه ها از مدلهايي لوگان (که در بازار ايران به عنوان تندر 90 به فروش مي رسد) در سال 200 روانه بازارهاي جهاني شد مشخص بود رنو همه توانايي هاي خود را براي ساخت يک خودروي اقتصادي به کار گرفته است.
لوگان از همان آغاز توانست روند موفقيت آميزي را در فروش طي کند و به دليل کيفيت و دوام بالا،مصرف سوخت کم،هزينه نگهداري پايين و قيمت مناسب توانست در بازار هاي مختلف به خودرويي محبوب تبديل شود تا جايي که حتي در اروپا غربي نيز مشتريان زيادي دارد. براساس اين گزارش تا يه دهه پيش بازار خودروهاي هاچ بک در ايران بسيار محدود بود و عمده خريداران، خودروهاي سدان را ترجيح مي دادند.
اين روند البته در سالهاي اخير تغيير کرده است و با حضور خريداران در بازار خودرو کشور توجه به خودروهاي هاچ بک به شکل قابل ملاحظه اي افزايش يافته است. طبق اين گزارش خبرنگاران طي 2 روز أزمايش فني که از سوي پارس خودرو برگزار شده است ساندرو را پيش از عرضه به بازار مورد بررسي قرار دادند. اين أزمايش با حضور حدود 20 خبرنگار و با 4 ساندرو اتوماتيک و دو نمونه دستي در حال برگزاري است و تا پايان روز جمعه ادامه دارد.