به گزارش مشرق، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از درسهای بزرگ حرکت امام حسین (ع) این است که این سؤال جدی را از خود داشته باشیم که نهضت بزرگ اسلامی که پیامبر اکرم (ص) بنیانگذار آن بودند و در اوج مقبولیت و محبوبیت و اثرگذاری در جهان آن زمان بود چه شد که بعد از 50 سال بعد از پیامبر اکرم (ص)، امت اسلام دچار آن حادثه شد و در حادثه بزرگ کربلا، مسلمانان به نام اسلام، مظهر و نماد اسلام را ذبح کردند و در مقابل عزیزترین یادگار پیامبر، نوهی ایشان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایستادند.
این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: آنچه به نظرم میرسد که مسیر انقلاب اسلامی را در صدر اسلام تغییر داد و منجر به فاجعه کربلا شد این بود که ادراک سازی توسط عدهای در خواص شکل گرفت، یعنی خواص و کسانی که باید پشتیبان و پیشتاز باشند برای پاسداری از انقلاب اسلامی آن زمان، به درکی رسیدند که مقابل اسلام ایستادند.
وی با طرح این سؤال که چه عاملی باعث شد این ادراک در آنها به وجود آید، گفت: در این خصوص حرفهای مختلفی مانند قدرتطلبی، دنیاطلبی، پولپرستی زدهشده و بخشی از این امر هم به کسانی باز میگردد که توانستند برای خواص ادراک سازی کنند که ما به آن نفوذ میگوییم.
فدایی همچنین افزود: ازاینرو پیشینه نفوذ از گذشتههای دور سابقه دارد تا نمونههایی که در صدر اسلام و مشخصاً در کربلا شاهد بودیم که عناصر نفوذی توانستند با ترفندهای خود برداشت و تحلیلی را در خواص ایجاد کنند تا خواص در مقابل انقلاب اسلامی آن زمان و امام معصوم بایستند و منجر به این شود که سر فرزند رسولالله را جدا و به نیزهها کنند.
وی تأکید کرد: یکی از ویژگیهای نفوذ تغییر ادراک در خواص است، در کشور ما حداقل از قاجاریه سابقه نفوذ سیاسی و امنیتی وجود دارد؛ در آغاز انقلاب اسلامی ماجرای نفوذ از همراهی کسانی که با امام (ره) از پاریس به ایران آمدند وجود داشت بهگونهای که در ذهن بسیاری از مردم اینطور القاء میکردند و تصویر میساختند که این سه نفر یعنی یزدی، قطبزاده و بنیصدر یاران و مشاوران اصلی حضرت امام (ره) هستند اما بعدها دیدیم که این سه عنصر با انقلاب نهتنها همراهی نکردند بلکه مقابله کردند و طمع بیگانگان به آنها و برخی رابطهشان با سرویسهای جاسوسی کاملاً روشن شد.
دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه نفوذ در زمان حیات امام حسین (ع) باعث شد تا خواص و کسانی که باید پیشتاز دفاع از اسلام میبودند، به درکی برسند که در مقابل اسلام بایستند، گفت: کسانی که توانستند با تجزیهوتحلیل شرایط برای خواص ادراک سازی کنند، باعث نفوذ و ایجاد شک و تردید در مردم آن زمان شدند. فلذا یکی از کارکردها و ترفندهای نفوذ، توسعهی «خط تردید» در امت یکپارچه است. همچنین ایجاد شک و تردید در خواص هم از کارکردهای نفوذ است. ابهام سازی، سؤال، شک و تردید در اصول و محکمات، از ابزارهای شیطانی نفوذ است.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: درگذشته تاریخی اگر نفوذ بیشتر جنبهنظامی، امنیتی و اطلاعاتی داشت، در شرایط کنونی بهویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد خود را بر ادراک سازی بر مسئولین متمرکز کرده است.
وی بابیان اینکه این ضربالمثل ملت ما که بسیار حکیمانه آن را به دست آوردهاند مبنی بر اینکه کفتار پیر بریتانیا یا انگلستان مهمترین راهبرد خود برای دستیابی به اهداف و سیاستهای حکومت انگلیس را ایجاد اختلاف در ملتها میداند و راهبردش «تفرقه بینداز و حکومت کن» است، گفت: ملت ایران حداقل 150 سال است که با ترفند انگلیس آشنا شده و خوب فهمیده که ایجاد تفرقه بین مردم از سوی حکومت پیر انگلیس برای اهداف خود دنبال میشود.
فدایی افزود: انگلستان این مهندسی را امروز به آمریکائیها منتقل کرده بهطوریکه آمریکا الآن سردمدار ایجاد اختلاف و تفرقه بین کشورهایی شده که مانع تأمین منافع آمریکا هستند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت آمریکا و غرب به این نتیجه رسید که این انقلاب، امت اسلامی را احیا خواهد کرد و شکلگیری تمدن اسلامی با این انقلاب به ظهور خواهد رسید، ازاینرو جریان نفوذ برای ادراک سازی در روشنفکران، خواص و سران کشورهای اسلامی را مأموریت ویژه خود قرار دادند.
وی گفت: در صدام و قذافی این ادراک را به وجود آوردند که هرکدام باید رهبری جهان اسلام را داشته باشند و کار را بهجایی رساندند که بین عراق، مصر، عربستان و لیبی این رقابت ایجاد شد که کدام رهبر جهان اسلام شوند، این ادراک سازی توسط انگلیس و آمریکا شکل گرفت و درنهایت توانستند به این وسیله بین مسلمانان اختلافافکنی کرده تا زمینهسازی برای پیش برد اهداف آمریکا صورت گیرد.
فدایی ادامه داد: شرایط بهگونهای شده که بهجای اینکه این ظرفیت عظیم امت اسلام در مقابل آمریکا و اسرائیل باشد، مسلمانان در مقابل هم هستند و با یکدیگر میجنگند.
وی بابیان اینکه نظام سلطه این رفتار را در شرایط فعلی تشدید کرده خاطرنشان کرد: در ترکیه این تصویر را در خواص ایجاد کردند که احیای امپراتوری عثمانی در مقطع زمانی فعلی مهمترین خدمت به جامعه ترکزبانان است از آنطرف هم تشکیل حکومت اسلامی به سبک آمریکایی و ارتجاعی به سرپرستی آل سعود را مطرح کرده و این موضوع را بهصورت جدی دنبال میکنند و داعش را تأسیس و تقویت کردند تا وحدت امت اسلام شکل نگیرد؛ یعنی هم مانع وحدت اسلام شوند و هم اسلام را انحرافی و افراطی و خشونت زا معرفی کنند تا جاذبه های اسلام را در جهان پر از ظلم و جنایت ظالمین مخدوش کنند.
این فعال سیاسی با طرح این سؤال که این ادراک سازی در کشور ما چگونه است و جریان نفوذ وابسته به دستگاههای امنیتی نظام سلطه در کشور ما دنبال چیست؟ گفت: آنها میگویند اگر آرامش میخواهید و دنبال حل مسائل اقتصادی هستید این امر محقق نمیشود مگر اینکه در هنجارهای ظالمانه جهان هضم شوید یعنی «هضم در هنجارهای جهانی راهحل مشکلات ایران است.»
وی بابیان اینکه این جمله ظاهری زیبا و فریبندهای دارد، خاطرنشان کرد: این کلیدواژههایی است که نظام سلطه طراحی میکند و عدهای به نام روشنفکر وعدهای خواص، عدهای که دستشان به تریبون میرسد و دستی در دانشگاهها و خبر و تحلیل دارند به آن دامن میزنند تا آن را به یک مطالبه عمومی و بعداز آن به یک گفتمان تبدیل کنند.
دو قطبیسازی از راهبردهای جریان نفوذ در کشور
فدایی با اشاره به اینکه دوقطبی سازی یکی از راهبردهای جریان نفوذ در کشور ماست، گفت: بعدازآنتخابات دور دوم شورای اسلامی و دور هفتم مجلس که نیروهای ارزشی توانستند به مجلس و شورا راه پیدا کنند، ابراهیم یزدی دبیر کل حزب منحله و غیرقانونی نهضت آزادی یک تحلیل را ارائه کرد، وقتی تحلیل و جمعبندی آنها درباره شرایط کشور و اوضاع بینالمللی به نتیجه نرسید و مسیری را که چندین سال روی آن کار کرده بودند و میخواستند به وسیله آن تحت عنوان اصلاحات و توسعه اقتصادی و سیاسی با گفتمان انقلاب اسلامی زاویه ایجاد کنند و بعد به تغییر مورد نظر خود برسند به بنبست خورد به این دلیل که امت اسلامی بیدار شد و دنبال برگشت به اصول و ارزشها بود ازاینرو پیشنهاد دادند و تصمیمگیری کردند که برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 84، شورایی متشکل از علما همچون آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، کروبی، ناطق نوری و مهدوی کنی انتخاب شوند تا ضمن مدیریت انتخاب از سوی این شورا، مدیریت انتخابات ریاست جمهوری از دست نیروهای انقلابی خارج شود. البته این طراحی آنان بود که به نتیجه نرسید.
وی افزود: این تحلیل در حالی بود که نهضت آزادی هیچ اعتقادی به روحانیت نداشته و بدون شک چهرههایی مانند آیتالله مهدوی کنی و ناطق نوری را هم قبول نداشتند؛ اما اینگونه طراحی کردند تا بتوانند در اردوگاه مؤمنین و نیروهای انقلابی ایجاد اختلاف کنند تا دوباره به قدرت برسند.
فدایی ادامه داد: همین کار را یکی از روزنامه های زنجیرهای به نام شرق ادامه داد و در مقالهای نوشت حزبالله وحشی دارد محبوبیت پیدا میکند و ما نباید بگذاریم که حزبالله وحشی به قدرت برسد و با گستاخی این حرف را زدند؛ و مردم مخالف خود را حزبالله وحشی نامیدند.
وی گفت: این جریان ادبیات تندروی، افراط و حزبالله وحشی و ایثارگران را وارد ادبیات سیاسی کشور کردند تا افرادِ بهزعم سیاسی خودشان تندرو، به قدرت نرسند و افراد معتدل به قدرت برسند که افراد معتدل در نظر آنها اعتقادی به آرمانها و ارزشهای انقلاب نداشتند؛ یعنی سکولارها را عاقل معرفی میکردند و مردم مخالف خود را وحشی و تندرو و افراطی معرفی میکردند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه دوقطبی سازی و ایجاد اختلاف در عرصه سیاسی در کشور ما پیشینه تاریخی دارد اما روزبهروز در حال پیچیدهتر شدن است، گفت: آن زمان که آیتالله طالقانی به دلیل رفتار پسرش ابوالحسن که خلافی انجام داده بود و با وی برخورد شد سعایتی صورت گرفت که وی یک هفته قهر کرد، بعد که نزد حضرت امام آمد گفت: هر وقت پیش امام میروم نور میگیرم، بعداز آن برخی روزنامهها تیتر زدند دیدار دو رهبر، یعنی دنبال این بودند که در درون انقلاب رهبر سازی کنند. چنانچه در مقابل مرجعیت امام نیز میخواستند مرجع سازی کنند. این یعنی ایجاد خط اختلاف و دو قطبیسازی کردن ازاینرو دوقطبی کردن در کشور ما گذشته تاریخی دارد و چیز جدیدی نیست اما روزبهروز پیچیده میشود.
فدایی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، رسانههای ضدانقلاب میگفتند که مردم ایران تندرو و رادیکال هستند چون با شاه غربگرا کنار نمیآیند، در جریان جنگ تحمیلی هم توسط رسانههای نظام سلطه این اتهام به ملت ایران زده میشد چون ملت ایران در برابر صدام ایستادگی میکرد و میخواست استقلال خود را حفظ کنند. پس مردم ایران جنگطلب هستند و آنها که جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردهاند صلحطلب هستند که این هم از مظلومیت ملت ایران است.
وی خاطرنشان کرد: در ادبیات جهانی افراطیگری یعنی کسانی که مقابل منافع آمریکا ایستادند ازاینرو، ملت ایران و تمام بسیجیان و حزب الهیها افراطی هستند چون مقابل منافع آمریکا ایستادگی میکنند.
فدایی یادآور شد: غرب با این ادبیات میخواهد دنیا را به دو جریان عمده تقسیم کند کسانی که موافق و طرفدار حقوق بشر هستند و کسانی که مخالف حقوق بشر هستند اما این ادبیات ساخته دست نظام سلطه و تمام اندیشکدهها و اتاق فکرهای آمریکا است که میخواهند چنین تفکری را بین ملت ما نیز رواج دهند، در داخل کشور ما وقتی میگویند فلانی افراطی است یا حزباللهی افراطی است که عدهای از خواص یا روشنفکرنماها آن را بیان میکنند مفهوم این افراطی با آنچه در دنیا مطرح است، بسیار متفاوت است.
وی ادامه داد: در دنیا میگویند افراطی یعنی حزبالله، چون منافع نظام سلطه را تأمین نمیکنند در داخل هم برخی میگویند حزباللهیها و بسیجیها افراطیاند نظام سلطه میداند چه میگوید ولی اینکه یک نفر در چارچوب نظام اسلامی مسئول باشد و این ادبیات را به کار ببرد تأسفبار است؛ بسیار سخت است یک مسئول یا روحانی یا رئیسجمهور همان ادبیاتی را به کار ببرد که نظام سلطه به کار میبرد.
فدایی با اشاره به جلسهای که در ضیافت افطاری ماه رمضان با رئیسجمهور محترم داشت، گفت: در آن جلسه به آقای روحانی گفتم که در ابتدای پیروزی انقلاب شما با رزمندگان جبهه و جنگ بودید، اما همان زمان نظام سلطه میگفتند «کسانی که در مقابل صدام هستند، بچه هستند و عقل ندارند» بنابراین همه ما را آن زمان در زمره بیعقلان میگنجاندند، چون نظام سلطه عاقلان را کسانی میدانست که تأمینکننده منافع آمریکا باشند و از استقلال و هویت ملی و دینی خود دفاع نکنند.
وی افزود: ما نباید تولید ادبیات نظام سلطه را در داخل کشور به کار ببریم، درحالیکه امروز هم به عدهای افراطی میگویند که در برخی موارد مسئولین نظام از این عبارت ساخته نظام سلطه استفاده میکنند، درحالیکه ما میگوییم مرکز تولید افراط در عالم آمریکاییها هستند. افراط یعنی اسرائیل؛ افراط یعنی منافقین؛ افراط یعنی داعش و ملت ایران مقابل هرگونه خشونت و افراطگری است و اتهام افراط به ملت ایران، به حزبالله، به ایثارگران به بسیجیها، ظلم به امام، به بسیج، به حزبالله و به ملت ایران است. هر کس چنین ظلمی کند، کمک بهنظام سلطه کرده و دچار آتش دوزخ خواهد شد.
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه ملت ایران و تمام مسلمانان و انقلابیون به دنبال صلح، امنیت و عدالت جهانی هستند، ادامه داد: این مطالبات در چارچوب منطق دینی حاصل شدنی است و در چارچوب منطق قدرتطلبی آمریکا برای رسیدن به حاکمیت جهانی چیزی جز ناامنی، جنگ و خونریزی حاصل نمیشود.
وی با اشاره به اینکه نظام سلطه از جریان نفوذ برای ادراک سازی خواص استفاده میکند تا دوقطبی سازی در کشور صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این دوقطبی، یک عده افراطی و یک عده معتدل هستند معتدلین تأمینکننده منافع آمریکا بوده و به دنبال صلح هستند و افراطیون جنگطلب و مقابل منافع آمریکا به شمار میروند و اگر مردم، خواص و روشنفکران به عمق این طراحی پی ببرند بسیاری از آرایشهای سیاسی برایشان روشن خواهد شد.
وی با اشاره به دومین سناریوی غرب برای ادراک سازی در جمهوری اسلامی گفت: نظام سلطه تلاش میکند در بین خواص اینگونه ادراک سازی کند که اولاً ظلم و جنایات آمریکاییها مربوط به گذشته است و باید به دست فراموشی سپرده شود و ثانیاً آمریکا تغییر کرده است و ثالثاً آمریکا با ما دشمن نیست.
فدایی گفت: آنها به این جمعبندی رسیدند که باید بتوان از درون در جمهوری اسلامی ایران تغییر ایجاد کنند، چون با براندازی مستقیم نمیتوان حریف جمهوری اسلامی ایران شد. بلکه با استحاله و تغییر از درون میتوان این امر را دنبال کرد و با سازوکارهای قانونی جمهوری اسلامی ایران میتوان جلو رفت یعنی تصرف کانونهای قدرت از مسیر دموکراسی و برای این کار هم مهندسی میکنند.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن، اینگونه طراحی کردند که در سناریوی اختلافافکنی و ایجاد دوقطبی از یکسو جریان غربگرا و در سوی دیگر بخشی از جریان اصولگرا باشد تا یکسر این دو قطب عقلا به شمار رفته و هر کس مقابل آنها بود تندرو و افراطی خوانده شوند و مصادیقی را یا خود مهندسی و ایجاد کنند یا اگر اشکالی کسی داشت آن را بزرگنمایی کرده و آن را به همه اصولگرایان تعمیم دهند که اینها محل تندروی و خشونت هستند.
این فعال سیاسی گفت: در دهه 70 شاهد بودیم که جریانات غربگرا در تجمعات مردم درگیریهایی به وجود میآوردند که هر دو سر درگیری مهندسیشده بود، اما آن را به حزبالله نسبت میدادند؛ یعنی جریان سلطه توانایی ایجاد اختلاف با بهرهگیری از رسانه، انجام عملیات روانی و عوامل نفوذی را دارد و باید مراقبت کافی را داشته باشیم. بر این اساس مهندسی آنها این است که سیاهو سفید و دیو و دلبر کنند.
فدایی با اشاره به اینکه اینگونه مهندسی کردهاند تا بهصورت مصداقی در انتخابات آتی لیستی نهایی شود یا جریانی شکل بگیرد که یکطرف آن جریان معتدل عقلایی در رأس آن و در سوی دیگر برخی چهرههای بهزعم آنها تندرو، افراطی و اصولگرا باشند، گفت: آنها موفقیت خود را در انتخابات مجلس آینده در عملی کردن این مسئله میدانند که در فهرست، اول هم نام بعضی افرادی که زمانی اصولگرا بودند را قرار میدهند و بعد تبلیغ میکنند که اینها اصولگرایان عاقل، معتدل و آرام هستند؛ چون مردمباور نمیکنند که این توطئه دشمن باشد؛ که برخی از اصولگراها هم باشند بعد بگوییم مگر میشود این توطئه دشمن باشد؟ پس بر این باورند که با این روش میتوانند کار خود را پیش ببرند.
فدایی افزود: آنچه باعث شد که در انتخابات ریاست جمهوری 76 خاتمی موفق شود جریانی بود که در مقابل هاشمی صفآرایی کرده بود و وی را نقد میکرد، کار را بهجایی رساند که حوادث مختلفی به وجود آمد، بهگونهای که سردمدار برخورد با هاشمی رفسنجانی و سیاست تعدیل اقتصادی روزنامه سلام و موسویخوئینیها شد و جوسازی سنگینی علیه هاشمی راه انداختند و وی را از صحنه سیاسی حذف و خارج کردند؛ یعنی وی را بهزعم خودشان لجنمال کردند.
این فعال سیاسی ادامه داد: ترفند آنها در آن زمان مطرح کردن «تقلب» بود که در انتخابات تقلب خواهد شد یعنی «مینویسیم خاتمی، میخوانند ناطق نوری». این مدل را دوستداران هاشمی، کارگزاران و آقای مرعشی مطرح کردند. در حقیقت کسانی که باهم در تقابل بودند در سال 76 به تفاهم رسیدند که نگذارند نیروهای ارزشی پیروز شوند و اتفاقاً این ترفند و کارهای دیگری هم که داشتند گرفت و جواب داد.
وی گفت: در انتخابات سال 84 در مرحله دوم کسانی که از آقای هاشمی حمایت کردند اگر آمار آنها را بگیرید و تحلیل محتوا کنید که چه جریاناتی بودند میبینید همه دیدگاههای متضاد دورهم جمع شدند برای اینکه نگذارند حزباللهیها برنده شوند یعنی وقتی بحث رسیدن به قدرت است جریانات مختلف باهم گره میخورند تا نگذارند جریانات ارزشی و توده مردم موفق شوند، برای آینده هم همین نقشه را کشیدند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران افزود: اگر قرار است اقتدار ملی و امنیت و پیشرفتی باشد اصولگراها این کار را رقم میزنند، جریانی که روی اصول پایبند نیست و دنبال ارزشها نیست اگر در کشور ناامنی هم به وجود آید برایش مهم نیست. او به قدرت برسد در کشور اغتشاش هم باشد مهم نیست. او به قدرت برسد داعش همپشت مرزهای ما بیاید مهم نیست ولی مردمی که برای انقلابشان خون داده و زحمتکشیدهاند حاضر نیستند چنین اتفاقی بیفتد.
فدایی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این نوع ادبیات افراطیگری و خشونت که به آن اشاره کردید هم در بیبیسی و هم در وی او ای VOA و هم روز آنلاین که سایتی ضدانقلاب است ترویج میشود اما در داخل نیز کسانی مثل آقای هاشمی به هر بهانهای از این ادبیات استفاده میکنند و حتی میگویند صدام به خاطر افراطیها حمله کرد، از نظر شما نقش آقای هاشمی و اینکه آیا آگاهانه در این مسیر قدم برمیدارد یا خیر را چگونه ارزیابی میکنید و تحلیل شما در این خصوص چیست؟ گفت: در درون جمهوری اسلامی ایران جریان و شبکه نفوذ بهگونهای برنامهریزی کرد که ذهن قائممقام رهبری را در این کشور تغییر داد. قائممقام که پاره تن امام بود بهجای پاسداری از انقلاب و ولایتفقیه و گفتمان حضرت امام (ره) و مردم، در مقابل آن ایستاد تا جایی که امام در این زمینه گفت تاریخ اسلام پر از خیانت بزرگانش به اسلام است و وی را از قائممقامی عزل کرد در واقع نفوذ اینقدر اثر دارد.
فدایی بابیان اینکه شبکه نفوذ به دنبال مدرک از خواص جامعه است، گفت: نظام سلطه از طریق بستگان، نزدیکان و فرزندان خواص تلاش میکند آلودگی مالی، اخلاقی و جنسی برای آنها به وجود آورد تا مدرکی در دست داشته و این مدرک را عامل فشار خود میکند و از آن برای تغییر ادراک و تحمیل عقیده استفاده میکند. در چنین شرایطی اگر فرد دارای ضعف و نفوذپذیر باشد تغییر مسیر داده و باارزشها تقابل میکند.
وی با طرح این سؤال که آیا شبکه نفوذ توانست در اطرافیان بعضی آقایان اثر بگذارد یا خیر؟ گفت: شواهد بسیاری نشان میدهد که این اتفاق افتاده است. اینکه صدام حمله کرد به خاطر افراطیون بود در کشور ما؟ اگر اینگونه باشد که در رأسش خود این آقایان بودند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وی در یک سخنرانی نیز گفت که بشار اسد علیه مردمش از سلاح شیمیایی استفاده میکند این نوع تحلیلها از سوی هاشمی زیاد بوده است، تحلیل شما در این زمینه چیست؟ افزود: ما مواضع هر کس که به تقویت نظام سلطه منجر شده و جبهه اسلام را تضعیف کند، قبول نداریم و دارای اشکال اساسی میدانیم. برخی از عواملی که باعث این اتفاقها میشود ضعفهای خود فرد است یعنی نفوذپذیر بودن فرد، یعنی زمینه داشتن فرد و بخشی به دلیل شبکههای نفوذ است که توانسته ادراک سازی کند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران بابیان اینکه یکی از رفتارهای نفوذ برای تحقق اهداف نظام سلطه اختلافافکنی در درون جبهه اصولگرایی است، گفت: راهبرد ما وحدت حداکثری است که بیشتر از 2 سال در حال تلاشیم تا مانع از تصمیم نظام سلطه شده و به وحدت حداکثری برسیم.
وی در پاسخ به این سؤال که جمعیت ایثارگران چه رویکردی برای مقابله با موضوع دو قطبیسازی و برنامههای دشمن دارد، افزود: یکی از رفتارهای نفوذ برای تأمین اهدافش این است که ایجاد اختلاف در درون جبهه اصولگرایی کند و راهبرد ما در برابر این وحدت حداکثری است و بیش از دو سال است که تلاش میکنیم وحدت در درون جبهه اصولگرایی شکل بگیرد. اینکه برخی بگویند میتوانیم مستقل از بقیه اصولگرایان در صحنه سیاسی حضور پیدا کنیم، تحلیل غلطی است که شبکههای نفوذی یا سادهاندیشان و غافلان به آن دامن میزنند.
فدایی بابیان اینکه باید همه مراقب ترفندهای شبکه ی نفوذ باشند، یادآور شد: بهطور جدی معتقدیم که همه باید مراقب باشیم تا تحت تأثیر نفوذ به جبهه واحد اصولگرایی آسیب نزنیم چون معتقدیم ضربه زدن به جبهه واحد اصولگرایی تحقق اهداف دشمن است؛ و باید مراقب بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به این جمعبندی برسد که پرچم تفرقه بلند کرده و مسیری مستقل از اصولگرایان را طی کند، یا تحت تأثیر نفوذ است و یا به دنبال تسویهحساب شخصی بوده و ضعف تحلیل از فضای سیاسی کشور دارد و یا در غفلت جدی است.
بعید میدانم لاریجانی پرچمدار اختلاف در اردوگاه اصولگرایان باشد
فدایی در پاسخ به این سؤال که مشخصاً فعال شدن آقای ناطق نوری را در این عرصه چگونه ارزیابی میکنید با توجه به اینکه وی گفته بود من سیاست را بوسیدم و کنار گذاشتم اما الآن خود جریانهای حامی دولت و اصلاحطلب از برگزاری جلسات مشترک وی در یک ائتلاف در رابطه با انتخابات خبر میدهند، گفت: شنیدم آقای ولایتی تکذیب کرده پس بعید نیست بقیه هم تکذیب کنند بعید میدانم آقای لاریجانی یا حضرت آقای مقتدایی پرچمدار اختلاف در بین نیروهای اصولگرایی باشند. آنچه در اخبار منتشرشده این است که عدهای میخواهند حزب سیاسی ایجاد کرده و مسیر دیگری را طی کنند، اما من بعید میدانم.
وی گفت: بههر حال در کشور بحث آزادی است، اما ما وحدت حداکثری را درست میدانیم، با هرگونه تفرقهافکنی که وحدت را با مشکل مواجه کند، مخالفیم و امیدواریم اخباری که از تشکیل حزب جدید سیاسی در جبهه اصولگرایی شنیده میشود که میخواهد راه دیگری را برود درست نباشد. ما وحدت حداکثری را با حکمت سه نفر از فقهای برجسته امکانپذیر و درست میدانیم.
دبیر کل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: چون با مقدمات تحلیلی مسئله اصلی را مسائل داخلی اصولگرایان نمیدانیم بلکه مسئله اصلی را نظام سلطه و در داخل نیز حل مشکلات اقتصادی مردم میدانیم؛ بنابراین پرداختن به موضوعات و مسائل فرعی که بخواهد مسئله اصلی باشد را هم درست نمیدانیم.
این فعال سیاسی گفت: به کسانی که با هر اقدام و مواضعی کاری کنند که مسائل فرعی، اصلی شود، هشدار میدهیم و توصیه میکنیم که مراقبت کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که شما اصلیترین مشکلات مردم را اجتماعی و فرهنگی میدانید یا اقتصادی و سیاسی؟ گفت: برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران چارهای نداریم جز اینکه در مسیر اقتصاد و مدیریت، تحول ایجاد کنیم چراکه یکی از موانع پیشرفت کشور، مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی مدیریتی است.
وی افزود: در مسئله اقتصادی مسئله معیشت مردم، تولید ملی، فعال کردن بخشهای خوابیده اقتصادی، مشارکت واقعی مردم در اقتصاد، اصلاح نظام مالی و بانکی، سیاستهای پولی و مالی، مهمترین مسائل کشور را شامل میشوند که باید برای آنها فکری کرد؛ میزان صادرات ما چقدر است و متقابلاً واردات بیرویه و مهمتر قاچاق وضعش چه طور بوده؟! این موضوعات را با مدیریت صحیح میتوان حل کرد. جوانان کشور ما دارای ظرفیتهای بالایی هستند که میتوانند به تولید کشور کمک کرده و مسیر حل مشکلات اقتصادی را با اتکا به این ظرفیتهای داخلی هموار کنند.
فدایی با اشاره به اینکه باید کارآمدی مدیریتی را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل با مدیریت فعال و جهادی و مردمی قابلحل است، میتوان مشکلات اجتماعی ازجمله اعتیاد، حاشیهنشینی زنان و کودکان بیسرپرست را با این نوع از مدیریت برطرف کرد. مگر میشود مدیری با توان فیزیکی محدود باسنو سال بالا که در تجمل زندگی میکند با بچههای کف خیابان که از مشکلات اعتیاد و بیکاری و نداشتن مسکن و شغل رنج میبرند تناسب یابد و رابطه واقعی پیدا کند؟
فتنهگران به دنبال استفاده ابزاری از ناطق نوری و لاریجانی هستند
وی در پاسخ به این سؤال که اصلاحطلبان برای رسیدن به اهداف خود گاهی به سمت هاشمی گاهی ناطق یا لاریجانی میروند و این نشان از هویت ژلهای آنها دارد، تحلیل شما در این خصوص چیست؟ گفت: مفاهیم مقدسی وجود دارد که برخی آن را به نفع خود مصادره کردند؛ مثلاً هیچ اصولگرایی نیست که مخالف اصلاحطلبی باشد، اما باید دید آیا اصلاحطلبانی که پرچم اصلاحات را به دست گرفتهاند، واقعاً به دنبال اصلاح هستند یا فتنهگری و براندازی و آب به آسیاب دشمن ریختن؟
وی تصریح کرد: قضایای سال 88 نشان داد که سردمداران بهاصطلاح اصلاحات در حقیقت سردمدار فتنه هستند و اصلاحطلب نبودند بلکه فتنهگر بودند.
فدایی گفت: عدهای به نام اصلاحطلبی که ماهیت فتنهگری دارند میآیند برای انتخابات نقشه بکشند اما برای ما روشن است که آنها دنبال استفاده ابزاری از امثال این آقایان ناطق نوری و لاریجانی هستند و نه دنبال اصلاحات و در واقع این در ادامه سناریوی فتنهگری آنها است.
وی افزود: حتماً هویت آقای لاریجانی که سردمدار تقابل با انحرافات در دوران دوم خرداد بود و دوم خردادیها بیشترین ضربه را در آن دوران از آقای لاریجانی خوردند، با اصلاحطلب قلابی مشترک نیست و امکان جمع شدن ندارد، اما ممکن است قدرتطلبان بخواهند این دو هویت را کنار هم جمع کنند و فتنهگران به دنبال این هستند که وارد این فضا شده و یک چهره را از دل جریان اصولگرا به سمت خود جذب کنند. در عالم سیاستبازی هر کاری احتمال دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا میتوان گفت اصلاحطلبان در سال 88 تغییر هویت داده و فتنهگر شدند؟ گفت: اصلاحطلبان یک طیف بوده و کسانی بین آنها هستند که حاضر به کنار آمدن با نظام سلطه نیستند، ولی عدهای در این طیف برعکس فتنهگر بوده و به دنبال سازش با آمریکا هستند و بهجای توبه و اعلام پشیمانی از گذشته خود، روزبهروز آتشافروزی و فتنهگری بیشتری میکنند که شاید ریشه اصلی آن قدرتطلبی باشد.
وی تصریح کرد: اصلاحطلبان واقعی باید از جریان فتنه اعلام برائت کرده و مرز خود را مشخص کنند تا معلوم شود که اصلاحطلبان با فتنهگران تفاوت دارند. تا زمانی که این مرزبندی روشن نشود، فضا برای هیچکس شفاف نیست و وقتی اصلاحطلبان واقعی خودشان حاضر نباشند مرزشان را از اصلاحطلبان قلابی روشن کنند چه انتظاری از دیگران دارند؟!
فدایی در پاسخ به این سؤال که برخی میدانند تأیید صلاحیت نمیشوند اما میگویند ما در انتخابات شرکت میکنیم تحلیل شما از این موضوع چیست، گفت: برخی میدانند که صلاحیت ورود به عرصه انتخابات را ندارند، اما میگویند برای انتخابات ثبتنام میکنیم، کسی که برایش محرز است که صلاحیت ندارد و میگوید ثبتنام میکنم به دنبال ایجاد فتنه است تا موج اجتماعی علیه شورای نگهبان درست کند و اینکه دوقطبی ایجاد کند تا وقتی صلاحیتش رد شد، در جامعه اینگونه القاء کند که من میخواستم وارد عرصه شوم، اما به من اجازه ندادند. وقتی در انتخابات شوراها مسئول نظارت بودم متوجه شدم افراد فتنهگر تلاش میکنند عدهای قاچاقچی و اراذلو اوباش ثبتنام کنند تا تعداد رد صلاحیتها زیاد شود تا قائله درست کنند و آمار رد صلاحیت شدهها را زیاد جلوه دهند و روی آن تبلیغ کنند. اتفاقاً ما هم آمار را اعلام کردیم و دلیل رد صلاحیتها را گفتیم که اکثر قاطع آنها قاچاقچیان و اراذلو اوباش بودند. وقتی آنها این وضعیت را دیدند که به لحاظ سیاسی برای آن ضرر دارد بعداز آن سکوت کردند.
این فعال سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات مجلس خبرگان آینده و اینکه شورای نگهبان خواسته برخی امتحان بدهند اما عدهای خود را مجتهد میدانند و حاضر نیستند امتحان بدهند، یا اینکه برخی بحث جوانگرایی را مطرح و میخواهند ترکیب خبرگان را تغییر دهند تحلیل شما چیست؟ گفت: نظام سلطه معتقد است این خبرگان، خبرگان آخر جمهوری اسلامی ایران است و اگر بتوانیم مراحل آخر تغییر را در جمهوری اسلامی طی کنیم باید کاری کرد که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در آینده در اختیار افراد همسو با غرب قرار گیرد.
وی افزود: آنها بر این باورند که اگر میخواهند در ایران پیشرفتی داشته باشند باید افراد و جریاناتی روی کار بیایند که اهداف غرب را تسهیل کنند ازاینرو از جریانات فتنهگر و سکولار حمایت کرده و عملیات انجام دادند و پول داده و میدهند و شبکههای رسانهای درست کردند و بهزعم خودشان میگویند اگر در خبرگان آینده از جبهه هاشمی رفسنجانی و روحانی حمایت کنیم موفق شدهایم اما میگوییم تحلیلشان غلط است و اتفاقاً این به ضرر آقایان هاشمی و روحانی است.
وی ادامه داد: اینکه تبلیغ میکنند و شعاع موضعگیری برخی افراد را زیاد میکنند و در جامعه موج داده در راستای همین تحلیلشان است و برای دوقطبی نماد قائل هستند و یکسرش را آقای هاشمی مطرح میکنند و سر دیگر و نماد دیگر، فردی ضد آقای هاشمی میخواهند دیو و دلبر و سیاهو سفید کنند؛ نباید در این بازی قرار بگیریم.
فدایی گفت: امیدواریم دوستداران امام و همراهان انقلاب کاری کنند دشمن مأیوس شود و دشمن را با شکست مواجه کنند و کاری نکنند دشمن به هدفش نزدیک شود. اینکه دشمنان مثلث هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و روحانی و یا مربع هاشمی، خمینی، روحانی و خاتمی را مطرح میکنند به دنبال این است که تحلیشان را جا بیندازند که در مقابل جامعه مدرسین برای ورود در انتخابات خبرگان رهبری لیست داده و مردم را فریب دهند. این ادامه سیاست دو قطبیسازی دشمنان است.
وی ادامه داد: میگویند ما باید مجلس خبرگان را که کانون ارزشی فرهنگی و معنوی است به یک مجلس سیاسی رقابتی تبدیل و قدسیت را از آن بگیریم و در مقابل جامعه مدرسین لیست دهیم و با شعار جوانگرایی میخواهند در روحانیت دوقطبی درست کنند و این جزو سناریوی دشمنان است؛ اما مردم متوجه سناریوی دشمن شدند و انتظار این است خواص هم متوجه باشند و دشمن را مأیوس کنند.
این فعال سیاسی در رابطه با اعتقاد حضرت امام (ره) و رهبری به مردمسالاری و نقش و مشارکت مردم در انتخابات گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عمیقاً به مردمسالاری اعتقاد و باور داشتهاند و در همین راستا حضرت امام بحث جمهوریت را مطرح کردند و گفتند جمهوری اسلامی؛ نه حکومت اسلامی؛ و ایشان عمیقاً به حقوق مردم توجه کردند از ابتدای پیروزی انقلاب عدهای بودند نه اینکه جمهوری اسلامی را قبول نداشتند اما به دنبال انتخابات مدیریتشده بودند، اما امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب با این فکر در تقابل بوده و هستند.
وی افزود: انتخابات مدیریتشده، انتخاباتی است که درون آن انحصارطلبی و قدرتطلبی نهفته است و جای تعجب است کسانی که مدیریت در انتخابات را مطرح کردند، شعار آزادی هم سر میدهند مشابه همان کاری است که مارکسیستها و مجاهدین خلق (منافقین) انجام میدادند در دورههای مختلف تکرار شده و میشود. البته بعضی از خواص هم هستند که به دموکراسی مدیریتشده اعتقاد دارند و دموکراسی آزاد را مضر میدانند و برای آن دلایلی دارند؛ مثلاً خاطرم هست دریکی از دیدارهای خود و جمعی از فعالان سیاسی، آقای هاشمی درباره تفاوت خود با مقام معظم رهبری گفت: «فرق من با رهبری در آن است که ایشان میخواهند مشارکت حداکثری باشد اما من میگویم اگر دموکراسی را قبول داریم نمیتوان بدون دموکراسی مدیریتشده کارکنیم.» (نزدیک به این مضمون) و این موضع آقای هاشمی در بین سیاسیون، معروف و مشهور بود که ایشان به انتخابات کنترلشده اعتقاد داشتند.
فدایی بابیان اینکه این اعتقاد یعنی «اگر من در انتخابات رأی نیاوردم، پس تقلب شده» توضیح داد: دشمنان فهمیدهاند که بزرگترین سرمایه ملت ایران، ولایت است، هر فکر و اندیشهای که پیوند ملت و رهبری را دچار آسیب کند در مسیر بیگانگان بوده و نظام سلطه از آن سود خواهد برد.
ملت ایران قدردان نعمت بزرگ ولایت هستند و اگر وحدت امت با محوریت ولایت پیوند بخورد در مقابل مشکلات پیروز هستیم و اگر آسیبی برسد ضربه جدی میزند. و دشمنان سود میبرند.