مردم شریف ایران باید به این عبرت تاریخی توجه کنند که اگر جمهوری اسلامی ایران در سال 88 و در روز قدس، از شعار نه غزه نه لبنان اصلاح‌طلبان حمایت می‌کرد، این روزها به جای برگزاری مانور مقابله با حملات تروریستی، باید در کوچه پس کوچه‌های تهران با داعش و وهابیت عربستانی مقابله می‌کردیم.

کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» می‌دادند چه نظری درباره تهدیدات داعش دارند؟

گروه سیاسی مشرق – کشور سوریه گرچه امروز به ویرانه‌ای تبدیل شده است اما در وقایع منطقه بعد از بیداری اسلامی نقش بسیار تاثیرگذاری داشته و دارد. این کشور جنگ زده بعد از بیداری اسلامی با تنش‌ داخلی روبرو شد. بسیاری این تنش‌ها را متاثر از بیداری اسلامی دانستند اما با نگاهی به کشورهای که در آن انقلاب‌های مردمی بوجود آمد، می توان به وضوح دریافت که ماجرای سوریه بسیار متفاوت از این کشورهاست.

سوریه با تزریق مصنوعی جنبش‌‌های انقلابی کم کم به سمت تنش داخلی رفت و سپس تروریست‌هایی تحت پوشش معارضین سوری از کشورهای مختلف به این کشور برای اسقاط حکومت بشار اسد جمع شدند که به این ترتیب نطفه داعش و جبهه النصره و دیگر گروهای تروریستی در این کشور بسته شد و به سایر کشورها سرایت کرد.

حال این نطفه ای که در سوریه بسته شد به تهدیدی همه جانبه برای دنیا تبدیل شده است. داعش کشورهای منطقه از جمله عراق، مصر و لبنان را هدف قرار داده است و در قدم بعدی کشورهای دیگر از جمله ایران، روسیه و حتی چین مورد توجه این گروه تروریستی قرار دارد. اخیرا نیز وزیر خارجه عراق پس از حادثه تروریستی که در پاریس اتفاق افتاد که ابعاد پیچیده‌ای داشت، عنوان کرد که عراق اطلاعاتی درباره حملات تروریستی در فرانسه، ایران و آمریکا دارد.[1]

کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» می‌دادند چه نظری درباره تهدیدات داعش دارند؟جمهوری اسلامی ایران همواره اقدامات پیشگیرانه برای دفع خطر احتمالی تروریستی در کشورمان انجام داده است. از همین روست که گرچه خاورمیانه در آتش تروریست می‌سوزد ایران به عنوان جزیره ثبات در این طوفان وحشت‌زا شناخته می‌شود.

این روزها نیز در برخی از نقاط شهر تهران از جمله مترو تهران مانوری برای جلوگیری از این امر طراحی و اجرا شده است که برخی از مردم را نگران ساخته است. اما حقیقت امر این است که سیاست جمهوری اسلامی ایران این بود که بیرون از مرزهای کشور با خطرات مواجه شود تا در داخل اتفاقی برای امنیت کشور که در اصول دینی ما از بهترین نعمت‌هاست، نیفتد. موضوعی که برخی از حکومت‌های مرتجع عربی که ایدئولوگ گروه‌های تروریستی از جمله داعش هستند خواهان آن هستند که ایران را بی‌ثبات کنند اما این موضوع با تدابیر امنیتی رهبر معظم انقلاب و رشادت‌های کسانی چون سربازان گمنام، بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی ناکام مانده است.

اما در این عرصه همواره کسانی بوده‌اند که این نگرش نظام جمهوری اسلامی را بر نمی‌تابیدند و واقعیات امروز جهان بین‌الملل و بخصوص منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد که چطور این افراد با امنیت کشورمان و در پازلی که دشمنان طراحی کرده بودند، بازی کردند.

کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» می‌دادند چه نظری درباره تهدیدات داعش دارند؟در همین باب در سال 88 شعاری انحرافی در روز جهانی قدس از سوی برخی از عناصر فتنه با حمایت جریان اصلاح‌طلب شنیده شد که امنیت و وحدت کشور را هدف قرار داده بود. شعار انحرافی « نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران» يا « نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ایران» سخنی بود که فقط یک شعار نبود و به قول برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب که البته بسیار دیرهنگام به این نکته اشاره کردند « حرف مردم نبود، شعار ضدانقلاب بود.»[2] اما متأسفانه کسانی چون صادق زیباکلام هنوز این شعار عوام‌فریبانه را درست تلقی می‌کنند و در سخنانی شعاری‌تر و فارغ از اصول اصلی سیاست می‌گویند که «بنده به عنوان یک ایرانی مسلمان نمی‌دانم که چرا باید از شعار نه غزه و نه لبنان اعلام برائت کنم؟ من فکر می‌کنم هنوز هم اول برای من اول ایران می‌آید، دوم ایران می‌آید و مهم است و سوم هم ایران می‌آید و آخر هم ایران می‌آید.»[3] اما وی که به عنوان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این دانشگاه تدریس می‌کند به این سئوال پاسخ نمی‌دهد که آیا ما در خارج ازمرزهای کشورمان با تروریست‌ها مواجه شویم بهتر است یا در داخل؟

البته این روند و خطای محاسباتی که اصلاح‌طلبان در حمایت از غرب انجام دادند در سوریه و حمایت از اسقاط و براندازی حکومت بشار اسد که آلترناتیوهای آن یک حکومت تروریستی، هرج و مرج طلب و دیکتاتوری وابسته به غرب مانند مصر و لیبی و ... است، ادامه یافت.

کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» می‌دادند چه نظری درباره تهدیدات داعش دارند؟در آن زمان اصلاح‌طلبان در این زمینه نیز تحت پوشش صنفی دست به کار پیگیری منافع سیاسی جناحی خود شدند و با پوشش سفید پزشکان که نمادی از صلح‌طلبی است به بشار اسد نامه‌ای اعتراضی نوشتند.

در اين نامه كه به امضاي اصلاح‌طلبانی چون مصطفي معين، ايرج فاضل، قربان بهزاديان‌نژاد، محمدرضا خاتمي، علي تاجرنيا، علي شكوري‌راد، فاطمه رمضان‌زاده و ۲۰۰ نفر ديگر از اصلاح طلبان رسيد، امضاكنندگان به تحصيل بشار اسد در رشته پزشكي و سوگند او «براي نجات جان انسان‌ها» اشاره کرده و از اينكه كسي با چنين سوگندي «آمر اين وقايع» ( به زعم اصلاح‌طلبان جنایات) است، ابراز تاسف كرده‌اند.[4]

سئوالاتی که در آن زمان از اصلاح‌طلبانی که چنین نامه‌ای را برای بشار اسد نوشتند مطرح میشد، این بود که این افراد با چه شاخصه و معیار و منطقی به حمایت از مخالفان حکومت سوریه پرداختند و آیا فقط بر پایه مخالفت با کسی می‌توان از گروهی دیگر که هیچ شناختی از آنان وجود ندارد، حمایت کرد؟! حمایت این افراد از مخالفان بشار اسد بر پایه اصول سیاست خارجی در جمهوری اسلامی ایران بود یا سیاست‌های غرب؟!

البته بعد از مدتی بازهم به طور دیرهنگام این موضع گیری اصلاح‌طلبان علیه بشار اسد و سوریه مورد انتقاد برخی از اعضای این جناح سیاسی قرار گرفت.

در همین رابطه عباس عبدی تئوریسین این جناح سیاسی با اشاره به حب و بغضی عمل کردن این جریان سیاسی که آنها را در موضع حمایت از تروریست‌ها قرار داد، گفت: « یک نمونه کوچک آن تحلیلی است که بسیاری از آنان (اصلاح‌طلبان) پس از حوادث سوریه نسبت به مسایل این کشور و مواضع ایران در آنجا داشتند و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های سوریه و نیز منافع ملی کشور در کنار عربستان و ترکیه قرار گرفتند، بدون آنکه نقدی جدی بر آن رفتارها داشته باشند، در حالی که اکنون چیز دیگری را می‌گویند.»[5]

کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» می‌دادند چه نظری درباره تهدیدات داعش دارند؟این موضع اصلاح‌طلبان در مورد گروه‌های تروریستی تا جایی بود که محمد قوچانی روزنامه نگارشاخص این جریان در مناظره داعش را روشنفکر نامید و گفت: «این که ما فقط قرآن بخوانیم و به چیز دیگری نیاز نداریم، فاصله‌اش با طالبان و داعش چیست؟ این‌ها علوم انسانی را به نوعی انکار می‌کنند. شما در القاعده مهندس هم می بینید و به نظرم این خیانت ژورنال است که کسی اگر دستار به سر بست بگوییم آخوند است. به نظر من آخوند یعنی آقای سیستانی. شما ببینید در عراق چگونه مدبرانه برخورد می کند و داعش را هم ببینید. داعش روشنفکری است و این آخوند. من می‌خواهم بگویم که دوگانه ما این بوده است که آخوند ضد آزادی و روشنفکر آزادی خواه است. من می‌خواهم بگویم که داعش و القاعده و بن لادن دارای ریشه‌های روشنفکرانه هستند.»[6]

جالب اینجاست که روزنامه‌های این جریان امروز در موضعی جالب توجه از عملیات آماده سازی تهران در متروها و معابر شلوغ برای مقابله با خطر تروریست سخن می‌گویند. خطری که روزنامه‌های اصلاح‌طلب این‌روزها آنرا به زعم خود کشف و با بزرگ نمایی دامن می‌زنند بسیاری پیش از اینها با تدابیر کلان رهبر معظم مورد توجه بود.

به نظر می‌رسد که اگر با فرمانی که اصلاح‌طلبان در سیاست خارجی می‌روند، مسائل کلان نظام نیز حرکت می‌کرد این روزها شاهد خطرات بیشتری آنهم در بطن کشورمان نه در کیلومترها خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران می‌بودیم؛ سیاست خارجه‌ای که گاهی شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهد و گاهی نیز صدام حسین که هشت سال ایران و عراق را دچار یک جنگ خانما‌ن‌سوز تحمیلی کرد را « خالدن بن ولید» می‌نامند که در مقابل آمریکا باید به کمک آن برویم. [7]

با این اوصاف با تهدیداتی که این روزها برای مردم بیش از پیش ملموس است، به روشنی ابعاد بیشتری از مسیر انحرافی‌ اصلاح‌طلبان که در سال 88 با شعارهای عوام‌فریبانه خود در خیابان‌های شهر تهران دنبال می‌کردند، نمایان می‌شود و خیانت عده‌ای که سعی داشتند با قدرت‌طلبی اداره امور را به طور غیر قانونی در دست بگیرند و آن را با سیاست‌های غلط غربی به ناکجا آباد ببرند، مشخص و مبرهن می‌شود که خود یک درس و عبرت بزرگ تاریخی برای مردم شریف ایران است



[1]http://www.isna.ir/fa/news/94082414498

[2]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/390732

[3]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/331236

[4]http://fararu.com/fa/news/90178

[5]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/409467

[6]http://www.mehrnews.com/news/2350818

[7]http://www.mashreghnews.ir/fa/news/398903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 45
  • ناشناس ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    واقعا"سوریه و لبنان سنگر اول مقاومت هستند و اگر به شعار نه غزه نه لبنان افساد طلبان عمل میکردیم باید امروز در خیابانهای تهران و سایر شهرها مشغول مبارزه با داعش بودیم .
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    کشورهای سوریه و لبنان و نوار غزه به نوعی سپر بلای ایران در مقابل اسرائیل کودک کش و تروریسم محسوب میشوند و حمایت از محور مقاومت معقول ترین کاری است که باید انجام دهیم .
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    چرت نگو بابا
  • ناشناس ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    کسانی که شعار نه غزه نه لبنان سر میدادند مسلمان هم نبودند چرا که وظیفه شرعی و انسانی هر مسلمان و دولت اسلامی حمایت از مظلوم در مقابل ظالم است و سکوت هر مسلمان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و داعش خیانت به قرآن و اسلام است .
  • امیر ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    نه غزه نه لبنان یک مکتب هست که دنباله روی ایران با مفهوم رضاخانی بود.این اشخاص تمایل عجیبی به مفاهیم رضاخانی در تاریخ ایران دارند طوری که وقتی با آن ها هم کلام شوی خیلی راحت و شیک تو را به ایران ستیزی متهم میکنند و خودشان را ایران پرست میدانند؟! عجیب اینکه در دید اینها مدافعان حرم که حافظان یکپارچگی عراق و سوریه هستند هم بد جلوه میکند و از مدافعان حرم هم کینه به دل دارند گویی نمیدانند تبعات بزرگ تجریه عراق و سرویه به ضرر ایران هم هست واقعا تندروی این عده بی حد و حصر هست
  • مشرقی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    اصلاح طلبان انقدر کثیف و رذل هستن که سال گذشته بواسطه جنایات اسراییل اومدن گفتن ما شعار نه غزه نه لبنان رو قبول نداریم و ما همچین شعاری ندادیم، یکی نیست بگه بعد از روز قدس سال 88 میومدید و اعلام می کردید ما چنین شعاریو قبول نداریم، چرا تا 5 سال بعدش خفه خون گرفته بودین حیوانات انسان نما؟
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    خيلى جالبه يعنى سياست خارجى ما بدينگونه بوده كه مردم سورية ولبنان سپر بلاى ما شده اند چرا لطفاً بيشتر توضيح دهيد چون من كم كم دارم احساس گناه مى كنم
  • محمد جواد ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام البته ناگفته نماند منظورم از اسلام فقط اسلام حق و اسلام شیعی و همچنین منظورم هم از عزه و لبنان صرفا نوار غزه و جنوب لبنان نیست بلکه کل کشور های اسلامی و کل مظلومین عالم در سراسر دنیا است انشاالله بعد شام و جولان و یمن هدف بعدیمون با عنایت خاص پرودگار سمت اورلیشم و صحرا نقب و بیت المقدس است
  • مسافر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    شما بیشتر مطالعه کن تا متوجه بشی قرار نیست با این مطلب، فهمت درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کنه
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    دوباره فصل انتخابات شده؟!
  • در پاسخ به مشرقى ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    حالا كه شما اينقدر سالم وپا ك هستى اينجا چه كار مى كنى اخوى مگر نمى دانى كه سورية ولبنان احتياج به كمك دارن چرا نشستى برو وصداقت خودتو با كشته شدنت در رَآه أهدافت نشون بده خونت كه از اين همه شهيدان حرم رنگين تَر نيست البته اگر رسالتت فقط حرف زدن نيست !'
  • کارگر افغانی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چه افراد لئیمی هستندآنانکه میگویند لبنان و سوریه برای ما مهم نیست و نباید از آنها سرسوزنی حمایت کرد این ها از منظر اسلام مسلمان نیستندچرا که پیامبراکرم فرموده اند هرکس صدای مظلومی را بشنود که میگوید ای مسلمانان به فریاد ما برسید و اگر به یاری او نشتابید مسلمان نیستید مگر امام علی علیه السلام نفرموده اند کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا مگر اسلام بزرگترین صدقه را دفاع از مظلوم عنوان نکرده امثال زیبا کلام و خس و خاشاک های اشوبگرسال 88 مشکلشان کوری باطن است و فردا کورمحشورخواهندشد
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    به تجربه دیده ام اونهایی که توی فصل انتخابات بد حریف را میگند، آدمهای بی لیاقت و جاه طلبی هستند، اما اونهایی که از برنامه ها و توانایی های خودشون میگند، اکثرا توانمند و کاری و البته مظلوم اند.
  • ناشناس ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    نباید احساس گناه داشته باشیم بلکه باید احساس تکلیف داشته باشیم و بدانیم که این عزیزان برادران ما هستند و کشورهایشان متحد استراتژیک ما در مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی و تروریسم دست پرورده امریکا و غرب هستند .
  • فلانی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    هم غزه , هم لبنان در کنارش جانم فدای جمهوری اسلامی ایران. واقعا این افراد اینقدر شعورشون ماشالا پایینه که آدم اصلا نباید براشون وقت تلف کنه !
  • اهوازی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بیشتر اصلاح طلبان زائده غرب هستند.آنها قصد داشتند که در ایتدا تهران و سپس شهرهای بزرگ و سپس همه ایران را به آشوب بکشانند و جنگ داخلی را در ایران آغاز کنند.همین کار را در سوریه و لیبی و... انجام دادند و حالا به فکر تجزیه عراق و سوریه و... هستند آن زمان میخواستند ایران را به جنگ داخلی و سپس تجزیه بکشانند.کم ترین دستاورد اسراییل ترور دانشمندان هسته ای بود که آشوبگران در آن مقصر هستند.حالا هم شروع به فعالیت در قالب اقوام کردند.خدا بخیر کند.خاتمی هم همین کار را کرد و گروهک تروریستی در پایان دوره نحسش در ایران رشد کردند.
  • ناشناس ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    تو به تکلیف خودت عمل کن و به کسی کار نداشته باش
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    هم غزه هم لبنان هم یمن هم عراق هم سومالی هم موریتانی... مرگ بر امریکا
  • پرستو ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق چرا کامنت من رو منتشر نکردی اینقدرجبون و زبون نباش
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    هم غزه هم لبنان و هم سوریه و هم عراق و هم افغانستان و هم یمن و هم..... جانم فدای ایران که ملت با غیرتش به فکر همه هستند.
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    حیفه رضاخان را با این بی غیرت ها مقایسه کنید رضاخان آدم خوبی نبود اما اینقدر بزدل وبی غیرت هم نبود.
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا گفتی اصلاح طلب؟اینها افساد طلبند برادرمن.
  • مهدی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چه مغلطه بزرگی ... یک سوال از دوستان دارم : آیا می دونید که حافظ اسد پدر بشار اسد پایه های حکومت خودش رو روی خون هزاران نفر از مردم اهل تسنن سوریه گذاشت و اکنون فرزندان اون کشته ها خواهان سرنگونی بشار هستند ؟!
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    ایشان دارند برای باغیرتهایی مثل تو دعا می کنند.
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    نه غزه نه سوریه نه لبنان جانم فدای ایران
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    یه مشت اراجیف
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    عقل که نباشه جون در عذابه وقتی امثال زیباکلام امریکا رو دشمن نمیدونند و عمق استراتژیک رو نمیفهمند ک مثلا استاد دانشگاه هم هستند وای ب حال بقیه
  • ارش ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    حداقل شعار نه غزه نه لبنان که سر نمیده اینقدر کوتاه فکر نیست
  • مسافر ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا اصلاح‌طلب ها مقابل این استدلال مشرق چه حرفی برای گفتن دارن؟ جواب مردم چی می خوان بدن؟
  • ارش ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا متاسفم که اینقدر ادم بی مطالعه در کشور داریم اونم اکثرا جوان ودانشجو که فریب این بازی های سیاسی رو میخورن تا زمانی که غرب در خوارمیانه است ما پیشرفت نمیکنم و تمدن اسلامی به نظر شخص خودم باشه میگم تمدن ایرانی و لی الان دوره این حرفها نیست تا خاورمیانه دست غرب هست تمدن ی ک ه ما میخواهیم شکل نمیگیره کمی که ایران به این کشور ها میکنه به یک ملیارد دلار هم نمیرسه در صورتی که مشکلات ما همش از داخل کشوره مطالعه تون رو ببرید بالا تا کسی بازیتون ندهاز هر گروزه حزبی که میخواد باشه خودم شخصه که متوجه شدم واقعا در جهالت به سر میبرم و از هیچ چیز ایران و دنیا خبر ندارم
  • مسافر ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    خیلی بی ادبی
  • ارش ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    کاری به نظر دوستمون ندارم میخوام اینجا نظر بزارم فقط مشرق من اینقدر میام تو سایتت اکثر مواقع نظرمو سانسور میکنی ولی این رو تایید کن تو رو به اون خدایی که داری حالم از هر چی جهان میهن بین بهم میخوره تف تو روح همشون که مملکت رو به گند کشوندن همتون برید به جهنم اون پرچم های سبز هم بخوره تو سرتون جان من تایید کن اسم جناح که نیاورم حرف دلمو زدم زنده باد ناسیونال سوسیالیسم ایرانی
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    باید بین حضور در عراق و حضور در سوریه تفاوت قائل شد حضور در عراق به عنوان سنگر اول در راستای منافع ملی ماست ولی حضور در سوریه صرفا بعلت آرمانهای اسلامی و انقلابی یعنی باز ماندن راه قدس می باشد
  • دانشجو ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آقا آرش اعصاب نداریا، برو خوش باش مشرق نظرتو بدون سانسور منتشر کرد
  • ارش ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    درضم اینو بگم این اقایون که میگن برای من اول ایران میاید دوم ایران می اید غلط کرده ... دروغ میگن یه مشت جهان میهن بین بیش نیستن از اسم ایران سواستفاده میکنن
  • ناشناس ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    هم غزه هم سوریه هم لبنان / جانم فدای وجدان
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    تفاوتی بین منافع ملی و آرمان های ما نیست. این یک. دوم اینکه در سوریه تنها بحث فلسطین نیست؛ سوریه در مجاورت دریای مدیترانه و اروپا قرار دارد و این نکته بسیار مهمی است. همچنین تجزیه ی سوریه کلید تجزیه ی عراق و تجزیه ی عراق زنگ خطر تجزیه ی ایران است. سوم اینکه هیچ تفاوتی بین حضور انقلاب اسلامی در عراق و سوریه نیست و فرزندان امام خامنه ای برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و امت اسلامی وارد کارزار شده اند
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    این هم از منطق غربگراها
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بسم الله؛ باگر جیگرشو داری و لاف نمی زنی برو لب مرز برای دفاع از ایران در مقابل اشرار و تجزیه طلب های مسلح جانت را فدا کن؛
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چون نظر شما منتشر نشده است مشرق حیوان و زبون است؟ دم شعارهایتان گرم!!!
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    سرکوب؟ ما نمرده ایم و ایضا حزب الله هم بیکار نیست بیاید ایران و باتوم دستش بگیرد و با باتوم جنبش فراگیر شما سبزک ها را سرکوب کند!
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    ایستادن در مقابل مزدوران رسانه ای غرب و منافقین ایرانی کم از جهاد نظامی در مقابل تکفیری های متحد ندارد؛ جهادتان قبول برادران مشرق
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    کسی سپر بلای کس دیگری نشده است؛ آرمانهایی وجود دارد به نام عزت، شرف و استقلال. ما پرچمدار شرف و عزت و استقلال هستیم و جرم مردم سوریه و لبنان از دید غربی ها همرامی با ماست.آنها با ما همراه هستند تا خودشان به عزت و شرف و استقلال دست پیدا کنند و این به معنای فدا شدن آنها برای ما نیست
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    رضاخان بی غیرت نبود؟ کسی که مردم را در گوهرشاد با خاک و خون کشید و با زور سرنیزه حجاب زنان را برداشت و در روز عاشورا کارناوال رقص راه انداخت ولی در برابر بیگانگان کرنش کرد؛ حتی بخش هایی از سرزمین مادری مان را به ترکیه و افغانستان داد تا مبادا خارجی ها را ناراحت کرده باشد بی غیرت که هیچ؛ آدم نیست.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    چرت نگو بابا
  • مشرقی ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر اینگونه بود 70 درصد مردم سوریه ر/ای به موندن بشار اسد نمی دادن در ضمن پدر این طرف اگر هم چنین کاری کرده که نکرده اشتباه کرده ولی داعش روی بابای بشار رو هم سفید کرد در ضمن این چیزایی که جنابعالی گفتید بدین شکل نیست کلن سؤالت مشکل داره
  • مرتضیsk ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    کیه که ندونه آرزوی این جماعت برگشتن دوران استعمار امریکا و غربیا به ایران هست و بصورت کاملا آشکار سنگ اونا به سینه میزنند توقع نداشته باشین خلاف سیاست های اونا عمل کنن !
  • justice ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    ...........و خلاصه اینکه انتخابات نزدیک است !!
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    نه راست نیست. اوج بازی رسانه ای ضدانقلاب در این مورد در فتنه 88؛ تصویر مهدی نوروزی بود که امیرفرشاد ابراهیمی و بی بی سی به عنوان یکی از نیروهای حزب الله لبنان تصویر ایشان را منتشر کردند و هزاران مطلب نوشتند، اما بعد از شهادت مهدی نوروزی، این پهلوان کرمانشاهی در دفاع از حرم امامین عسگرین در سامرا برخی از ضدانقلاب خفه خون گرفتند و برخی هایشان هم با وقاحت و بی شرمی به داعش درود فرستادند که بسیجی ها را شهید می کند
  • فلانی ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه ایران سوریه رو از دست بده دیگه همسایه اسراییل نیست ! ما خط خودمون رو تا بیخ گوش اسراییل کشیدیم . از ایران به عراق , از عراق به سوریه و از سوریه به اسراییل . اینجوری اگه اسراییل شیطنت بکنه میتونیم نیرو های زمینی رو خیلی ساده به اسراییل منتقل کنیم .
  • فلانی ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اکثریت سوریه دلشون میخواد بشار بمونه . من موندم تو یکی این وسط چیکاره ای ؟
  • فلانی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    هم غزه , هم لبنان جانم فدای جمهوری اسلامی ایران.
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    یعنی حافظ اسد، پدر این چند هزار چچنی و چند هزار لیبایایی و چند هزار یمنی و چند هزار تونسی و چند هزار مصری و چند هزار اروپایی و چند هزار ترکیه ای و چند هزار عربستانی که در سوریه بر علیه بشار می جنگند را کشته است؟ چه ادعایی کردی برادر؛ نام ادعای شما چیست؟ مغلطه که زیادی بزرگ است برای این ادعای مسخره!
  • عرفان ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    پس این جوانانی که در سوریه پر پر میشن و هر روز اسامی شهدای مدافع حرم در صدا و سیما پخش میشه از کدام جناح هستن. از شماها یا حامیان کدخدا یا آقا زاده ها؟
  • جاهد ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    عزيزان گور پدر جناح چه اين وري چه اونوري اگر جناح شما به اشتباه موضع غلطي رو اتخاذ كنه شما به ناچار مجبور به تبعيت هستيد پس لعنت بر جناح و لعنت بر لابي هاي اين احمقها كه فكر نميكند. خاك توسرشون
  • رامین ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    شما بیا منفی هاتو تحویل بگیر و یکمی هم درک و شعور سیاسیت رو بالا ببر تا بفهمی جنگ با داعش یا اسرائیل تو سوریه و لبنان بهتره یا خیابون های تهران؟
  • رامین ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    انصافا بعضی ها یا شعور سیاسی ندارن یا خودشون رو به بیشعوری زدن ، مهدی میفهمی یه کشور متحدت باشه اونم کجا ، زیر گلوی اسرائیل، یعنی چی؟
  • م خ ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اينهافكر ميكنند وقتى اربابشان به اين كشور مسلط شوند از اين أقايون تقدير ميكنند نخير. انكه برخوان كريمان كردپشت. ازلئيمان شنود حرف درشت. به هرحال انهايى كه گرين كارتشان درجيب وحقوق ارزيشان در حساب است دارند ماموريتشان راانجام ميدهند ولى انهايى كه هنوز امام و شهدا و ٠٠٠٠ از يادشان نرفته خيلى مواظب باشند
  • ایرانی ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام خدمت دوستان. کسانی که میگویند نباید از فلسطین و لبنان وسوریه حمایت کرد نمیتونن ترک کنن اگه خدای نکرده جنگ این کشور ها به ایران کشیده بشه چه خواهد شد ما قدر این امنیت رو مثل مردم زمان امام علی ع که قدرشو ندونستن وبه معاویه و یزید ملعون مبتلا شدن نمیدونیم
  • اسفندیار ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اقتدار ایران اگر افتخار آمیز است این افتخار به خاطر حس قومی وملی نیست بلکه ازاین جهت اهمیت دارد که اقتدار ایران قدرت اسلام است
  • اسفندیار ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    جان در راه ایران دادن افتخار است ملتی که برای دینش آیینش مرامش مکتبش پرچمش جان می دهد شکست ناپذیر است زنده باد ایران اسلامی و اسلام ایرانی
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق جان واقعا گل کاشتي ملت بيچاره که واسه نون شب موندن رو انداختي به جون هم.گور باباي چپ و راست.تمام ضربه اين حرفارو مامردم بدبخت بايد بخوريم.ولي خوب انتخابات نزديکه و توهم وظايف ديکته شده اي داري.به درد مردم برس نه اين جفنگيات.من موندم چرا اينجاروباسوريه يکي ميکنيد؟پساين ده مدل پليس کشور کي به کار ميان؟
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اووووووووووو مای گاد!اون بیچاره ها در حال کشته شدنند ایران بهشون کمک میکنه در واقع ما و اونها تو یک کشتی نشسته ایم هر جای این کشتی سوراخ بشه همه ما غرق می شیم اقای با مزه
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بسیار مقاله پر اشتباهی بود
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    ای دانای بی سواد !اولا سنگر اول خود سوریه است اگر سوریه سقوط کند بعد نوبت لبنان است بعد نوبت عراق ولی اونوقت تو عراق با یک گروه نخواهیم جنگید با یک دولت خواهیم جنگید که از تصرف سوریه و لبنان و بعد کشتار مسلمون ها و شیعیان ایجاد شده است .و سیاری از سربازان بالفعل و بالقوه برای رویارویی با تروریست ها در این دو کشور کشته شده اند .
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    خوب اینجا می جنگیدیم چی می شد
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    تو جونت رو حروم نکن برای داعش نگه دار که به مثل تو نیاز داره
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    شعار نه غزه نه لبنان یک شعار شیطانی بود که از دهان افساد طلبان خارج شد
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آنکس که نفهمد و نخواهد که بفهمد
  • محسن ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بحث بصیرته هموطن عزیز،شما اگر ایرادی در متن پیدا نمیکنی که پررنگش کنی و اصل مطلب رو زیر سوال ببری پس لطفا بحث رو منحرف نکن.
  • محسن ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    تا وقتی بسیجی و بسیج زنده است واسه خوابوندن باد این خس وخاشاک ها نیازی به دیگری نداریم.
  • محسن ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آقا مهدی با دلیل متن رو نقد کن البته اگر میتوانی.لطفا لجن پراکنی نکن،منابع این مزخرفاتی که نوشتی سایتها و وبلاگ های دوستای افسادطلبت نیستن؟؟؟
  • محسن ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    تاریخ نشون داده اکثر قریب به اتفاق اینایی که جانم فدای ایران میگن و ادعای ایران پرستیشون میشه،اگه یک ترقه سر کوچشون بندازن.سرمایه رو دلار میکنن میرن اروپا و آمریکا یک شبکه میزنن هی توش ابزار خنده ی خلق الله رو جور میکنن.
  • اسفندیار ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    زنده باد فرزند ملت و درود خدا بر فرزند ایران
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اون سال هم از جنایت صهیونیست ها خجالت نکشیدن بلکه از کریستین رونالدو خجالت کشیدن از سخنانش علیه صهیونیست ها و همدردی اش با مردم غزه... دیدن موج جهانی عظیمی علیه صهیونیست ها در حال شکل گیری است از شعار نه غزه نه لبنان سال 88 اعلام برائت کردن تا ...
  • سینا ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    باشه چرت نمی گه تو راحت باش به چرت گوییت ادامه بده
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر اسد با مردم کشورش کنارمی آمد و با آنها به تفاهم می رسید مجبور نبود برای ماندن به بیگانگان باج بدهد هرچند که در هر حال رفتنی است او کشورش را ویران کرد
  • سید دکتر محمود ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    شما ها هم که راحت تکفیر میکنید فرقتون با داعش چیه؟
  • ایزدیار ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام. لازم است بدانید که آنانکه باید به فکر باشند به فکر هستند و هر زمان که لازم شد اعلام خواهند کرد که به نیرو نیاز داریم. اما ظاهرا در حال حاضر در لبنان و سوریه به اندازه کافی نیروی آموزش دیده و آماده داریم. اما یک چیز را باید همه بدانیم و آنهم اینکه ما باید قوی باشیم تا بتوانیم از خودمان و برادرانمان حمایت کنیم و تنها راه قوی شدن ما این است که از نظر علمی و فنی قوی و متکی به خودمان باشیم. لطفا هر جا که کار میکنید در نظر بگیرید که اگر تلاش کنید تا کارتان را بهتر انجام بدهید، مردم را راضی نگهدارید و بخصوص از قوه ابتکارتان برای بهبود عملکرد هر چیزی استفاده کنید شما در حال جهاد هستید و در مقاومت ما در برابر دشمن شریک میباشید. اگر طرز فکرتان را اینگونه تغییر بدهید عالی میشود. متشکرم.
  • kambiz ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اصلا هدف از انقلابمون هم هم غزه هم لبنان هم قدس بود وگرنه مریض نبودیم که انقلاب کنیم و این همه شهید بدیم .همون حکومت شاه واسمون خوب بود در اون صورت
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    جناب دکتر فرقش این است که سر شما روی سینه یتان است
  • محمود ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اونایی که این شعار رو میدن اولین خمپاره که تو خاک ایران بیفته بلیط اروپا رزرو میکنن....
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    حالا اين آقايان اصلاح طلب كه به بشار اسد نامه نوشتند و يادآوري او را براي سوگندش به حرفه دكتري شدند . اكنون نبايد نامه بنويسند و از بشار اسد و حاميان او و شهيد ان راه مقاومت و شهيدان دفاع از حرم تشكر كنند كه با پايداري خود ان شا الله ريشه داعشي ها وهابي حامي صهونيست ها ، امريكا و دولت هاي غربي را در منطقه مي كننده . حتما اين اقايان فعلا در خواب خرگوشي هستند. بدبخت كسي است كه نوكر آمريكا و دولتهاي غربي باد. خدايا اين افراد منافق صفت را رسوا كن .
  • احمد ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعاً نمی دونی چی می شد؟ به وضعیت عراق وسوریه نگاه کن ، دارند با داعش در داخل کشورشون می جنگند، اگر با دشمن داخل کشورت بجنگی هم کشورت به ویرانه ای مبدل می شد وهم آمار تلفات نیروهای خودی به شدت بالا می رفت ، خدای ناکرده چیزی مثل جنگ داخلی در کشور شکل می گرفت ، پس بهتر است با دشمن بیرون از مرزهای خودمون بجنگیم .
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اوج منطق جماعت گاگول اصلاح طلب
  • احمد ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    از نظر شما داعش وجبهه النصره وانواع واقسام گروه تروریستی که اعضای آنها از دهها کشور هستندجزو مردم سوریه هستند؟ً!!! بیش از 70 درصد مردم سوریه برای بار دوم به بشار اسد رای دادند،اگر بشار اسد می خواست به توصیه شما عمل کند الان داعش در دمشق به قدرت رسیده بود، نکنه دوست داشتی چنین اتفاقی بیفتد؟!!!
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    مهدی جان این رو هم بدون که حافظ اسد خودش سنی بوده. اصلا علوی ها شیعه نیستند فقط اسمشونه که همه رو به اشتباه انداخته.
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    خب تو که اراجیف نمی گی بگو جریان چیه؟!!!!11
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    با شعار نه غزه نه لبنان اصلا داعشی بوجود نمی آمد تا این همه مسلمان کشته شود - داعش و طالبان نتیجه شعار هم غزه و هم لبنان و هم یمن و هم عربستان و ... است
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    نمى دونم چرا كسانى كه مى خَوَّان خودشونو صاحب حق نشون بدن چرا بقيهً رو داعشى وفتنه گر واقازاده وَيَابى شعور خطاب مى كنند يعنى تحمل يك نظر مخالف رو ندارن أيا تمام ايدولوژى شون بر پايه ى همين أفكار جرج بوشى سواره كه مى گفت يا با ماييد يا بر عليه ما
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    قانون و سنت الهی این است که : هر کس با دست علی (ع) بیعت نکند عاقبت با پای حجاج بیعت می‌کند!! حالا اینها که در برابر آل علی شاخ می شوند کارشان به ر.شنفکر خواندن داعش و القاعده و بن لادن رسیده! الهی با همانها محشور شوند!!
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بالاخره نزدیک انتخابات هستیم واین حرکات طبیعی اسا.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    سید دکتر محمود؛ اسلام هم تبری و هم تولی داره. کسی که خودشو مسلمان بدونه اما نفرتی از داعش، اسرائیل و شیطان بزرگ نداشته باشه اسلامش به چه دردی میخوره؟ غیر از اینه که شعار نه غزه نه لبنان در راستای تفکر وهابیت و حمایت از خوش آشامان صهیونیستیه؟ کسی که خودشو مسلمان بدونه اما روز عاشورا اون فضاحتو ببار بیاره اصلا میدونه اسلام چیه؟! داعش با ما 180 درجه فرق داره. داعش در خط اسرائیل و وهابیت و ابلیس قدم بر میداره اما ما دقیقا برعکسش عمل میکنیم. اما شعار دهندگان نه غزه نه لبنان هم همون خواسته داعشی ها رو دارند. اینو که نمیتونید منکر بشی آقای دکتر!
  • ایرانی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بابا غزه و لبنان و جنگ با داعش تو ایران هم خوب بهانه ای برای بعضی ها شده نگو چیز دیگه ابی نیست که خیلی تابلویه صرات جان مادرت بچاپ
  • سید ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    اونایی که حرف زیاد میزنن بسیارند ولی میدان عمل خالی است! اون هایی که الان تو هر ارگانی چه خدماتی چه نظامی چه اقتصادی و.... هستند باید بدانند که خدا حجتش رو تو این زمونه تموم کرده حساب "مثقال ذره" رو خیلی ها یادشون رفته هوس ها زیاد شده و کمتر میبینی که کسی گره از مشکلی رفع کنه !امنیت و سلامت به گفته مولا امیرالمومنین بزرگترین نعمت دنیاست که تا مردم از دست اش ندن قدرش رو نمی دونن که مردم به چه دنیایی دل بستن که آخرش مرگ و از چه دنیایی غافلند که آغازش با نیستی این دنیا شروع میشه! دنیا داره تکرار میشه !!وقتی به داد مظلوم نرسی قضیه مدینه النبی پیش میاد که یزید دستور داد که 3 شبانه روز جان و مال و ناموس این مردم به لشکر شیطان حلاله .و الان هم دوباره ما مسولیم دنیا اگر تمام شیعیان رو سر ببرن سکوت میکنه ولی اگه از سمت جناح ابلیس باشه دنیا بلند میشه که چرا چنین و چنان شد .الان همین سوریه یه کشور رو چند هزار بچه شیعه ای که اسمی ازشون نمیاد دارن جوری حفظ میکنن که دنیا جرات نمیکنه بگه که این چه دین و شریعت پاکی هست که با دست خالی داره با دشمن تا دندون مسلح می ایسته و ترس تو دل جنود شیطان انداخته !!! پس هواستون باشه بعضی از پشیمانی ها اونقدر بزرگه که چاره ای جز مرگ دوا نداره. "اللهم عجل لولیک الفرج"
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق جان فكر نكنى نفهميديم كه هى دوتا دوتا از لايكها دارى كم مى كنى ها فهميديم شما هم چيكاره اى دوستان لايك بالا لطفاً به لايكهاتون ننازيد پنجاه درصدش الكيه
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    یه سلامی بکنیم به اون آقایی که توی خبرگزاری مشرق نشسته و هر نظری که خوشش نیاد رو غیر قابل انتشار میزنه.... " سلام خرمالووو"
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آره! محمد بن عبدالوهاب و ال سعود و لشگر کشی های وهابی ها به کربلا و نجف هم نتیجه ی شعار هم غزه هم لبنان بود؛ تجزیه ایران در دو قرن اخیر هم نتیجه شعار هم غزه هم لبنان بود؛ پیدایش و گسترش تفکر دیوبندیه در شرق ایران هم نتیجه شعار هم غزه هم لبنان بود؛ اصلا سوراخ شدن لایه اوزن هم تقصیر شعار هم غزه هم لبنان است!
  • مهدی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    بعضی از دوستای اصلاح طلبمون : چرت نگو بابا - یه مشت اراجیف - خوب اینجا می جنگیدیم چی می شد قشنگ مشخصه ک حتی نمیتونن دفاع کنن از شعارشون و کسای دیگه ای این شعارو تو دهن اینا گذاشته کسایی مثل این بابایی ک گفته خب اینجا میجنگیدیم مشخصه ک بچه 14 ساله ان و به قول معروف اصلا تو باغ نیستن با اینا بحث نکنین همین الان ک نشستن دارن بازیشونو میکنن رزمنده هامون دارن تو خط مقدم با داغش میجنگن کسی ب دلسوزی یا حتی جبهه ای شدن شما نیاز نداره فقط خنجر از پشت نزنید
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    آدم به باباش بی احترامی میکنه؟! بچه خوبی باش و برو با عروسکات بازی کن! قربونش برم!!!
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    مشرق آی پی و آدرس اینایی که نظرات مزخرف و مخالف اسلام میزنن و به من بده تا پیداشون کنم و سرشون رو ببرم ...
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    به این نکته مهم توجه کنید که داعش تقریبا به فاصله کوتاهی بعد از فتنه 88 شکل پرفت آن هم با حمایتهای غربیها. اگر در ایران فنه گران پیروز میشدند خدا میداند الان در چه وضعیت وخیمی بودیم. در واقع برنامه ریزی دشمن این بود که در ایران دولتی منفعل بر سر کار باشد و دست از حمایت از جبهه مقاومت بردارد و سپس داعش یکه تاز میدان شود و...
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    من نوشتم که اگر نظام و انقلاب رو دوست داریم علاوه بر کمک به آگاهی مردم جلوی پارتی بازی و رشوه خواری را هم بگیریم تا مردم ناراضی نشوند و خدای نکرده در آینده جذب دشمنان مملکت و دشمنان نظام نشوند . خوب این حرف کجاش بده که چاپ نکردی . من دلم میسوزه و نگران انقلاب و به فکر خون شهدا و جانبازان هستم که این حرف رو میزنم . من سرباز امام و سرباز ولایت بوده و تا آخر عمرم خواهم بود و اونموقعیکه من تو جبهه بودم اکثر شماها هنوز متولد نشده بودید . حرمت مردم رو نگه دارید بچه های تازه به دوران رسیده و این آخرین باری بود که تو سایت مشرق کامنت گذاشتم . والسلام .
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    ... مشرق بخواند و نفهمد ابدالدهر !
  • اسماعیل ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام..ابتدا جا دارد از نویسنده این مطلب تشکر ویژه بکنم ...و نسبت به درایت و روشنفکری ان فرد قدردانی داشته باشم...دعاگوی شما هستم..اگر دشمن را اجازه دهیم به کشور وارد شود ناموس،غیرت، فرهنگ، دار و ندار مملکت را به یغما میبرد..این واقعیتی است که اگر ما آن را در نظر نگیریم به آینده مملکت خود خیانت کرده ایم...حالا هرفرد در هر جناح سیاسی یا تفکر سیاسی منافع مملکت را در نظر نگیرد در خط دشمن است...ما همه جان فدای سرزمین خود هستیم
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    آفرين مشرق
  • بیژن ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    یعنی اگر داعش در سوریه و عراق درگیر نبود و مستقیم به ایران حمله میکرد،تا تهران پیش می امد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس